Sinds mijn vriend en ik weten dat ik zwanger ben hebben we ook geen sex meer gehad, mijn vriend gaat altijd later naar bed, tegen als hij in bed komt slaap ik al en 's morgens ben ik alweer vroeg wakker! Ik vind je het wel jammer maar ik zou er eens met hem over praten, ik denk dat hij bang is...... Wie heeft dit nog meer mee gemaakt??
Ik ben ook heel moe en steeds misselijk, dus ook hier komt het er niet van. Soms schijnt het beter te gaan in het tweede trimester. Ik zou er gewoon over praten, maar goed, ik ben heel open in dat soort dingen.
Hij moet denk ik gewoon aan het idee wennen. Wij hadden de eerste week nadat we wisten dat we zwanger waren ook geen sex, we keken elkaar alleen maar erg vreemd aan. We konden het zosnel geen plaatsje geven, maar het is allemaal goed gekomen. Als het voor jou te lang duurt, moet je hem vragen, misschien vind hij het eng, of ziet hij jou nu even anders, dan daarvoor. Gewoon praten, dan weet jij ook waar je aan toe bent! Groetjes Kalush
Ik herken het wel. Mijn vriend en ik hebben de gehele zwangerschap geen gemeenschap gehad (wel heerlijk veel geknuffeld). Dat was vooral omdat hij niet durfde, het idee dat er een kindje in mijn buik zat en dat hij dat kon beschadigen???? maakte het dat hij niet wilde en eigenlijk miste ik het ook niet. We maakten het op een andere manier gezellig!!!
Wij hebben het ook. Ik ben kapot de laatste tijd en als ik naar bed ga denk ik dus echt niet aan sex maar aan rust want dan slaapt ook mijn dochter!! Hij is ook moe de laatste tijd en durft niet te komen iedere keer omdat ie weet dat ik gewoon op ben. Het is niet zo dat we het HELEMAAL NIET MEER doen maar echt 1x in de anderhalve week ofzo Bij mijn 1ste zwangerschap was het ook zo en toen in de vierde maand (echt precies dat ik 4 mnd was) was het over! En hebben we het de hele verdere zwangerschap wel 3x in de week of vaker gedaan. Toen had ik zoveel zin. Dus ik weet ook nu zal het wel weer goed komen zoniet dan moeten we er even over praten, denk ik....
Wij hebben ook tot nu toe nog geen zwangerschap gehad. Mijn man vindt het zielig voor het kindje en ik ben meestal niet in de stemming (moe, buikpijn of misselijk). Groetjes Suusje
ehhh, ik bedoel dis: wij hebben tot nu toe nog geen sex tijdens de zwangerschap gehad. Zwangerschapsdementie???
ja hoor ik ken het ook hoor. Ik ben zo moe s'avonds. Nergens geen fut/puf meer voor. Als ik mijn bed zien dan wil ik slapen.... Maar mijn hubbie is nogal van het sexen, en die is af en toe behoorlijk gefrustreerd, en dan voel ik mij behoorlijk schuldig. Ik lees overal dat de zin en de puf om te vrijen de 4e maand weer terug komt, dan schijnt het voor de vrouw ook hemels te zijn, omdat de doorbloeding in je vagina groter is, en je meer voelt!! Kijk das leuk nieuws toch?
Ik weet pas vanaf de 8ste week dat ik zwanger ben en daar voor deden we het z'n beetje 2x in de week, maar nu knuffelen we veel enz..... Das ook wel fijn! En idd, hij is toch bang dat ie iets zou beschadigen!! Bedankt voor de reactie's!!
Hai Mootje 1985, Heb precies hetzelfde. Maar wij hebben het nooit over. Eigelijk zouden we daar wel over moeten praten maar het komt er nooit van. Mis het het wel heel erg. Hij geeft mij ook het gevoel dat hij er ook geen zin in heeft. Of misschien vind hij het wel eng....
Wij begonnen ook weer pas na de drie maanden hoor, maar ik ben er erg ziek van geweest en had er ook echt geen zin in.. Nu is dat wel anders hoor.... Komt vanzelf weer terug.... succes
wij hebben, sinds we het weten, ook nog maar 3 keer sex gehad. Ik heb geen behoefte en bij mijn man is het ook en stuk minder. Wij praten erover en we begrijpen elkaar. Mijn advies is ook praten. En we knuffelen nu wat meer. Saartje
Volgens mij is het heel normaal om in het begin even geen of minder zin te hebben, zeker als je je niet lekker voelt of moe bent. En je hoort vaak dat mannen bang zijn iets te beschadigen (terwijl dat gelukkig niet kan). Gewoon over praten! Grote kans dat die zin wel weer terugkomt Dat van die 4e maand klopt bij mij tenminste wel, hihi Zoniet, nou ja, dat is toch niet zo erg? Er zijn genoeg andere manieren om het samen leuk te hebben. Zolang het tussen jullie geen probleem wordt, is er niets aan de hand.
Is heel herkenbaar hoor.. Ik had het zelf in het begin heel erg dat ik bang was dat ik spontaan een miskraam zou krijgen.... Langzaam hebben wij ons daarover heen kunnen zetten... En na de 20 weken was dat echt wel weg... Alleen bij 32 weken hadden wij een 3 d echo.. en mijn mannetje kreeg toen ook te horen dat het kindje al ver ingedaald was. Toen had hij weer zoiets... dalijk doe ik mijn kindje pijn... Maar ook dat was na een weekje weer over. Je moet er gewoon over praten.. en doen waar je je zelf lekker bij voelt.