Wat doen we verkeerd..?!:(

Discussion in 'Zwanger worden' started by JAM1987, Aug 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JAM1987

JAM1987 Actief lid

Nov 1, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Sinds januari 2011 (oktober 2010 laatste prikpil gehad) zijn mijn vriend en ik gestopt met de pil en bezig met de kinderwens. Ondertussen ook al bij de fertiliteitspoli de vruchtbaarheid laten testen van ons beide en alles was goed. Bij de poli gaven ze aan dat we het los moeten laten en terug mogen komen wanneer we willen.

Mijn cyclus is regelmatig 28/29 dagen, ik slik iedere dag foliumzuur, ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn door te sporten en me te focussen op andere dingen, we klussen actief rond de vruchtbare dagen. M'n lichaam brengt me wel door de war. Afgelopen maandag, donderdag en vandaag had ik in de ochtend eenmaal bloed bij urine. En morgen moet ik ongesteld worden.

Nu sinds de afgelopen 2 maanden zo verdrietig als ik ongesteld moet worden. Ik kan er niks aan doen, maar ben zo bang dat het niet is weggelegd voor ons.

Wilde even mijn verhaal kwijt!
    Liefs, JAM1987

2. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    kan mij heel goed voorstellen dat je verdrietig bent. als het niet vanzelf zo makkelijk gaat dan wordt je toch onzeker. en ik geloof meteen dat elke maand een teleurstelling is.

is er wel gezegd waar het dan aan kan liggen? temp je? of ovulatie testen om bij te houden op welke dag je ei is?

ik hoop van harte dat het snel lukt, misschien toch niet zo gek om anders nog eens naar de fertiliteits arts te gaan.

dikke knuffel voor jou.

groetjes kimberly

3. JAM1987

JAM1987 Actief lid

Nov 1, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kimberley,
    Er is mij juist verteld niet tempen en geen ovutesten te gebruiken, om ervoor te zorgen dat ik er niet zo mee bezig zou zijn. Het was (en is..) zo'n obsessie het zwanger worden. Doordat ik er zo mee bezig ben, kan het zijn dat het niet zo makkelijk lukt. Maja, het loslaten en op z'n beloop laten is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Ik denk dat we nog ff wachten tot we 2 jaar bezig zijn en dan terug gaan naar de poli.
    Nog tips op het los te laten..?
    Bedankt voor je reactie!!
    Liefs, JAM1987

4. JBM85

JBM85 Bekend lid

Mar 18, 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend meid. Maar gelukkig dat de eerste onderzoeken goed waren. Het is moeilijk hoor het loslaten. Mij is het ook nog niet gelukt. Voor mijn zoontje duurde het ook iets meer als een jaar en elke keer die teleurstelling. Nu dus weer al 8 maanden bezig en nog geen resultaat. Succes en ik hoop voor jullie dat het gauw raak is. Als je het niet vertrouwd lekker terug gaan naar de poli.

5. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    ik heb geen tips helaas, het zit toch in je hoofd en in je hart. bij alles wat te maken heeft met kinderen denk je er toch aan.

misschien is het gebruik ovu testen voor jullie wel een manier, omdat je dan precies weet wanneer je ei plaats vind. hoe meer een man klust hoe minder goed het zaad is. ik weet bv dat mijn ei een week later is dan bij de meeste.
    proberen waard?

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik geloof niet zo in het los laten verhaal.

Als dat werkelijk zo was hadden veel vrouwen als nog een kindje gehad. Vind het ook echt slecht van de fert. poli dat ze je dit melden.

Wij waren 2,5 jaar bezig voor ik zwanger raakte van ons eerste kindje.
    Met 1,5 jaar naar de fert. poli gegaan en er was bij ons beide niks aan de hand ( of in ieder geval ze konden niks vinden ) We kregen nog 6 mnd de tijd om het zelf te proberen ( juni tot december ) En als ik in december ongesteld zou worden mocht ik gaan bellen voor iui in de volgende cyclus.

Ik had in december een posi test in handen ( gelukkig )

Maar had me echt niet weg laten sturen met je moet er niet te veel mee bezig zijn. Elke gyn weet dat dat onzin is!!!

7. Risu

Risu Fanatiek lid

Jul 13, 2012
    1,245
    0
    0
    Op het moment dat ik dit dacht... had ik een maand later een positieve test :)...

8. fatima26

fatima26 Lid

Mar 25, 2012
    94
    0
    0
    mijn geliefde
    huisje
    ik denk gwn dat zwanger worden geluk hebben is!! juiste moment!

9. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik ben ook niet zo van mening dat je het het beste 'los kunt laten'. Met het temperaturen ben ik erachter gekomen dat ik een late ei heb (rond dag 19 vaak). Als ik niet had getempt, had ik dat niet geweten, en had ik waarschijnlijk rond de 14e vooral geklust.

Kan best zijn he dat dat bij jou ook zo is, ik zeg niet DAT het zo is. Maar ik temperatuur juist om mijn cyclussen te weten, zodat je je daar op in kunt stellen.

Vervelend meid dat het niet lukt :( Knuffel!

10. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,633
    0
    0
    Hey Jam87,
    Wat vervelend allemaal zeg :( .... Kan me heel goed voorstellen dat het elke maand een teleurstelling is...
    Ik hoop iig dat je wel met volle teugen van het zoals jullie het hier noemen "klussen" kan genieten!!! :)

Ojee... Dan hou ik mijn hart vast... Wij gaan helemaal los namelijk :)

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Het is aan jou/jullie om te bepalen wanneer je het spontane wat los wil laten en wat meer grip op je cyclus en alles daaromheen wil krijgen.
    Als jij het niet ziet zitten, moet je er vooral niet aan beginnen maar met ovulatietesten (vooraf) en temperaturen (achteraf) krijg je meer zicht in je cyclus. ALs je terug gaat naar de kliniek gaan ze je vragen om 3 maanden te temperaturen zodat je meer zicht krijgt op het verloop van je cyclus.
    Ik kwam er dmv testen en temperaturen achter dat ik weliswaar een cyclus heb van 27/28 dagen, maar dat mijn ei pas op dag 18 is en niet op dag 14, en mijn luteale fase dus veel korter is dan de gemiddelde 14 dagen (maar 9 of 10).

Voor de zaadkwaliteit van je man is het het beste om om de dag te klussen (of eigenlijk klaar te komen ;)), er is dan ook altijd wat zaad ebschikbaar in je baarmoeder voor als je eitje springt.

Wij klusten altijd op dag 17 (dag voor ei en voor de zekerheid (;)) ook op dag 18, al is dat eigenlijk vrij laat als dan ook je ei is.

Daarnaast ben ik naast foliumzuur pillen gaan slikken die mijn cylus ondersteunden. Zo bleek mijn luteale fase (belangrijk voor het eitje om in te kunnen nestelen) een dag langer te duren als ik Etos Zwanger Worden pillen slikte.

Je doet dus niet verkeerd, het is de afweging hoe snel je de volgende stap wil zetten. Persoonlijk geloof ik niet zo in los laten als het na een tijdje niet lukt, ik vind dat je al heel geduldig bent haha. Maar geiod dat zegt ook veel over mij :D
    Bij mijn zoontje was het de 8e ronde raak, de eerste 2 waren ontpillen, toen 3 maanden getempt, daarna had ik wel zicht in mijn cyclus. TOen ik het echt niet meer zag zitten zag ik opeens twee streepjes op een test..

Meid ik hoop dat jij die snel ook in je handen hebt!

12. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Hier precies het zelfde ben ik 3 mnd geleden achter gekomen. Ik begon toen met tempen en ovutesten. En ja hoorrr... ei laat (tussen 17 en 20 dagen, te vroeg klussen en te vroeg stoppen met klussen.
    Dit is onze 3e ronde dat we dus gericht klussen. De eerste 4 maanden kunnen we dus als voor niets beschouwen :(

13. firsttime

firsttime Fanatiek lid

Aug 1, 2012
    1,137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou inderdaad ook even werken met ovulatietesten. Misschien schept dat wat duidelijkheid. Succes!

14. JAM1987

JAM1987 Actief lid

Nov 1, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal bedankt voor de lieve reacties, hier heb ik veel aan!!:)

Ik had vandaag ongesteld moeten worden, maar ben het tot nu toe nog niet geworden. erg frustrerend om daarop te wachten. Al wel een test gedaan, maar negatief..:(

Wat betreft het klussen, daar genieten we nog steeds van hoor..;)We klussen elke keer een ruime periode, rond m'n vruchtbare dagen en dan ongeveer 2 weken om de dag. Ik weet nooit exaxt wanneer mijn eisprong is, maar hoop zo niet te missen.

Ik heb wel een periode getempt, maar dat werkte niet zo goed voor mij. Bracht meer onduidelijkheid dan duidelijkheid. Daarom daarmee gestopt. Ovutesten nog nooit gebruikt. Misschien toch volgende maand even proberen..

Mieden, jullie ook allemaal succes!! Liefs, JAM1987

Share This Page