Ik heb een vraagje ivm bijkomen tijdens je zwangerschap. Ik ben nu zes weken ver en ben plots 1,5 kg aangekomen. Ik ben niet echt anders gaan eten (wel gezonder, iets meer fruit en meer water) en toch zijn die kilo's daar. Is het wel normaal/oké/gezond om nu al te verzwaren? Weet dat mijn moeder heeeeel veeel verzwaarde telkens, rond de 30-35 kg en wil dit echt niet meemaken... Heb nu een gezond gewicht (1m68/54kg(voor ik 1,5kg verzwaarde)) maar heb al een hele lijdensweg afgelegd... Was vroeger heel zwaar (had zware obesitas als kind) en dan een tijdje veel te mager (woog geen 45 kg meer, eetstoornis). Hoop dat de lijdensweg neit opnieuw begint en dat ik van me buikje kan genieten... SORRY voor het gezaag maar wou het even van me afschrijven en hopelijk kan iemand me helpen met wat info/verhaal van zichzelf...
Ik was in de eerste 4 weken 5 kilo aangekomen (ook stoppen met roken hoor) maar ik ben heel lang blijven hangen op dit gewicht. In totaal maar tien kilo aangekomen, maar mijn meisje was wel te vroeg geboren hoor!
Bedankt voor je reactie banjabes!!! Hoeveel te vroeg was je dochtertje dan geboren? Ben nu ook terug gestopt met roken (was tijdens eerste poging gestopt maar dan terug herbegonnen, nu zwanger dus nu absoluut gestopt) dus kan ook mee te maken hebben. Had ik nog niet aan gedacht!
Nou meid, dan valt het aankomen nog hartstikke mee als je dan bedenkt dat je gestopt bent met roken. Niet te druk maken hoor! Ze was 5 en een halve week te vroeg. Drie weekjes ziekenhuis, maar daarna lekker naar huis en je merkt er gelukkig helemaal niets meer van.
Ik ben tot nu toe juist afgevallen. Ik dacht gisteren laat ik eens kijken hoeveel ik ben aangekomen. Maar nee 3kg er af.
Aankomen zul je sowieso doen. Gemiddeld 12 kilo. Het hoort er nu eenmaal bij, meis. Ik kwam bij mijn dochtertje 12 kilo aan. Mijn schoonzusje kwam ruim 20 kilo aan. Ga vooral niet op dieet tijdens je zwangerschap, dat is slecht voor je kindje. Geniet van je rondingen, het hoort erbij! Afvallen doe je straks toch na de zwangerschap.
gefeliciteerd met je zwangerschap meid! en wat knap dat je bent gestopt met roken! inderdaad iets waardoor je kunt aankomen en vergeet niet dat je darmen ook erg van slag kunnen zijn, vooral nu... dat scheeld ook al flink in het gewicht! ben het eens met assi het hoort erbij.. wat mij wel hielp is goed blijven bewegen en gezonde dingen eten... dus niet helemaal los met snaai etc... bij mij tot nu toe 12 kilo en da's volgens mij heel gemiddeld qua aankomen...
Niet bang zijn hoor om aan te komen nu. Het is een hoop vocht, extra bloed, vruchtwater en straks ook gewicht van de baby etc. Ik ben de eerste weken ook al gelijk 2 kilo aangekomen, maar dat was puur vocht. Ik merkte dat aan mijn ring, die niet meer makkelijk af ging, en mijn horloge zat strakker etc. Nu ben ik 14 + 5 en ben in totaal nu 4,5 kilo aangekomen. Ik moet zeggen dat ik niet super veel extra eet, maar af en toe wel een lekkere vette hap neem van de mac bijvoorbeeld. Als je gewoon gezond blijft eten is er niets aan de hand. Dan is het als het goed is na je bevalling er binnen een aantal weken/maandjes weer af.
Bedankt voor de reacties meiden! Ben al blij dat ik niet de enige ben die de eerste weken al kilo's is bijgekomen. Eet ook wel gezond dus dat moet allemaal wel meevallen zeker Wat eten jullie nu meer of anders dan toen je niet zwanger was?
Hoi Meiden, Ik ben nu ruim 12 weken en nog niks aangekomen 1 kilo eraf zelfs terwijl ik niet misselijk ben Heb wel al een flinke buik denk dat de kilo's er van zelf aanvliegen Groetjes brenda
Ik ben bij de eerste in totaal ruim 17 kilo aangekomen. Tot een week of 15 ben ik toen niks aangekomen.. het maakt dus allemaal niet uit Ik ben trouwens ook alles weer kwijt geraakt Nu ben ik ook nog niks aangekomen maar goed, we zien wel hoe het nu gaat.
Hier zo'n 5 kg aangekomen tot nu toe. Maak me er best een beetje zorgen om, maar aan de andere kant kan het me ook eigenlijk niets schelen. Ik prop me niet de hele dag vol ofzo, dus weet dat het echt van de zwangerschap is en dat ik niet gewoon dik wordt ofzo
Ik was bij de eerste 21 kilo aangekomen. Heb ik niks voor hoeven doen . Een half jaar na de zwangerschap waren ze ook allemaal weer verdwenen. Heb ik ook niks voor hoeven doen. Ging allemaal vanzelf. Nu met de tweede zwangerschap ben ik wel minder aangekomen, maar nog steeds niet weinig. Was met 28wk 11kg zwaarder. Soms denk ik dat ik heel veel aangekomen ben en staat de weegschaal bij de vk gewoon net op 1 ons meer dan de vorige keer en soms is dat ook andersom.
Ik ben tot nu toe 9 kilo aangekomen. De eerste trimester van de zwangerschap was ik 4 kilo aangekomen, toen dacht ik echt ik word straks tonnetje rond als dit zo doorgaat. Tweede trimester ben ik gek genoeg helemaal niks aangekomen, terwijl op dat moment je buik juist gaat groeien. En nu in het laatste trimester schommelt het heel erg, dan kom ik weer kilo's aan en dan val ik weer wat af en ga zo maar door.
Nou hier wordt het alleen maar erger. nu 15+3 en ik zit al op 6 kilo. Amai, en waardoor ???? ( ja wel wat vocht, maar echt geen 6 kilo)
Ik ben nu 3.5 kg aangekomen en ik hoop eerlijk gezegd dat het niet te hard gaat. Ik heb namelijk een probleem met mijn knie en elke kilo erbij is slecht voor mijn knie. Maar ja, we zien wel. Je kan er tenslotte niet zo veel aan doen, behalve gezond eten en blijven bewegen....
Ik betwijfel of je er veel invloed op hebt. Ik eet me ziek en heb nog hetzelfde gewicht, vorige zwangerschap kwam ik exclusief vocht maar twee kilo aan. Vriendin at normaal en kwam 30 kilo aan. Volgens mij ligt het aan. Hoe je draagt, en of je geluk hebt of pech.
Mie, Ik weet van mijn beste vriendin hoe moeilijk het is om te hebben gekampt met een eetprobleem en nu in het dagelijks leven niet teveel op te letten hoeveel je weegt. Misschien is het voor jou niet zo simpel als "maak je maar niet druk, het hoort erbij". Zorg gewoon dat je gezond blijft eten, en dat je niet teveel toegeeft aan eetbuien: weet dat je dat nu niet MAG compenseren door dan de volgende dag heel weinig te eten of heel hard te gaan sporten. Je kunt dus beter aankomen door de gezonde koolhydraten (bruin brood, aardappels) en vetten (kaas, vis, melk) te eten, dan de suikers en ongezonde vetten, waar je wel dikker van wordt maar geen voedingsstoffen uit haalt voor je baby en jou. Behalve de extra voedingsstoffen heb je een extra vetlaagje nodig voor als je straks gaat bevallen. Dat gaat er bij de meeste vrouwen direct na de eerste week er grotendeels weer af (lang niet alles is vet, er zit ook heel veel water bij, plus uiteraard het gewicht van de baby). Ik kan me ook voorstellen dat jouw lichaam (stofwisseling) misschien wat anders werkt, gezien je vroeger een eetstoornis had. Misschien moet je dan voor de zekerheid een dietist in de arm nemen zodat je na de bevalling wel door iemand in de gaten wordt gehouden. Voor de bevalling geldt in ieder geval dat een extra 12-15 kilo heel gewoon is als je gezond blijft eten. Ga dus zeker niet minder eten dan je lichaam aangeeft. Vertrouw op je lichaam- maar eet bij aanhoudende honger dus liever een snee brood of een stuk fruit dan een extra koekje of chips, en drink heel veel water of thee ipv frisdrank, yoghurtdrankjes of verpakte vruchtensappen. Wb fruit: in bananen en appels zitten wel weer veel suikers. Gezonde suikers uiteraard, dus ga het vooral niet mijden, maar in peren, bessen en kiwis zitten bijvoorbeeld meer of net zoveel vitamines en bevatten veel minder suiker. Je kunt dus beter twee kiwis eten dan twee appels. Succes!