Zenuwachtig voor wat gaat komen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Smokey11, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Hoi dames,

Zoals iedere aanstaande moeder waarschijnlijk wel heeft ben ik toch wel erg zenuwachtig voor de bevalling.
    Mijn dochtertje is nu bijna 5 en bij die bevalling(37+3) ging het allemaal zo snel en heftig dat ik er wel een beetje schrik voor heb gekregen.
    De eerste 4cm ontsluiting destijds ging goed rustig zonder dat ik er erg in had toen zijn mijn vliezen geprikt en heb ik in een half uur naar de 10cm gezeten. Echt een weeenstorm.
    Daarna nog een uur persen en daar was ze alleen heb ik daarna naar het ziekenhuis gemoeten om gehecht te worden en daar ging het mis. Verdovingen werkten niet goed hardhandige gynocoloog en daarna onder de douche gezet en dus 2x hard flauwgevallen.
    Al met al niet erg fijn dus.

Nu ben ik 36+2 zwanger en begint het echt wel te kriebelen.
    Wanneer gaat het gebeuren?
    Hoe merk ik dat het gaat gebeuren?
    Heb al sinds gisteravond last van een drukkend gevoel op mijn blaas ook een trekkend gevoel van binnen.
    Ook al paar dagen dat ik dunne ontlasting heb.
    Ook last van de rug.
    En erg moe...
    Ik ken dit allemaal niet van de vorige zwangerschap.

Ik heb ervoor gekozen om thuis te bevallen in een bevallingsbad.
    Iemand ervaringen met z’n bad?
    Krijg ik weer z’n weeenstorm hebben jullie nog tips hoe jullie deze hebben opgevangen?
    Klopt het dat de 2e bevalling vaak nog sneller gaat?
    Hoe ging dat bij jullie?

Vind het altijd fijn om even van me te kunnen afschrijven hier omdat ik het lastig vind om er thuis over te praten.

Bedankt alvast voor jullie reactie’s en antwoorden...

2. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Bedankt

3. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    He meid,

Elke nieuwe bevalling staat weer op zich zeggen ze.. maar ik snap jouw gevoel heel goed. Mijn jongste gingen de eerste paar cm ook prima. Daarna ging het als een wilde en kon ik het bijna niet bij houden qua pijn. En dan zeggen ze dat een volgende bevalling weer sneller gaat. Ik zou niet weten hoe.
    Ik denk dat het bad niet zal helpen tegen een evt. weeenstorm. Maar ik denk wel dat het je heel goed zal helpen om te onstpannen. Vind je stoer dat je het gewoon weer thuis gaat doen. En denk zeker in jouw geval dat het ook het allerfijnste is. Zo’n nare ervaring vergeet je niet zomaar natuurlijk.
    Nog even.. zet hem op! En als je zo onzeker blijft kan je misschien met je verloskundige in gesprek?

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.087
    17.065
    113
    Ik heb beide bevallingen een enorme weeënstorm gehad. Mijn eerste bevalling duurde een kleine 4 uur, mijn tweede bevalling slechts ruim 3 kwartier vanaf eerste wee tot baby op buik.

Na de eerste bevalling keek ik ook op tegen de volgende, was bang voor nog een weeënstorm en bang dat ik die niet goed op zou kunnen vangen. Maar het super! Geen idee waarom, misschien omdat ik wist hoe ‘ernstig’ een weeënstorm kon zijn en omdat ik er daardoor dus goed op voorbereid was. De weeën opvangen was natuurlijk nog steeds pittig - het ging immers bizar snel - maar ik kon het mentaal nu beter bijbenen en dat scheelt een boel!

Dus hoewel elke bevalling natuurlijk anders is, weet je nu wel beter wat je kan verwachten. Ik hoop dat dat het makkelijk voor je maakt. Zet ‘m op, het gaat goed komen!

5. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie’s. Pfff het is ook niet niks allemaal he.
    3 kwartier!!
    Hoe heb je dat gedaan met je vk?
    Ik ben zo bang dat het dadelijk zo vlug gaat dat ik alleen met mijn man ben. Heb dit ook gezegd tegen de vk maar die zeggen nee maak je niet druk we zijn er zo.
    Ben nu al dagen niet fit en aan bed gekluisterd echt verschrikkelijk.
    Wat dat betreft ben ik blij als het dadelijk achter de rug is en ik hopelijk mezelf weer wat beter ga voelen....

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.087
    17.065
    113
    Ik werd ingeleid, de verloskundige en verpleegkundige zijn er van begin tot eind nonstop bij geweest omdat ze zagen dat het zo snel ging :)

Vervelend dat je niet zo fit bent. Maar niet lang meer, hou vol! :)

7. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Was er medische reden voor om de vliezen door te prikken? Dat maakt dat de weeen sneller elkaar opvolgen. Ik zou zelf nooit de vliezen laten breken, tenzij er een medische reden voor is. Mijn tweede is zelf met de vliezen intact geboren, en dat was zo makkelijk met het persen.

8. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Dit idd, ik heb tijdens mn tweede bevalling ook de vliezen laten breken, met de kennis en in overleg met vk dat ik er dan wel in moest duiken, dit lukte ook maar was wel pittig, ik denk dat ik er nu voor zou kiezen om te wachten tot ze vanzelf gaan (of niet), gaat allemaal net rustiger!

9. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Nee geen medische reden. Moet ook eerlijk zeggen dat er geen overleg is geweest. Ze zei toen ik due middag op controle kwam over een uurtje ben ik bij je en gaan we de vliezen breken zodat alles op gang komt. Tot op de dag van vandaag moet ik eerlijk zeggen altijd gedacht dat dit normaal gang van zaken was maar niet dus

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik heb hetzelfde. Mijn eerste 2 bevallingen gingen volgens het boekje. Bij mijn zoontje ben ik heerlijk thuis bevallen. Helaas wel ook een weeenstorm gehad. Binnen 20 minuten van 5 naar 10 cm en toen 4 minuten geperst. Ik ben nu ook zó bang voor die weeenstorm; de pijn, geen lucht krijgen, de paniek. Maar toen dat voorbij was, was ik zo blij en trots dat het was gelukt om thuis te bevallen. Maar pfff bang voor die pijn ben ik nu ook :oops:

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bij de eerste ook een weeenstorm gehad. Ging van 5 naar 10cm in 10 minuten... wat een hel!

Bij de tweede zei de vk dat ze juist, zolang het niet nodig was, niet de vliezen wilde gaan breken omdat het dan juist erg vlot kan gaan.

Eerste bevalling duurde 3,5 uur en was pittig en de tweede ruim 7 uur en was super relaxed. Hij is bijna “met de helm op” geboren.

Elke bevalling is anders en je hebt er geen invloed op nu. En als je er geen invloed op hebt dan heeft het geen zin om te stressen. Probeer er positief in te staan!

12. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Morgen 37 weken dus mag ik officieel thuis bevallen. Hoop dat het gewoon een betere ervaring wordt. Fijn zal het nooit zijn maar gelukkig duurt het geen dagen! Probeer me aan het positieve vast te houden en fijn dat jullie je ervaringen wilden delen dat geeft ook een stukje begrip.

Deel Deze Pagina