Sinds gisteren pijn op de borst

Discussion in 'De lounge' started by Jel, Feb 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben teruggebeld en ze denkt niet aan mijn hart. Zij denkt eerder aan spieren etc.. rondom mijn borstbeen doordat ik natuurlijk veel in de weer ben met mijn dochter. Maar om toch dingen uit te sluiten vind ze het toch goed als ik even langskom vanmiddag. Rond kwart voor 4 kan ik er terecht.

Dat ik de huisarts moest bellen was me allang duidelijk, dat schreef ik ook in mijn openingspost. Maar de zorgen eromheen wilde ik even uiten, je mag toch een topic openen om even je hart te luchten? En het luchtte op. ;)

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Trek je er niks van aan, natuurlijk mag je je hart luchten! :D Ik denk ook dat het goed is dat je vanmiddag ff langs gaat.. Het kan heel goed een spier zijn. Druk in de weer met de kleine meid he ;)

Succes! Laat je nog ff weten ?

3. Jel

Jel Niet meer actief

Thanx! Ja is goed, ik laat het even weten.

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Fijn! En je ben geen zeur hoor.. Daar is een huisarts voor! ;)

5. Jel

Jel Niet meer actief

Nou het is zo dat ik de laatste tijd best vaak de huisarts nodig heb. Voornamelijk redelijk vaak voor mijn man, en hij is zelf niet zo goed in bellen en ik moet dan uit zijn naam bellen. Voor mijn dochter al een paar keer sinds haar geboorte en voor mezelf kom ik er niet zo vaak... Maar normaal ben ik niet zo'n iemand die snel de huisarts zou bellen, maar in dit geval was er toch wel reden genoeg om even aan de bel te trekken. Dus kan me voorstellen als de assistente je op een gegeven moment wel een beetje een zeur begint te worden en me op een gegeven moment misschien niet meer serieus wilt nemen daarom.

Maar ik moet leren me niet altijd teveel van anderen aan te trekken. Zo'n iemand ben ik namelijk. ;) Altijd nadenkend over wat de ander er wel niet van zou vinden.

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Ach, meis trek het je niet aan. Ik bel ook altijd voor mijn vriend dus mij horen ze ook vaker :p. Meestal roep ik dan ook; daar was ik weer!
    En ook al denken ze dat, het is hun werk.
    Je lijkt me een hele lieve vriendelijke vrouw, die hebben ze liever aan de telefoon dan zn mopperkont! ;)

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, ik zal mij er verder niks van aantrekken. ;) Nu hoop ik natuurlijk dat ik die huisarts niet vaker nodig zal hebben. ;)
    Maar bedankt... ik probeer wel die vriendelijke vrouw te zijn, maar of ik dat ook ben... kan ik niet beoordelen van mezelf.

8. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    112 bellen leek mij ook wat overdreven :p

Ben benieuwd wat je te horen krijgt straks! Ik heb het zelf ook gehad, was ook bang dat ik het aan mijn hart had. Gelukkig was het niet mijn hart maar mijn maag/slokdarm. Maagklepje werkt niet optimaal dus af en toe zuurbrand in de slokdarm.

Hopelijk valt het bij jou ook mee en kan je met een gerust hart :)P) naar huis.

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    446
    83
    Limburg
    Mijn man heeft dit een tijdje terug ook gehad. Hij is toen bij de HA geweest en die heeft hem doorgestuurd naar de eerste hulp. Daar is toen niets gevonden, alleen spieren. Moet wel heel even erbij vermelden dat hij ruim een jaar geleden een TIA heeft gehad en dat de HA hem daardoor ook eerder doorstuurde.

10. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Fijn dat je mag komen! Heb ook periodea dat ik vaak moet bellen. .. maarja ga me daar niet druk om maken hoor krijgen ze goed voor betaald! ! :)

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    En wat zei de huisarts?

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    anders denken meid , hij krijgt geld voor jou bezoekje ..
    Zelfde als dat je je lullig voelt omdat je 2 keer achter elkaar wat koopt in de zelfde winkel ;) zal die huisarts een worst wezen of jij er zit of iemand anders .... :)

13. Jel

Jel Niet meer actief

Dankjulliewel voor de rest van de reacties. Ik ben met een gerust hart weer thuis. :) Hij heeft alles even nagekeken, de bloeddruk, mijn hartslag, de longen geluisterd en de zuurstof in het bloed gecontroleerd. Alles zag er goed uit. Hij denkt echt, ook zoals ik het uitlegde, dat het de spieren zijn die daar zitten waar ik last van heb. En hij zei ook dat als het daadwerkelijk iets met mijn hart was, ik daar ook niet zo normaal en rustig had gezeten maar dat ik er dan veel erger aan toe moest zijn na anderhalve dag. Ik voel me opgelucht. :)

14. Jel

Jel Niet meer actief

ok, daar zal ik dan de volgende keer aan denken... ;)

15. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    Alweer een erg overdreven reactie

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Nooit overdreven om te bellen voor pijn in je borst/rondom je hart!

Laat je niet gek maken Jel! Goed dat je gebelt hebt, en fijn dat de huisarts je zo onderzocht heeft en heeft kunnen geruststellen.

Pijn op de borst kan super gevaarlijk zijn, ook iets onschuldigs. Maar dat moeten we nooit zelf gaan beoordelen! Het sluipt erin, en denk als je de kans zou krijgen te praten met mensen na een hartaanval/hartfalen. Velen van hen ook zouden zeggen: Ja kan van alles zijn, ga daar toch niet gelijk voor naar de dokter, ben druk met werken en mijn kinderen. En achteraf bleken ze het dus toch aan hun hart te hebben.

Ik ben totaal geen doktersbezoeker gewoon niet, ga zelden tot nooit, ookal denk ik soms wel te moeten. Maar met pijn op de borst, altijd gaan/bellen.

17. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Pijn op de borst?
    Hyperventilatie?
    Dat was het eerste wat ik dacht..

18. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi jel,
    ik heb niet alles gelezen maar misschien heb je wat aan het volgende:

magnesium tekort kan je voelen aan je hart of in de buurt van (samen met nog meer dan 1000 andere symptomen maar dit is er een van)

En heel vreemd maar maagzuur kan aanvoelen alsof je pijn aan je hart hebt. Deze info heb ik van mijn natuurarts. Ik had er ooit in lichte mate last van enop zijn advies nam ik dan een maagzuurremmer (ik dacht eerst echt dat het vette onzin was!) en dan ging het weg ;)

19. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik ben natuurlijk geen dokter, maar ik heb helaas ook last van spieren die vast zitten en daardoor pijn veroorzaken daar. Maar nu vraag ik me weleens af, wat voor pijn bedoelen jullie met serieuse pijn op de borst?

20. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Een tijd terug is mijn vader naar de dokter geweest omdat hij s nachts zo'n pijn had dat hij dacht dat hij dood ging. Hij is weggestuurd met medicijnen voor een maagzweer, en inderdaad na de medicijnen was de pijn een stuk minder geworden.

Na maandenlang klachten is hij toch maar weer naar de dokter geweest, een paar keer is hij weggestuurd en de laatste keer bij invaller is hij eindelijk door gestuurd. Na 2 hart filmpjes bleek hij al een hartinfarct achter de rug te hebben. Hoogstwaarschijnlijk was dat dus die keer. Hij moest meteen blijven en een bypass krijgen.

Ik zeg niet dat er wel iets met jou aan de hand is, vast niet hoor. Maar als je weer pijn krijgt en je vertrouwd het niet. Gewoon weer naar de dokter gaan hoor.

Share This Page