Sinds vannacht steeds overgeven, wat helpt??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mol81, Apr 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bedankt meiden!
    Net even gekeken bij hem en hij lag weer in het braaksel... helaas! Ook even de doktersassistente gebeld voor advies en domperidon krijg je alleen bij langdurig braken inderdaad. ORs kan ik wel halen dus dat probeer ik zo maar even te doen (dilemma: zoontje mee nemen of wachten tot vanavond dat mn man t even meeneemt?)
    Ik kan natuurlijk ook wat bouillon geven, goeie tip! ik laat zo wel even een glaasje cola staan zodat de prik eraf gaat. En wat thee met suiker heeft wrs het zelfde effect als de ORS?
    Ik vind het wel een beetje eng hoor, omdat ie niks binnenhoudt. Zn luier was net ook nog droog vanaf vanmorgen af. Ik ga zo echt maar rigoureus over op de slokjes drinken ipv een hele beker. geen eten meer etc.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Je kan ook suiker in de cola gooien, dan gaat de prik eraf... Thee met suiker heeft denk ik niet dezelfde werking als ORS aangezien er geen zout in zit...

En idd geen hele bekers geven, dat belast zijn maagje teveel... echt heel kleine slokjes geven en écht geen eten geven...

Sterkte, het is écht heel eng! Zodra je ook maar even het gevoel krijgt dat je het niet vertrouwd aan de bel trekken hoor!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik bedoelde ook thee met suiker EN daarnaast bijv bouillon, hihi!
    Maar tis echt drama hier. Hij begint inmiddels zo dorstig te worden dat hij echt huilt als hij een bodempje drinken krijgt en daarna even niks. Maar de 10 slokken thee met honing kwamen er bijna direct weer uit. Daarna dus echt maar ca 3 slokken drinken gegeven, even een kwartier gewacht en daarna weer. Zo moeilijk! Hij wil echt meer dan 3 slokken en als hij het dan niet krijgt is dat zo sneu! Hopelijk blijft het er op deze manier beter in.
    En naja...huisarts... vlgs de doktersassistente dus als hij er ook koorts/ diarree bij krijgt/ echt ziek daarbij wordt/ 5 dagen aanhoudt etc.

4. LovelyDK

Ja ik herken het... mijn zoontje riep ook dehele tijd "drinnnnnnken mama drrrinkkeennn" maar ik kon hem niet meer geven.. echt sneu! Maar even volhouden, het is echt het beste voor hem op het moment!

Haha thee met suiker is idd naast die boullion dan wel goed denk ik! En niet 5 dagen laten aanhouden hoor!! Als het morgenochtend nog zo is zeker de HAP even bellen!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Net toen ik m uit zn bedje haalde moest hij heel hard huilen om vervolgens weer een hele golf over te geven :( (Over mijn schouder heen ja: fijn! :D). Toen wat slokjes cola met suiker gegeven en wat slokjes bouillon (wat ie echt niet lekker vond). Tot nu toe blijft het erin en hij ligt nu weer in bed. maar alles bij elkaar was dat misschien 25cc? daar kan ie ook niet op leven he?
    Hij wil wel graag drinken en met eten pakt ie zo onderhand mijn boterham uit mn handen, maar dat durf ik toch niet aan!
    Vind het alleen ook zo k** dat we het weekend in gaan. Ik vind het een beetje overdreven om nu weer naar de huisartsenpraktijk te bellen, maar als dit zo blijft ga ik ook zeker geen 5 dagen afwachten.

6. LovelyDK

Druif ik zou zelfs als het voor 16:30 niet minder is (mijn ha praktijk sluit om 17:00) wéér bellen en aangeven dat je jezelf echt heel vee zorgen maakt en zo het weekend niet in wil gaan! Dan moet de ha maar bepalen of hij aan het uitdrogen is of niet en of je zo nog een dagje kan/mag afwachten toch..

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, dat is eigenlijk wel een goeie idd.
    Als hij zo weer overgeeft en niks binnen houdt dan bel ik voor sluitingstijd wel even op en leg ik het voor. Mogen zij verzinnen wat handig is :)

8. LovelyDK

Ja precies, dan zou ik het 'probleem' bij hun neerleggen en mochten hun niet reageren zoals het voor jou gevoel goed voelt dan zou ik (desnoods om 17:05) de hap bellen...

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Niks 5 dagen afwachten hoor! Dat is véél te lang en levensgevaarlijk. En het is helemaal niet overdreven om weer te bellen. Mijn dochtertje is vorig jaar in het ziekenhuis beland met het rotavirus en dat was ook precies in het weekend. We hebben wel 3x bij de HAP gezeten. De laatste keer dacht ik ook: als ze ons nu weer naar huis sturen ga ik gewoon direct naar de Eerste Hulp in het ziekenhuis en ik laat me niet meer wegsturen. Gelukkig viel bij de huisarts toen eindelijk ook het kwartje dat het foute boel was.
    Sterkte!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Nou, inderdaad! Met deze frequentie overgeven en niks drinken is ie na 1 dag al uitgedroogd!
    De slokjes cola en thee (ca 25cc) zijn er in gebleven. Net wel flink gekokhalst, maar toen kwam er alleen wat gal, maar niet de cola en thee. Hopelijk gaat t nu beter?
    Net weer wat slokjes cola gedronken, misschien15cc? Ik durf echt niet meer.
    Zn luier van vanmorgen is ook zo goed als droog nog. Nu ook temp verhoging 38,1.
    Ik denk dat ik sowieso om 16 uur even bel (dan kan ik misschien op de valreep nog langskomen). zo achterlijk ook dat ik met een ziek kind moet langskomen,. Ze kunnen nav mijn verhaal toch wel wat voorschrijven?! Nou ja, als zij willen dat daar de boel wordt onder gekotst... ze kunnen het krijgen hoor!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wat zal ik doen? Ik had juist besloten om 16 uur te gaan bellen, maar nu net heeft ie best veel gedronken ik schat zo'n 50-70cc en tot nu toe blijft het erin. Zouden we het ergste achter de rug hebben?
    Wel jammert ie aldoor en hangt ie het liefst als een aapje om mn nek. lekker is hij dus echt nog niet.
    Moet ik nou toch bellen? Ik ben helemaal niet zo huisartsen bezoeker.
    Of zal ik het sowieso maar doen onder het mom van "ik wil niet vervelend zijn, maar het weekend komt eraan?"

12. LovelyDK

Je twijfelt, dus gewoon bellen!

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Nou, heb toch maar gebeld...
    Ik hoefde niet langs te komen alleen bij koorts boven de 38,5, 3 dagen lang en als hij echt suf/ verminderd aanspreekbaar is/wordt en als hij huilt er geen snot meer uit zn neusje loopt./ tranen uit zn ogen etc dat zijn tekenen van uitdroging ( lijkt me dan iets te laat, maar goed).
    Maar ok, dat hij de laatste paar slokken binnenhoudt geeft me wel wat moed en hij slaapt nu alweer een half uur dus als hij wakker is geef ik m wel wat meer drinken, 50cc wat ik dan steeds een beetje uitbreid, ook op aanraden van die doktersassistente.
    En als het niet verbeterd gewoon de HAP idd.

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Echt bellen als je het niet vertrouwt. Wij komen net uit het ziekenhuis waar ze 2 nachten heeft gelegen. Het rota virus heerst heel erg. Ze was nog niet uitgedroogd maar nam ook bijna niks meer in.
    Als hij steeds kleine beetjes drinkt lijkt het me geen probleem, als hij het maar binnenhoudt:)
    Beterschap!!

15. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Heb net even gegoogled op rotavirus...pfff hoop t toch niet zeg!
    Vanmiddag had ons zoontje ook diarree erbij, tot nu toe 1 x gehad dus. Inmiddels hebben we ook ORS in huis en heeft ie net ca 100cc roosvicee met ORS gedronken. De hoeveelheden drinken breiden we nu iets uit omdat hij het binnenhoudt! Net wel nadat ie uit zn bedje kwam vreselijk moeten huilen. Schijnbaar kwam de misselijkheid flink op, want hij kulkte een aantal keren en er kwam wat gal uit, maar zn drinken bleef erin! Nu ligt ie weer te slapen.
    Hij slaapt de hele dag ca 1 uur, dan een kwartier wakker etc. Maar hopelijk gaat t vannacht wat beter, tis erg zielig allemaal!

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja het rota virus. Mijn zoon heeft toen die twee was samen met ze neefje van een jaar in het ziekenhuis gelegen door dat virus. bijde uit gedroogd bijna, Neefje was er erger aan toe. Was een dag eerder al in het ziekenhuis vandaar met me zoon toen snel gehandeld hebben.

Heel veel sterkte als je het niet vertrouwd gewoon hap. Beter te veel dan te laat gaan.

17. LovelyDK

Ja het rota virus hadden wij 2 weekjes terug ook hier in huis, vreselijk!

18. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Druif.
    Beterschap voor je mannetje en sterkte voor jullie.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Sterkte met de zieke kleintjes. Mijn zoontje heeft het 2 weken geleden dus ook gehad maar hij dronk gelukkig echt ontzettend veel (water). ORS wilde ie absoluut niet hebben dus was blij toe dat ie zoveel dronk...

20. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier begint ie nu beter te drinken en het blijft erin! Gelukkig...
    We geven hem nu ca 100cc per uur. Wel heeft hij 38,4 en is heel snel moe en slaapt dan weer voor een uurtje. Tot nu toe wordt hij steeds wakker dus ik hoop dat ie zo wel even zn nachtmodus in gaat en dit niet de hele nacht volhoudt. Ben m van plan om 23 uur ofzo nog wat extra drinken te geven zodat ie wel aan de 500cc komt vandaag.
    Diaree niet meer gehad dus ik denk dat t geen rotavirus is?

Share This Page