ervaring medicatie zwangerschapmisselijkheid en borstvoeding.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lieke1989, Nov 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hallo,
    Ik ben nu 16 weken zwanger en een of andere reden is de misselijkheid weer erger geworden.vooral drinken binnenhouden gaat slecht.urine is gecontroleerd maar ben nu niet uitgedroogd.de huisarts wilde wel medicijnen voorschrijven maar volgens hem kon ik die niet krijgen vanwege de borstvoeding.dan moest ik het maar alkolven en weggooien.heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat echt niet van plan was en dat er voor Annefleur nog zat gezondheisvoordelen aan de borstvoeding zaten en dat pas deed als het echt niet anders gaat.(huisarts in opleiding eigen was weg voor spoetgeval).dus hij toch graven in de pc of ik dan wel gemberextract mocht.dat dus voorgeschreven gekregen maar eenmaal bij de apotheek 5 werkdagen wachten want ze moesten het bestellen.
    Weet iemand iets anders mag gebruiken?of dat er toch voorgeschreven medicijnen zijn die wel kunnen met borstvoeding?

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Pfff dat durf ik niet te zeggen, maar ik heb hier wel gembercapsules in de kast staan die ik je met alle liefde op wil sturen...

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,945
    113
    Female
    Je huisarts moet nog maar eens in de boeken duiken. Altijd dat kortzichtige op het gebied van medicatie en borstvoeding.Vreselijk..

Ik heb bij alle zwangerschappen emasefene gebruikt. Jongste dochter was 7 maanden en dronk heerlijk bij mama toen ik zwanger raakte van zoon. Dus dat kan je gewoon gebruiken.
    Simpel googlen en je huisarts kan het zo terugvinden!
    Succes met je zwangerschap! :))

4. Lieke1989

Eefie,dat is heel lief van je!
    Zoe,ik vond het al vreemd dat het wel met zwangerschap kon maar niet met borstvoeding.mijn eigen huisarts is daarin ook veel fijner.ik moet maandag toch nog terug om te kijken hoe het gaat en anders bel ik mijn gynaecoloog wel op.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt in afwachting van gemberextractcapsules natuurlijk zelf vast gember gaan gebruiken. Gewoon schijfje verse gember in een kopje, heet water erop, 5 minuten laten trekken en drinken als thee. Dat wordt al eeuwen gedaan bij misselijkheid.

6. Lieke1989

Dat zou inderdaad kunnen.hopelijk sterk genoeg.

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Emesafene mag gewoon tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiode gebruikt worden.

8. Lieke1989

Hallo,vandaag weer bij de huisarts gegaan en nu gaat alles goed.ik heb dit weekend okugest van vsm gebruikt en dat helpt ook al wat.bedankt voor het meedenken.

Share This Page