Zelf gezonde tussendoortjes maken

Discussie in 'Voeding' gestart door nourenyasmin, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ik vroeg me af wat jullie kleintjes allemaal tussendoor krijgen.
    Ik zou graag zelf dingetjes voor dr maken en dan het liefst iets zonder suiker. fruit enzo krijgt ze natuurlijk, dus ik bedoel echt iets voor tussen de normale maaltijden door.
    Iemand leuke recepten of tips??

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier geef ik haar gewoon fruit, want met de hoofdmaaltijden, bv tussendoor en haar slaapjes hebben we niet veel 'tussendoortjesmomenten'.

Wat ook kan als tussendoortje en gezond is:
    -kerstomaatjes
    -komkommer
    -beschuit met geplet fruit of geplette avocado

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb wel een par keer fruitreepjes gemaakt en havermotreepjes maar fruit groente en een rijstwafel ids makkelijker ;)

4. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Hoe maak je fruitreepjes en havermoutreepjes??:D

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    gedroogd fruit mixen met vers fruit in de keukenmachine (bijv dadel-banaan of abrikoos-appel), eventueel met havermout erbij. Moet zacht zijn maar niet te vloeibaar. Uitsmeren op bakpapier(ong cm dik) en dan aantal uren in de oven op de laagste stand tot het gedroogd is (in de zomer kan het kennelijk ook in de zon) en dan met pizzames in reepjes snijden. In luchtdicht trommeltje bewaren.

fruitchips is ook wel leuk, appeltje in dunne schijfjes, kaneel erover en dan op dezelfde manier drogen in de over. Wel meteen opeten anders wordt het taai.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Een vriendin maakt zelf choco-kokosballetjes met cacao, gemalen noten, gemalen gedroogd fruit en kokos vet geloof ik. Heel lekker. Hoeven niet gebakken alleen alles malen en balletjes draaien.

7. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Leuke ideeen.
    Bedankt, ik ga ze zeker uitpoberen!

Deel Deze Pagina