Toevallig gister een leuke discussie met iemand waardoor ik ook wel eens wil peilen hoe dat hier zit Bij ons is agv (bv rode kool met aardappelen gehaktbal) of stamppot ons typische zondagavond eten. Waarom weet ik niet, maar zo beginnen wij de nieuwe week. Rijstgerecht of pasta zul je bij ons amper vinden op zondag. Fastfood helemaal niet. Nu had ik het daar over met iemand gister en die vond dat dus heel raar (met een gekheidje natuurlijk) koken op zondag deden zij dus nooit. Hoogstens een pan soep maken. Eerder friet/chinees oid halen. Op zaterdag kan het hier van alles zijn overigens. Rijst/pasta,broodjes met soep oid. Hoe is dat bij jullie...hebben jullie typisch weekendeten??
Op zaterdag kan ik hier ook van alles wat hebben. Niet heel anders dan door de weeks. Op zondag eten wij idd bijna altijd 'makkelijk'. Ik maak graag een pan verse soep, 'S morgens al. En dan met een broodje en omelet bijv. Of een salade. Soms ook draadjesvlees. Door de week heb ik daar te weinig tijd voor. Dus op zondag eten wij idd ook anders dan doordeweeks. We eten door de week veelal AVG.
Vroeger bij mijn ouders was het ook elke zondag of chinees of patat. Zelf doen we de ene zaterdag patat met een snack en de andere zaterdag pannenkoeken, broodje hamburger, kippenpoot met gebakken aardappelen. Op zondag nemen we juist de tijd om lekker te koken en dat kan van alles zijn , gewoon agv, ovenschotel, soep (mijn man begint dan op zaterdag al met bouillon trekken ), hachee, stuk rundvlees wat lekker lang op kan staan te pruttelen. En als het dan zo mocht zijn dat we op zondag iets hebben zoals een verjaardag dan draaien we het menu om en eten we zaterdag dat van zondag en zondags vaak wat makkelijks De rest van de week bestaat uit 1 x pasta en de rest agv
Ja op zaterdag wel...dan eet ik namelijk ongezond Op zondag is het eigenlijk altijd gewoon als anders...niks speciaals dus. Vrijdag is het meestal makkelijk met soep en salades. De soep heb ik dan al in de middag gemaakt.
Hier is zondagavond altijd frietjes avond. Niet zozeer omdat ik dan geen zin heb om te koken want ik ben heel de week bezig met eten voorbereiden maar we doen dan vaak iets leuks met het gezin, zijn dan vaak later thuis en de kinderen vinden dat een feest. de overige dagen altijd gezond, nooit geen afhaal of pakjes zakjesvoer
Haha grappig is dat hoe dat kan verschillen. Wij eten eigenlijk bijna altijd zaterdag brood. Met soep of vis (dit eigenlijk van uit huis meegekregen, en eten dan ook vaak zaterdags bij m'n vader) Op zondag eten wij inderdaad meestal iets van pasta of nasi/bami (wel zelf gemaakt) Wij eten niet zo gauw aardappelen, vlees en groente op zondag
vanwege de omgangsregeling van mijn dochter, zijn onze "kindloze" weekend altijd ongezond en/of makkelijk. wanneer zij gewoon thuis is eten we agv of pasta/rijst. een enkele keer patat pizza e.d.
Het enige wat ik op zaterdag kook/maak is een pan soep. Ik heb een hekel een complete maaltijd op zaterdag. Maar op zondag kook ik altijd wat uitgebreider dan doordeweeks. Dat vind ik er ook echt een hele fijne dag voor.
Wij eten altijd makkelijk in het weekemd 😁 En dat varieert van: patatje, soep/brood, stamppot, broodje shoarma, ovenschotels, pasta etc... Wij eten eigenlijk nooit agv in het weekend (muv stamppot)
Op zaterdag doorgaans een tartaartje met champignons,paprika etc en dat met vers wit brood van de bakker. De kinderen meestal een broodje knakworst,kroket oid. Zondag is heel wisselend. Vaak een lekkere pasta, nasi/bami wat we zelf maken maar gisteravond hadden we aard, brocolie en kipfilet maar dat kwam omdat we de hele week al rommelig hadden gegeten en wilden toch een keer iets gezonds. Komende week geen afspraken in de avond dus gewoon gezonde kost.
Wij eten zaterdag altijd brood. Dit hebben wij allebei van uit huis mee gekregen. We dekken altijd de tafel , halen zaterdags wat lekkers qua beleg en broodjes. Wel hebben wij er altijd wat bij : kroketje , soepje , hamburger , eitjes etc. Wij eten zondag wisseld : van makkelijk tot een uitgebreid gerecht. Vroeger thuis was het zondag of patat of Chinees haha.
Op zondag eten wij meestal 'makkelijk'. Pannenkoeken, soep, pizza, patat, taco's enz. Nooit avg. Sowieso komt ongezond eten bij ons alleen op zondag voor. Vrijdag en zaterdag kan het van alles zijn. Maandag is trouwens onze rijst/pasta dag. Uitzondering als we dit niet eten. Geen reden voor verder
Wij eten de hele week gewoon wat we lekker vinden wanneer we willen. Ik heb geen vaste avond voor aardappelen vlees en groente ofzo. Vaak eten we in het weekend wel dingen waar ik wat langer de tijd voor kan nemen zoals een uitgebreid recept of hello fresh. Soep eet ik gemiddeld wel wat vaker op zondag omdat het makkelijk is als we weg zijn geweest of laat hebben geluncht ofzo. Maar nee wij hebben geen vaste dagen zoals woensdag ''gehaktdag'' ofzo. Vroeger bij mijn ouders hadden we dat ik kon aan het avondeten zien welke dag het was. Vreselijk vond ik dat!!
Agv eten wij op maandag en dinsdagavond, dan zijn we er maar gelijk vanaf 😏 De rest van de week, pasta, rijst, tarly, couscous, taco's, roti ofzo. Op vrijdag maak ik wel bij a altijd een pan verse groentesoep. Dat is mijn dochter haar "lievelings" en daar maak ik dankbaar gebruik van aangezien ze verder op z'n peuters eet (niets warms dus). Zondag niet speciaal patat of chinees, maar wel iets gezonds meestal.
nee dat doen wij ook niet, mijn ouders nog wel....vreselijk ja. Op maandag nasi, dinsdag agv, woensdag agv do macaroni/spaghetti, vr geb aard, erwtjes, vlees, za brood, zo friet
mijn man maakt op zondag vaak rollade oid.. Hij heeft dan ook gewoon wat meer tijd om er mee bezig te zijn
Ken weinig mensen die in het weekend agv eten, wij ook zeker niet...ben daar sowieso geen fan van In het weekend is het meestal iets van soep/lekker belegde broodjes/patat/shoarma/bbq/wokken/gourmet, niet perse ongezond maar wel lekker en makkelijk en niet stipt om "18 uur" zeg maar. En doordeweeks eten we gevarieerd maar niet volgens een schema.
In het weekend kook ik niet! 1 van de 2 dagen gaan we uit eten en de andere dag is het makkelijk zoals brood met soep of thuisbezorgd.nl (Chinees, Thai, Italiaan, shoarma of iets in die richting).
Hier net waar we zin in hebben maar omdat we nogal de neiging hebben rustig aan te doen en dan bedenken dat we nog moeten eten, is het vaak iets van rijst met roerbak oid. Onze makkelijke avond is de dinsdag. Vaak eten we dan pizza, lasagne (kant en klaar) oid. Mijn vriend is dan sporten tussen 18 en 21 uur dus dan eten we niet samen. Onze dochter krijgt dan bijvoorbeeld pasta uit de vriezer of aardappel met wat groentes en vlees dat we nog over hebben. Heel soms krijgt ze een potje omdat ik heel laat ben en/of bijna niks in huis heb, maar dat is 1x per 2 maanden ofzo.