Graag ervaringen wat betreft "de knip"... Ik ben namelijk echt niet bang om te bevallen maar als ik denk dat ze daar onderaan de schaar erin zetten, dan huiver ik echt wel. Hoe hebben jullie dit ervaren?
Ik wist dat ze het deden, want ik zag een spuit en een schaar voorbij komen. Maar ik heb er echt niks van gemerkt! In de kraamweek heb ik het vooral als ongemakkelijk ervaren, maar na 5 dagen voelde ik er vrijwel niets meer van. De hechtingen waren toen vanzelf los gegaan of opgelost.
Hier eigenlijk hetzelfde als Lovely! En heb de knip echt niet gevoeld, had wel een pompje, maar dat helpt natuurlijk niet tegen de knip! In de kraamweek alleen als ongemakkelijk ervaren! Bij en na het plassen lekker spoelen met lauw water, en 's ochtends en 's avonds spoelde ik het onder de douche, verzachte ook, en spoelen is goed! Mijn middagslaapje deed ik altijd in mijn blote billen, even lekker 'drogen' aan de lucht zonder die broeierige verbanden!
Lekker drogen, ga ik zeker onthouden! Ohhh ben er echt zo bang voor, niet te doen. Is toch een hele vreemde gedachte niet?
Ik was er ook bang voor,de verloskundige in het ziekenhuis zij : ik ga je ff verdoven,en nog gevraagd of ze een knip wilde zetten en toen zij ze misschien,na de geboorte heb ik serieus gevraagd of ze nog heeft geknipt,werkelijk niks van meegekregen,hechten ook nauwelijks.daarna veel gespoeld tijdens en na het plassen, en in de kraamweek heeft de verloskundige de buitenste hechtingen eruit gehaald.ik heb wel een pompje gehad tijdens de weeën maar niet tijdens de bevalling dus echt alleen plaatselijk verdoofd. O en dat drogen Heb ik ook gedaan,zo'n matje uit het kraampakket er onder en met de billen bloot onder de deken.
Ik hoorde duidelijk knip knip, en toen voelde ik wel wat branderigs, maar ik moest ondertussen flink persen dus dan probeer je daar je aandacht maar op te houden.. Tviel me wel mee, maar dat geluid pff (thuis bevallen, zonder verdoving o.i.d.)
Ik ben heb bij de 1e een knip gehad. Het is eerst verdoofd, waar ik niks van voelde en van de knip zelf heb ik ook niks gevoeld. Bij het hechten werd er eerst nog wat bijverdoofd, just in case. Van zowel dat bijverdoven als het hechten heb ik niks gevoeld. Echt niks om je zorgen over te maken, die knip.
Ik heb bij de 1e ook een knip gehad. Ze zei dat ze wilde een knip geven. Ik hoorde het wel maar ik was zo bezig met persen dat ik niet bang werd of zo en ik voelde het ook niet. Ik begrijp wel dat je nu bang bent.
Hier ook niks van gevoeld, ze knipte tijdens een wee en het voelde allemaal heel verdoofd aan. Wel nog een verdoving gekregen voor het hechten Na de tijd wel veel last van gehad, kon nauwelijks zitten of overeind komen dus na 5 dagen de vk letterlijk gesmeekt of ze die hechtingen eruit wilde halen en dat wilde ze gelukkig Toen was de pijn ook gelijk over.. ☺️
Niks van gevoeld. Of jawel, als een schaar dat door foamrubber gaat. Echt geen pijn. In de kraamweek geen last ervan gehad. Het genas erg goed. Zat in de kraamweek alweer in kleermakerszit Het hechten was het meest pijnlijke. Sommigen stukjes kunnen niet goed verdoofd en dat kan wat steken. Ook dat draad erdoor trekken is niet een lekker gevoel. Maar dan is je kindje net geboren en kan je dat echt gestolen worden. Ik keek de hele tijd naar hem tijdens het hechten.
Uit de reacties te lezen, maak ik me zorgen om "niets". Thx alvast voor jullie reacties, voel me al een heel pak geruster
Ik maakte me er ook druk om hoor, dus snappen doe ik je zeker! Alleen maar fijn dat we je zorgen wat weg kunnen nemen toch? !
Hier was ik ook zo bang ervoor, maar zal je zeggen ik was blij dat ze gingen knippen op dat moment! Omdat damien zo snel er uit wilde was mijn huid niet opgerekt en het was zo een opluchting.... na de knip werd hij dan ook gelanceerd. Ze hebben echt om zijn hoofd moeten knippen hihi zo snel ging t. Erna heb ik er weinig last van gehad, terwijl ik rond de 30 hechtingen heb gehad...de Kraamzorg schrok er zelfs van! Ik had meer last van mijn gekneust stuitje.
Van de knip zelf heb ik ook niets gevoeld. Enkel het kleine prikje van de verdoving vooraf wel. Nadien het dichtnaaien wel gevoeld, maar is meer ongemakkelijk dan pijnlijk. De dagen nadien heb ik wel als pijnlijk ervaren. Volgens de verpleegkundigen was het ook een serieuze blauwe plek. Nu is het een week geleden en voel het nog lichtjes .
Nee ik had geen pijnstilling. Alleen de verdoving die ze zette voor de prik dan. Ik heb wel wat gevoeld, maar dat was alleen dat er iets gebeurde in een verdoofd stuk. Maar geen pijn dus. Snap wel dat je er bang voor bent hoor, maar op dat moment stelt het echt niks voor. Tijdens het hechten was ik nog verdoofd, en toen ik op een gegeven moment wel pijn voelde deed ze er nog wat verdoving bij. Dus daar merkte ik ook niks van.
Hier ook eerst prik voor de knip. Die prikte een beetje. De knip licht gevoeld, niet pijnlijker dan de weeen hihi. Ik was er ook bang voor. Maar toen ze zei dat ze moesten gaan knippen was ik blij want voor mijn gevoel moest ze er nu echt uit. Na de knip is ze meteen geboren. Het hechten werd ook met verdoving gedaan. Je voelt het wel maar na de bevalling kun je dat prima aan. Alles gebeurt toch in een roes en je bent zo blij dat je kleintje er is dus alles valt echt mee. In de kraamweek ook goed gespoeld. Bij mij hebben ze de hechtingen eruit gehaald op dag 6. Dat vond ik wel een beetje vervelend maar dat kwam ook omdat 1 knoopje heel vast en diep zat. Succes
Absoluut! Ik ga nu al met ietsje minder "bang" Al had ik altijd wel zoiets dat je daar wss niet mee beizg bent op de moment dat je aan het bevallen bent
hier bij beide ingeknipt. de eerste zat vast met zn schouder en is met de vacuum geboren en ben toen flink ingeknipt. er zit nog steeds een litteken. ze hebben voor het knippen verdoving gedaan en met het hechten voelde ik de draad er even doorheen trekken. dat doet niet zeer maar het voelt gewoon gek. ik heb toen gezegd ik voel wat! ik vond dat ik al genoeg pijn gehad had en wilde niet voelen dat ze me dicht naaiden. dus toen hebben ze mn onderkantje platgespoten en voelde ik er helemaal nik smeer van. ik heb 4 weken in de kreukels gelegen van die bevalling ik was helemaal gekneusd van binnen had wat problemen met mn kringspier door het persen en de binnenste hechtingen hadden ze verkeerd geknoopt waardoor ze eruit moesten groeien. daar heb ik wel even last van gehad, de huisarts wilde ze er wel uithalen maar dat wou ik al helemaal niet. liep nog liever 2 weken met de pijn ervan dan dat hij eraan kwam haha. bij de 2e hebben ze weer geknipt op hetzelfde plek als de vorige keer alleen iets korter. deze keer hebben ze juist geknoopt en is alles opgelost. er hoefden dus geen hechtingen uit te groeien ofzo. nu ook tijdens het hechten heb ik ze de boel down under flink plat laten spuiten ik weiger om na de bevaling pijn te lijden aan een paar hechtingen terwijl dat helemaal niet hoeft. voordeel is dat ik in het ziekenhuis beval, verdovig genoeg daar hahah heb het er laatst met mn vk over gehad, zij wilde heel graag nu eindelijk mn bevalling doen maar helaas voor haar dta zit er niet in haha. zij mag maar een beperkte dosis verdoving geven dus zij kan lang niet alles verdoven. bij haar zou k er dus meer pijn aan hebben. ik blij dat ik in het ziekenhuis beval platspuiten die handel daar beneden haha