11 mnd en zo'n kieskeurige eter!

Discussion in 'Voeding' started by cowgirl80, Aug 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje eet bij het avondeten maar een paar hapjes groente. Hij eet wel pasta/rijst/aardappel en vis/vleesvervanger(we eten geen vlees) maar de groente laat hij vrijwel altijd liggen. Is dit al normaal op die leeftijd? Kan ik er iets aan doen?

We zijn toen hij 5,5 maand was begonnen met de Rapley methode. Dat is eigenlijk nooit een doorslaand succes geworden. Hij wil wel een paar hapjes groente uit het vuistje eten, maar daarna gaat hij ermee gooien of knijpt het fijn. We hebben eigenlijk altijd een combinatie gedaan van een prakje voeren en zelf stukjes eten. Nu heeft mijn zoontje de afgelopen maanden 2x achterelkaar een fikse buikgriep gehad waarbij het steeds 1 a 2 weken duurde voor hij uberhaupt weer iets anders dan gladgepureerd wilde eten.. en na de laatste keer lijkt het wel niet meer helemaal goed gekomen te zijn. Hij eet dus geen groente meer uit het vuistje. Alleen als ik het prak eet hij een paar hapjes, maar niet meer dan een paar. Terwijl hij verder alles zelf kan eten. Brood werkt hij zo naar binnen, rozijntjes en stukjes fruit kan hij prima zelf eten.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen met de groente.. vandaag bijvoorbeeld pasta.. ik had de groente voor hem gepureerd tot een saus.. hij vist gewoon de stukken pasta eruit waar geen saus op zit, of veegt de saus eraf.. hij wil echt geen groente ;) Help!

Share This Page