Hoi dames, Ik ben gisteren bij de FA geweest, waarbij we een GO hebben gekregen om te gaan starten met IVF. Vandaag moest ik de IVF-verpleegkundige bellen om een intake-gesprek te plannen. Nu vroeg de verpleegkundige wanneer ik ongesteld zou gaan worden. Ik gaf aan dat dit waarschijnlijk 1 deze dagen is. De verpleegkundige gaf mij 2 opties, OF ik start direct op de 3e dag met de pil (alleen moet ik deze dan iets langer doorslikken ivm vakantieperiode/drukte), OF ik start in mijn volgende cyclus pas met de pil. Ik heb pas 24 juli een intakegesprek, en zal dan ook ergens gaan beginnen met de Decapeptyl. Ik vroeg haar nog of het wat uitmaakte als ik dan nu al zou starten en langer de pil zou slikken, zij gaf aan dat dat niet erg is. Het was een heel vluchtig gesprek dus heb ook niet verder gevraagd, en aangegeven dat ik toch direct wil starten met de pil. Voor mijn beeldvorming kan ik dan ook sneller beginnen met IVF. Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen hierin zijn, en wat jullie zouden aanraden. Ik kan namelijk nergens vinden dat iemand is begonnen met het langer doorslikken van de pil. Daarnaast wil ik graag weten of mijn gedachte kloppen dat ik dan eerder aan de IVF zou kunnen beginnen, het behandelschema is mij toch niet helemaal helder merk ik. P.S. alle medicatie heb ik al in huis.
Hoi hoi, Het is inderdaad geen probleem om de pil door te slikken. Ze kunnen 24 juli meteen een afspraak plannen. Ik ben ook al 5,5 week aan de pil en mag nu aanstaande zaterdag beginnen met decapeptyl. Dus totaal 6 weken pil gehad. Heel veel succes met het traject
Het maakt helemaal niet uit dat je langer de pil slikt. Het gaat er puur om dat ze je lichaam al deels stil willen leggen, zodat je straks op het juiste moment met de injecties kunt beginnen. Als je een regelmatige cyclus hebt en je kunt op het gewenste moment straks met de pil beginnen, dan is dat prima. Wil je nu al beginnen, dan is dat ook goed.
Jeetje. Gisteren gebeld en 24juli pas intake! Ik belde maandag en kon woensdag terrecht. Geen pil gebruik, alst goed is maandag ongesteld en dan meteen starten. Kan je dus niet helpen wat betreft de pil
@Silver27 @Jippie thnx voor jullie reacties! Dan ga ik er gewoon vol goede moed aan beginnen! Misschien is het ook wel goed dat mijn eierstokken wat langer rust krijgen, who knows! @beebj ja duurt echt heel lang idd. Ze gaf aan dat dit te maken had met de vakantieperiode, wat ik ook wel snap. Ik doe een lang traject, dus ben allang blij dat ik er alvast mee kan beginnen. En ik moet eerlijk zeggen, een extra maandje rust met spuiten vind ik ook wel lekker. Ga jij zelf voor een kort traject aangezien je geen pil hoeft te slikken? Wel fijn dat je zo snel terecht kunt zeg!!
Wat is het verschil tussen een lang of kort traject? Ik ga in België. Heb ook maar 2x IUI gehad en nu al door naar IVF
Oh, is er een reden waarom je eerder door mag voor ivf? Via deze link staat het lange en korte protocol beschreven op pagina 20. https://www.vumc.nl/afdelingen/patientenfolders-brochures/zoeken-alfabet/I/IVF.pdf
@beebj Bij het lange protocol ga je eerst een aantal weken aan de pil, daarna moet je een paar weken een middel spuiten om je lichaam stil te leggen. Vervolgens wordt de stimulatie toegevoegd. Het lange traject is inmiddels in de meeste ziekenhuizen standaard. Het lange traject is beter in te plannen en te timen, veel ziekenhuizen werken met wachtlijsten of een maximum aan behandelingen op een dag/in een week. Met dit traject schijn je ook minder kans op overstimulatie te hebben. Bij het korte traject hoef je niet eerst aan de pil. Op dag 1-2 van je cyclus begin je met het spuiten van de Deca of Lucrin om je lichaam stil te leggen. Op dag 2-3 komt de stimulatie erbij. Na een week of twee heb je de punctie. Je bent in totaal dus veel korter bezig met één IVF/ICSI-behandeling. Wij hebben zowel het lange als het korte traject gedaan. Onze dochter is het resultaat van een ICSI met het korte protocol.
Ik ken zowel het korte als het lange protocol niet. Bij mij gebeurd het in m'n cyclus van 33dagen.Wachtlijsten kennen ze al helemaal niet in België. 10juni had ik m'n inseminatie. Maandag gebeld voor intake IVF, die gisteren al plaats vond. Gelijk hcg geprikt en had gisteren ook meteen de uitslag; niet zwanger. Dus maandag IVF starten als menstruatie er is Ik ga op dag 2 voor bloedafname. Dag 3 starten met gonal-f spuiten, 7 dagen lang (dus t/m dag 9). Ondertussen op dag 8 starten met cetrotide spuiten, tot aan de pregnyl spuit. En wanneer die pregnyl spuit is, hangt af van of de stimulatie voldoende is geweest. Dag 10 1e controle, kan zijn dat de gonal-f nog langer moet bv. Punctie en starten met utrogestan. Terugplaatsing dag 3 of dag 5 na punctie en dan 14 dagen na terugplaatsing bloedtest voor zwangerschap. Utrogestan stoppen als ik niet zwanger blijk & anders door blijven gaan tot 3 maanden zwangerschap. Voor IUI heb je minimaal 1miljoen zaadjes nodig. De eerste keer hadden we er 2miljoen. De tweede keer maar 0,33miljoen. Na die tweede keer extra zaadonderzoek gehad met weer slecht resultaat, vandaar de overstap naar IVF. Alst goed is, word ik maandag ongesteld en kan de eerste ronde IVF van start gaan.
Oke, in Belgie kan het zijn dat ze idd anders werken. Volgens mij zijn ze in Belgie ook veel verder met alles al. Ik heb vandaag gebeld met de ivfkliniek om aan te geven dat ik gisteren ongesteld ben geworden. Op de dag van de intake mag ik direct beginnen met spuiten. Dus ben heel benieuwd. Hoop dat het voor zowel jou als mij goed uitpakt en dat we maar snel zwanger mogen raken!
Klopt inderdaad @puppy28 . Nederlands ziekenhuis is een half uur rijden, maar het Belgische ziekenhuis ook. Daarom doen wij altijd alle medici in België. Nu met de IVF is het een uur rijden, maar goed. Heb het er voor over!