Alleen bevallen of niet? wat is jullie mening

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by lisa smit, Jan 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa smit

lisa smit Lid

Jan 4, 2010
    8
    0
    0
    Logistiek medewerkster
    Den Bosch
    Ik heb gekozen voor alleen bevallen omdat ik vond dat mijn emotionele band met mijn ex anders te groot werd. We zijn uit ekaar gegaan toen ik 16wk zwanger was. Heb wel een omgangsregeling met hem maar ben blij dat ik toen toch voor alleen bevalen heb gekozen omdat ik er nu objectiever tegenaan kan kijken.

X Lisa

2. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Wat bedoel je met alleen? Mijn moeder en beste vriendin waren bij mijn bevalling, maar goed ook anders was ik helemaal gek geworden. Mijn ex uiteraard niet maar die heeft nooit meer wat van zich laten horen. Ik zou er sowieso nooit voor kiezen om mijn ex bij de bevalling te hebben, om dezelfde redenen als jij, maar echt helemaal alleen bevallen zou ik ook niet trekken.

3. wannie

wannie Niet meer actief

Ik ben ook alleen bevallen, alleen de verloskundige was erbij. Dit was ook een bewuste keuze. Mijn kindje, mijn bevalling, mijn intense gevoelens. Nou zat er wel eentje beneden op de bank.... voor het geval dat... Die is 5 minuten na de geboorte ook naar ons toegekomen. Maar die eerste paar minuten zijn van mij!:D

4. Hmm, als ik had mogen kiezen had ik er denk ook voor gekozen om het zonder ex te doen.. Nu wilde hij er sowieso niets mee te maken hebben, dus ik hoefde ook niet te kiezen :)

Verder waren er echt heel veel (vond ik dan) mensen bij m'n bevalling. Eerst leek dit me echt afgrijselijk, iedereen die bij je naar binnen kijkt :), maar ik vond het achteraf echt heel erg fijn!

Omdat m'n verloskundige me ook emotioneel heel erg gesteund heeft tijdens m'n zwangerschap mocht ik haar bellen, ookal moest ik in het ziekenhuis bevallen. Zij had die dag een stagaire, dus die was er ook bij. Dan was de verloskundige uit het ziekenhuis er nog, de gynaecoloog en een verpleegkundige. En m'n moeder natuurlijk!

Ik vond het echt heel erg fijn dat er elk moment wel iemand was die iets zei als 'Je kunt het', 'Het gaat goed', enzo..
    Ik weet niet hoe ik er anders doorheen had moeten komen :)

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Als ik de keuze had gehad zou ik bevallen zijn zonder mijn Ex erbij en dan met Mijn ouders erbij. Maar helaas was mijn ex erbij en dat kunnen we niet meer terugdraaien...

6. lisa smit

lisa smit Lid

Jan 4, 2010
    8
    0
    0
    Logistiek medewerkster
    Den Bosch
    Iedereen die gereageerd heeft heel hartelijk bedankt voor jullie reactie.

X Lisa

7. lisa smit

lisa smit Lid

Jan 4, 2010
    8
    0
    0
    Logistiek medewerkster
    Den Bosch

Ik bedoelde idd zonder ex ik was ook niet alleen maar met de verloskundige en een arsenaal aan doktoren omdat net voor de geboorte de hartslag van mijn dochter weg viel en ze alles op alles gezet hebben om de bevalling zo snel mogelijk te laten verlopen. Gelukkig had ik gekozen voor een ziekenhuisbevaling. En na een begin score van 2 is ze snel bij gekomen en is ze een mooie lieve meid. Ben er niet gek van geworden wel heel gelukkig:).

X Lisa

8. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik had dus wel mijn nu ex vriend bij de bevalling. Achteraf weet ik niet of ik daar nu weer voor gekozen zou hebben. Ik vond het laatst wel heel heftig, de dag voor mijn zoontje zijn verjaardag was "mijn bevallingsdag" en ik kon dat nu dus met niemand delen.. Ik had er achteraf wel iemand bij willen hebben die echt dicht bij me stond. Mijn ex-vriend en ik hadden toen al geen basis en het is fijn om er nog over te kunnen praten.

9. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

bij mij was mijn ex en mijn moeder bij de bevalling. in het begin zelfs nog thuis mijn ex schoonmoeder doordat ik epelepsie heb, het heel heel snel ging en ik nog naar ziekenhuis moest en mijn ex en moeder onderweg waren nog en ik vanwege epelepsie beter niet alleen kon zijn. ex schoonmoeder woonde ongeveer tegenover en had ik nog goede band mee toen al was het al 3 maanden uit met ex.

Als ik er nu op terugkijk heb ik er geen echte spijt van of zo. Ik wilde mijn ex de kans geven erbij te zijn. Wel ben ik blij dat ook mijn moeder er was. die had ik niet willen missen. Want alhoewel mijn ex geen rare dingen deed of zo kon hij er door alles ook niet echt voor me zijn. Mijn moeder daarentegen wel.

Wel moeilijk was het feit dat je daardoor kennelijk meer moeite hebt ex goed los te laten. die was er de dagen daarna elke dag of om de dag nog in het ziekenhuis.

als ik nu heel eerlijk naar alles terugkijk denk ik dat ik eigenlijk meer voor mezelf had moeten kiezen en minder had moeten toegeven aan ex. Had rustiger geweest.

10. lisa smit

lisa smit Lid

Jan 4, 2010
    8
    0
    0
    Logistiek medewerkster
    Den Bosch

Dat is ook de rede dat ik er niet voor gekozen heb hoe moeilijk het ook was veel ruzie en drama. Kon voor mezelf een periode afsluiten en zie mijn dochter vooral als mijn kind.

11. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ja wel fijn inderdaad
    ziet de vader je dochter nog wel? Mijn ex ziet mijn zoontje dus sinds een ruime maand wel weer. Maar ik moet zeggen dat alhoewel het de eerste 3 weken anders leek het me nu toch wel tegenvalt weer en ik het lastig vind.

12. lisa smit

lisa smit Lid

Jan 4, 2010
    8
    0
    0
    Logistiek medewerkster
    Den Bosch

Ze ziet hem om het weekend en in de zomervakantie 3wkn. Vind het vooral moeilijk als ze weg gaat zeker in de zomer, dan is het wel heel lang. Maar hij heeft ook recht op een bezoeksregeling we waren 5 jr getrouwd voor ik zwanger raakte en de scheiding was pas rond toen Joyce al geboren was.

13. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

Apr 19, 2009
    7,238
    570
    113
    Female
    Gastouder zzp
    Ik ben in september 2008 bevallen avn een dochter en geen ex erbijhoor heir! Klinkt voor andere misschien raar, maa rbij mij wasmijn tante erbij. Dit is het jongste zusje van mijn moeder*
    Dit wild eik heel graag en mijn pa mocht binnen lopen als hij wilde. Dit deed hij ook maa rop moment zelf wachte hij tot ze geboren was :D.
    Ik vond dit heel prettig zo.

14. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ik heb er bewust voor gekozen om mijn ex er niet bij te laten zijn.
    Ik ben met 20 weken zwangerschap bij hem weg gegaan.
    En ik ben blij dat hij er niet bij was. Aangezien ik nu ook niets meer van hem hoor. En hij collin maar 3 keer heeft gezien.

Bij mij waren mijn moeder, zusje en vader erbij.
    Dit was een geweldig ervaring!
    Mijn zusje mocht de navelstreng door knippen!
    Ik zou het zo weer op deze manier doen!

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik heb er ook voor gekozen om alleen (nou ja zonder ex) te bevallen. Mijn moeder en beste vriendin waren erbij.
    Mijn ex wou er bij zijn, maar dit heb ik geweigerd. en daar ben ik heel blij mee, want en hij betrekt alles op zich zelf, wilt zelf graag in de belanstelling staan en hij heeft die kleine nu wel geteld 4 keer gezien...

Share This Page