Sinds twee weken bang in het donker, fase?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door B en N, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon heeft een schildpad, als je die aandrukt komt er een sterrenhemel op het plafond. dit schildpad heeft hij al lang, maar hier een groot succes. Ik doe het aan en dan gaat hij naar de sterren kijken en valt in slaap. Schildpad gaat na 40 minuten automatisch uit. Ook een nachtlampje van de babyfoon aan op zijn kamer. tot nu toe nog geen problemen... de zoon van mijn beste vriendin is nu ook erg bang in het donker, denk dat het wel bij de leeftijd hoordt, hij is nu 2 jaar en 7 maanden.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties, ons meisje heeft nog steeds een angst voor het donker. Eerst hebben we een paar dagen een lampje laten branden in haar kamer maar aangezien daar een spaarlamp in zit vonden we die eigenlijk te veel licht afgeven.
    We hebben daarom de Ambilight van beneden op haar kamertje gezet, hiervan kan je de lichtsterkte aanpassen waardoor het toch verlicht is maar ook weer niet teveel. Zelf vind ze dat prachtig omdat ze nu savonds ook zelf een kleurtje uit kan kiezen.

We zijn van plan om voor Sinterklaas zo'n knuffel te halen die verlicht wordt, zodat ze een verlichte knuffel mee in bed kan nemen.

Zo'n Schildpad als waar Annetske het over heeft lijkt mij ook erg leuk maar ben bang dat dat niet genoeg licht geeft voor ons meisje.

Mijn man en ik hebben nu wel beide iets van, ach als zij bang is in het donker dan doen we gewoon een lampje aan we kunnen over een jaartje of twee (of eerder of later ;)) altijd gaan afbouwen met een lampje aanhouden.

(en nu hebben we meteen een leuk sinterklaas cadeautje ;))

3. fafje

fafje Niet meer actief

ik had altijd een lampje dichtbij, die ik zelf in de nacht kon aan doen als ik bang was...maar was dnek ik wel wat ouder...

4. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

onze meid heeft dit ook, wij hebben een hello kitty nachtlampje bij haar hoofdeinde naast haar bed aan de muur hangen die ze zelf aan en uit kan doen, normaal was dit om te spelen maar nu komt hij goed uit want met dit lampje aan wil ze dus wel slapen!

Zonder lampje wil ze echt niet, gaat ze huilen. Ze zegt bij het slapen ook: Niet licht uit he mamma...

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is sinds kort ook bang in het donker. Niet elke avond, maar toch. Een donkere kamer zal hij niet zomaar inlopen, dan moet ik mee.

Van de week werd hij 's avonds wakker en hij moest huilen. Ik er naar toe en hij vertelde dat hij bang was in het donker. Ik stelde voor om dan het licht op de overloop aan te laten, omdat ik geen klein lampje bij de hand had. Dat was ook al aan, maar ik dacht als ik dat nou even bevestig, word hij misschien minder bang. Nee, het licht moest uit... :( Daarna is hij dus, zonder licht in het pikkedonker, lekker gaan slapen. Raar kind... ;)

Later bedacht ik me, dat hij misschien juist door dat kleine beetje licht onder de deur door, rare schaduwen zag en dat hij daarvan dus bang is geworden. Sindsdien laat ik het licht op de overloop uit en hij slaapt inmiddels al weer een week prima!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Er is hoop hoor :)

Vanochtend kreeg ik een heel verhaal toen anne wakker werd.

Toen ze sliep kwamen er 2 spoken en de ene was heel lief en de ander was wel eng. Maar ze had dotje en abby weggestuurd (onze waakkatten tegen spoken) die moesten maar beneden gaan spelen.
    Want ze deed *ZO* en *ZO* en toen gingen de spoken dat ook doen... En toen ging ze weer slapen.
    En de spoken gingen weer weg.

7. amarantha

amarantha Lid

23 dec 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    Hierhebben we met noa ook zon fase gehad.
    Ze had altijd al een stekkerlampje maar dat was niet meer genoeg.
    We hebben bij de ikea zon leuk lampje gekocht,is een klein soort
    poppetje en als je op zn hooftje drukt gaat ie aan.
    Je kunt hem overdag opladen en er zitten led lampjes in
    dus is niet gevaarlijk en word niet war,helemaal geweldig.
    Hij staat aan haar hoofdeinde en ze kan hem zelf aan en ui drukken.ze noemt het haar vriend.
    als we savonds gaan kijkken en hij staat wel nog aan ,zetten wij hem uit.
    Het geeft haar een goed gevoel dus ik vind het voor nu een prima oplossing.
    Als ze haar intresse voor vriend verliest en de fase weer voorbij
    is,zet ik hem weer op de kast.

Deel Deze Pagina