Welke klachten had jij bij een blaasontsteking tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mammie1982, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb soms het vermoeden een blaasontsteking te hebben en het andere moment weer niet. Heb het wel eens gehad buiten de zwangerschap om en dan is het duidelijk te herkennen. Ik ga sowieso even een plasje inleveren bij de huisarts. Maar ik vraag me af hoe jullie het merkte.

Alvast bedankt

2. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Bij mij waren de klachten ook altijd vaag. Voor de zwangerschap idd heel duidelijk maar tijdens zw.schap lastig te herkennen. Het was bij mij letterlijk en figuurlijk een onderbuik gevoel. Niet zozeer pijn bij het plassen maar wel een zeurderig gevoel onderin de buik. Verder erg moe/futloos. HOpelijk heb je hier wat aan.

3. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf hier ook al het idee dat ik een blaas ontsteking weer te pakken hebben, Ik denk dit zelf door dat ik moeite heb met plassen

4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Vaker plassen, maar daarbij moeilijk kunnen ontspannen; pijn in de onderbuik en algemeen gevoel van ziek zijn. Inderdaad andere klachten dan als je niet zwanger bent.
    Uit de stick kwam in eerste instantie niets, wel meteen een kuur gekregen vanwege de klachten. De volgende dag bleek uit de kweek inderdaad een blaasontsteking. Heb de kuur net achter de rug en morgen weer bellen voor de kweekuitslag. Ben benieuwd, want ik heb nog steeds last.

5. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik had steeds ook zo'n gevoel van een blaasontsteking en dan weer niet...Super vervelend. Uit de testjes kwam niets in ieder geval.
    Maar het leek soms ook wel dat mijn baarmoedermond geïrriteerd was. Ik ben toch maar veel cranberrysap gaan drinken en vit C gaan slikken.

En misschien een vreemde tip maar ik kreeg het advies dat tijdens sex mijn man niet in me moest klaarkomen maar dan even een condoom om moest doen. Het sperma irriteerde het slijmvlies. Moet wel zeggen dat het dan nog wel eens vervelend was dat gevoel maar stukken minder.

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik had steeds ook zo'n gevoel van een blaasontsteking en dan weer niet...Super vervelend. Uit de testjes kwam niets in ieder geval.
    Maar het leek soms ook wel dat mijn baarmoedermond geïrriteerd was. Ik ben toch maar veel cranberrysap gaan drinken en vit C gaan slikken.

En misschien een vreemde tip maar ik kreeg het advies dat tijdens sex mijn man niet in me moest klaarkomen maar dan even een condoom om moest doen. Het sperma irriteerde het slijmvlies. Moet wel zeggen dat het dan nog wel eens vervelend was dat gevoel maar stukken minder.

Maar belangrijk is dat ze de urine op kweek zetten om zeker te weten of het n blaasonteking is.

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Geen klachten! Contoles gehad omdat ik veel harde buiken had. De ene keer had ik wel blaasontsteking en de andere keer niet.

8. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vandaag een plasje weg gebracht en daar kwam gelukkig niks uit. Heel apart is het. Maar wel fijn iig.

9. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Ik had geen klachten, alleen kreeg een soort van weeen met 32 weken, heel eng. Bleek door de blaasontsteking te komen.

10. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik had alleen hele erge krampen. Heb sowieso vaak blaasontsteking maar als ik niet zwanger was waren de klachten heel anders

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Had voor de zwangerschap nog nooit een blaasonsteking gehad en tijdens de zwangerschap kwam ik er bijna niet vanaf (lees 8 plus direct na de zwangerschap een zeer pijnlijke)
    Het waren vage klachten beetje zeuren in onderbuik,niet lekker voelen, 1 keer was voor verloskundige overduidelijk ik had af en aan harde buiken dus toch maar advies gevraagd moest ik direct de dokter bellen voor een controle.was al 16.00. Was volgens de test overduidelijk een blaasonsteking. Voor 1 soort medicatie was ik al resistent (ook snel vond ik) ik kreeg de laatste weken kuur achter kuur.dus weken beroerd/ziek gevoeld.
    Let op als je er ook zo vaak hebt bij mij zeggen zeo tot in tegendeel bewezen is komt de vroeggeboorte door de blaasonstekingen. Niet om je bang te maken maar op attent te maken dat het kan.
    Tip yakult of ander soort drinken.

Deel Deze Pagina