naar aanleiding van de topic voor kleine baby'tjes vraag ik me af of er ook zijn zoals mijn zoontje . hij is 7 maanden en heeft al maatje 74/80. meer al 80 omdat hij een echt bolleke is . hij is nu 9.100 kg en 72 cm groot. bij de geboorte was hij 3.280 kg en 51 cm groot nog mensen met een groot baby'tje ?
Bij geboorte 4800gr en 56cm, maat 56 heeft hij 2 weken in gepast. Met 3 maanden droeg hij maat 68, en rond 10 maand was maat 74 alweer te klein. 1 jaar: 12kg en 80cm, maat 86 van broeken met omgekrulde broekspijpen en maat 80 shirtjes. 13,5 maand: we zitten in maat 92 broek en 86 shirt en gaan binnenkort een maatje omhoog.
het ligt eraan wat je groot vind. Mijn oudste was 10 pond en 56 cm bij geboorte,met 6 maanden 86 cm en 12 kilo. Mijn middelste was 8 pond en 53 cm bij geboorte,met 6 maanden 77 cm en 12 kilo,mijn jongste kindje was 3900 gram en 51,5 cm bij geboorte en nu met net 3 maandjes is ze 7155 gram en 65,5 cm. Kledingmaat 68/74 draagt ze. Ik vind haar naast mijn jongens klein,maar cb en andere mensen vinden haar behoorlijk groot. Ik weet dat ze vergeleken met leeftijdsgenootjes groot is,maar in mijn ogen is ze mijn kleintje haha.
Mijn dochter is na 37 weken geboren en woog toen 3605 gr en was zo'n 50 cm, voor die termijn erg groot (95-97,5ste percentiel). Nu groeit ze op bv mooi door. Inmiddels 6 weken oud en 4510 gr en 56 cm
mijn oudste is geboren met 36 weken,Mika is geboren met 37 weken en Daniëlle is met 37,2 weken geboren was volgens gyn en echo 3 jan 2012 uitgerekend. Dus ook zij zijn erg groot geboren,en groeien in die lijn door.
De oudste was met haar geboorte 4570 gram en 56 cm. Met 6 maanden woog ze 9,5 kg en was ze 72 cm en op haar eerste verjaardag woog ze 11.2 kg en was ze 81. Inmiddels is ze bijna 3 en is ze ongeveer 97 cm en weegt ze ongeveer 15,6 kg. Vrij gemiddeld dus. (En de tweede is in mijn beleving een ukkie met haar 7 pond en 50 cm. )
Ons meisje is geboren met 37wk 4330gr en 52cm. Ze was met 4 mnd 7150gr en 64,5 cm van de week was ze 7400 en 68cm. Laatste 2 mnd dus vooral in de lengte. Ze is even flink ziek geweest vorige maand.
Toen J geboren werd was het een normaal kindje en nu nog steeds hij is alleen erg groot en vooral lang. Hij zit nu ook al een maand of wat in maat 74!
Tja, groot, groot! Hij zit tegen de +1 lijn aan! Geboren met 3430 gr en 50cm, inmiddels is hij bijna 15 weken en weegt 6910 gr en 63,5 cm! Volgens CB iets boven gemiddelde, maar wel een echte knul die vrij snel is in ontwikkeling! Hij past nog in sommige kleertjes mt 62, maar 68 is nog iets te ruim! Ligt er maar net aan hoe het valt!
Mijn dochter is geboren met 41,1 en was toen 4050gram en 51cm. Nu is ze bijna 10 maanden en woog ruim een week geleden 9070gr en was 75,5cm. Ze draagt nu maat 74/80.
Hier ook een reusje... Geboren met 42 weken, gewicht: 4280 gram en lengte: 53 cm Met 5,5 maand woog hij 9800 gram en was hij 70 cm lang... Hij zit qua lengte en gewicht boven de bovenste lijn, maar groeit wel precies met de curve mee, dus prima! Met zn 6 maanden zit hij al in maat 74...
Ben erg benieuwd wat jullie vinden, wij krijgen nl van iedereen steeds te horen dat we zo'n groot kind hebben.... Zoals jullie onder mijn banner kunnen zien, is Lucas met 51 cm geboren en nu bijna 63 cm. Zijn gewicht zal nu rond de 6400 gram zijn. Daarmee zit hij wel boven de gemiddelde lijn, maar niet extreem of zo...in de curve van oei ik groei zit hij wel tegen de bovenlijn van het groene gedeelte aan, bij de curve op borstvoeding.com ligt hij echt netjes in het midden. Ik vind het zelf oook wel meevallen met dat groot zijn...maar als ik dan klets met meiden die ook in december 2011 zijn geboren dan is Lucas idd wel groot en zwaar....(hij ziet er overigens niet dik uit of zo). Hij heeft nu kledingmaat 62. Maar ik moet wel zeggen dat sommige merken super klein vallen. Zo heeft hij van Noppies al 68 aan. Vind het alleen altijd zo naar dat mensen het zo negatief benoemen. Hij groeit hard, ja dat is toch alleen maar mooi??? Ik ben daar juist hartstikke blij mee!
@Heppiedepeppie Mijn zoontje is een week jonger en zit nu ook rond de 63 cm en 6200/6300 gram hoor. De meeste kleertjes heeft hij dan ook al in maat 68. Ik krijg ook steeds te horen dat hij zo groot is maar vind het zelf eigenlijk wel meevallen! Volgende week moet ik weer naar het CB dus ik ben benieuwd....
Daniëlle en Lucas zijn beidden van 14 dec 2011,vergeleken bij Daniëlle is hij ietsjes kleiner,maar Daniëlle groeit kwa lengte net als haar grote broers. Ze woog 13 maart al 7155 gram bij 65,5 cm,ze draagt kledingmaat 68/74, van noppies,hema en h&m ook 74. Maar Lucas is ook geen kleintje hoor.die hoort hier bij de grotere baby's. Ik lees ook weleens bij de oktober/nov 2011 babytopic mee,daar zitten kindjes bij die kleiner zijn. We hebben gewoon reusjes heppie,hoe gaat het nu met Lucas? Op de foto is Daniëlle net geen 3 maanden.
Mijn zoon was bij zijn geboorte bijna 4200 gram en 54 cm lang. Laatste keer bij CB (met 4 mnd) woog hij 8000gram en was hij 68cm lang. Hij is nu bijna 5 maanden. Hij draagt nog net maat 68 maar veel wordt al weer te klein. Hij is in het begin met BV echt explosief gegroeid maar lijkt nu wel iets rustiger te gaan... Ach ja hij is groot maar ik vind het ook alleen maar fijn dat hij lekker groeit!
ja, heel herkenbaar. Hoor ook altijd: ''lekkere dikke wangen heeft ze he?'' pfff.. F is geboren met 40+1. En ze woog toen: 4300gr. En was 56cm... Hoorde toen al meteen van de verloskundige: Das flink voor een meisje.. Inmiddels is ze 6 maanden, en hoor ik het nog bijna dagelijks. terwijl ze de afgelopen maanden niet meer zo hard gegroeid is. Ze is nu 69cm en weegt 7600gr. Ik snap het ook niet. Ze groeit met haar eigen lijn mee, en daar gaat het om toch?
Met Lucas gaat het nu heel goed! Is afgelopen dinsdag geopereerd aan zijn liesbreuk en nu hopen we de komende jaren even klaar te zijn met alle ziekenhuis gebeuren! Lucas is overigens geboren met 41+3 weken, dus zeiden ze eerst in het ziekenhuis dat hij niet eens zo zwaar was voor een kindje wat over tijd was. Maar hij groeit inderdaad gewoon heel goed! Krijgt ook wel ruim voeding, ik zit nu op 31 schepjes per dag en iets meer dan een liter, maar dat is in overleg met de KA en het CB, omdat hij pepti krijgt en altijd wel een bodempje laat staat over de dag. Dit is Lucas nu, afgelopen dinsdag in het zkh gemaakt (was toen precies 3 maanden oud) View attachment 231324 Ik vind het overigens helemaal niet erg hoor dat hij al zo groot is, alleen vind ik dat sommige mensen daar rare opmerkingen over kunnen maken....alsof grote baby's minder lief zijn of zo... Waar ik wel heel erg voor wil waken is dat hij niet te dik wordt als kind. Ik heb daar zelf heel veel verdriet van gehad als kind, maar goed, het gewicht van hem als baby zegt natuurlijk nog niks over hem als kind straks! En volgens de site van Groei op (van het CB) wordt hij 1.84 m!
Levi en Lucas schelen niet veel van elkaar! En ook ik krijgt wel te horen dat hij flink groeit, maar ach.... hij doet het prima en is een heel tevreden kereltje. Levi ziet er ook niet dik uit, maar heeft wel een lekkere bolle toet!