Florine vindt het moeilijk om zichzelf op temperatuur te houden. Overdag gaat het nog wel redelijk, maar 's nachts is het moeilijker. Overdag ligt ze in de box met een dubbele velourse deken en een fleece wrapper. 's Nachts ligt ze in een wiegje met een lakentje, een dubbelgeslagen wollen deken en 2 warme kruiken. Toch werd ze vanacht wakker van de kou. En die tuttebel slaat dus ook de dekentjes een beetje weg en werkt zichzelf omhoog. Dus ipv tot haar kin (zoals ik haar instop) ligt dus tot haar oksels zeg maar onder de dekens. Vanmorgen was de temp. mar 36,4. Doen we het nou goed, of moet er 's nachts toch nog een extra dekentje overheen? Of moet ze in de box ook met kruiken liggen? Linda
Lijkt wel alsof ze overdag dikker wordt ingepakt dan 's nachts. Misschien overdag wat minder dik inpakken zodat ze kan leren haar temp te regelen. Het klinkt mij als erg veel én een wrapper en dan nog een dubbele deken. Ik had in het begin in de box alleen als ze sliep de wrapper dicht geslagen. Zou niet overdag ook nog eens kruiken doen, wordt veel te warm. Woonkamer is neem ik aan ook normaal op temp. Voor 's nachts kun je een slaapzakje doen, al dan niet met mouwtjes.
ik denk idd ook dat je ze overdag te warm neer legt. mijn zoontje had als ie sliep een fleece denkendje over hem liggen in de box. in zijn bedje gewoon lakentje dekentje en in het hele begin een kruik. je zou een slaap zakje kunnen proberen voor snachts alleen dan niet weer teveel dekens erover doen. de temp smorgens is niet verkeerd mijn zoontje zit ook meestal rond die temp.
Hoi, Mijn kraamhulp vertelde dat het na 1 of 2 weken niet meer nodig was om kruiken in het bedje te leggen, omdat je kindje toch zelf moet leren zichzelf warm te houden. Overdag heb ik mijn zoontje onder een laken met dubbelgevouwen wiegdeken liggen. En 's nachts krijgt hij dan een mutsje op en een enkele wiegdeken extra. In de box leg ik hem vaak onder een fleecedeken of in een wikkeldeken of badcape. Misschien een idee om de wieg alleen voor te verwarmen met een kruik? En een trappelzak aangeven om ervoor te zorgen dat ze de dekens niet van zich afgooit of zelf omhoog kruipt? Een temperatuur van 36,4 is trouwens niet verkeerd hoor, sommige kindjes hebben gewoon geen hoge lichaamstemperatuur. Groetjes Saskia
ik zou indd overdag ook niet te warm inpakken een wrapper lijkt me dan ruim voldoende in de woonkamer
Hoi, Mijn kraamhulp vertelde dat het na 1 of 2 weken niet meer nodig was om kruiken in het bedje te leggen, omdat je kindje toch zelf moet leren zichzelf warm te houden. Overdag heb ik mijn zoontje onder een laken met dubbelgevouwen wiegdeken liggen. En 's nachts krijgt hij dan een mutsje op en een enkele wiegdeken extra. In de box leg ik hem vaak onder een fleecedeken of in een wikkeldeken of badcape. Misschien een idee om de wieg alleen voor te verwarmen met een kruik? En een trappelzak aangeven om ervoor te zorgen dat ze de dekens niet van zich afgooit of zelf omhoog kruipt? Een temperatuur van 36,4 is trouwens niet verkeerd hoor, sommige kindjes hebben gewoon geen hoge lichaamstemperatuur. Groetjes Saskia
ik zou indd overdag ook niet te warm inpakken een wrapper lijkt me dan ruim voldoende in de woonkamer
ik sluit me aan bij de andere dames, overdag wat minder warm en geen kruiken meer gebruiken. dan leert ze het zelf. wij hadden veel baat bij een slaapzakje, misschien eentje met mouwen aanschaffen, en daaroverheen een dekentje zo slaapt dano perfect!
Als je een langere slaapzak hebt, kun je de onderkant onder het matrasje vastleggen, dan kan ze zich ook niet meer omhoog bewegen.
ik zou ook een slaapzakje doen. Hadden wij hier ook al vanaf de 2e week nodig. De hema verkoopt kleintjes in maatje 50/62.
Volgens mij 'leert' een babytje niet hoe ie zichzelf warm moet houden hoor..dat zou ze gewoon moeten doen na een week of twee, dat moet zijn/haar lichaampje vanzelf doen, maar dat 'leert' een baby niet door het minder warm aan te kleden volgens mij. Als ze zichzelf niet warm kan houden, dan zou ik wel even contact opnemen met het CB of HA, zeker als je wel met kruikjes en zoveel dekens in de weer bent. Zet je wel een mutsje op 's nachts? Omdat het hoofdje een groot oppervlak is tov de rest van het lichaam, verliest het babytje daar veel warmte. Een mutsje voorkomt dit. Ben benieuwd... groetjes Mirjam
Overigens hou ik een temperatuur aan van 36,7. Als ik het idee heb dat mijn dochtertje van 7 weken minder warm is, dan temperatuur ik haar. Onze dochter hield na anderhalve week haar temperatuur boven de 36,7. Toch maak ik haar bedje nog wel eens warm hoor, met een kruikje, voor ze gaat slapen, maar leg de kruik niet meer bij haar in bed. Ze moet het verder wel zelf doen. Maar voor mij is 36,7 dus de ondergrens.
mij is ook verteld dat een babytje moet 'leren'zich op temp te houden omdat ze bij mama in de buik warm gehouden werden maar ik weet het ook niet hoor mijn meisje heeft na 1 week geen kruik meer gehad dit ging toen direct goed
Mij is verteld dat ze onder de 36,8 een kruikje nodig heeft. Slaapzakjes mogen nog niet omdat die allemaal te groot zijn (mt 44). Maar ik pak haar nu wel minder in. Vannacht ging in tempen kwam ik op 36,2. Ik dacht dat kan niet, toen heb ik het nog een keer gedaan, zonder vaseline en toen kwam ik op 36,5. Ik zal het zo weer eens doen. Ze werd vannacht wel weer wakker hoor. Dus wij twee kruikjes gemaakt en toen sliep ze weer heerlijk door. Linda
ja ok als ze zo klein en licht zijn (neem ik aan bij mt 44) dan zal het wrs langer duren om zelf de temperatuur te regelen dan zou ik zeker ook nog een kruikje gebruiken als ze dat nodig heeft
Ik nam haar ook wel eens lekker bij me, op de borst.Even lekker opwarmen bij mama..maarja, daar moet je wel zin in hebben. Ik viel nooit met haar in slaap hoor, toen ze net geboren was. Maar gewoon lekker met die kruikjes in de weer blijven lijkt me prima. Maatje 44! dat is ook wel een héle kleine dreumes dan..niet zo gek toch, dat ze zichzelf niet zo warm kan houden dan? komt goed lijkt me...ff lekker bij verwarmen nog.. groetjes mirjam