hey, wanneer konden jullie kindjes stukjes eten? de mijne eet alleen banaan. peer en appel gaat niet. als ik het in 8 doe dan eet hij 1 stukje ervan en het duurt een halfuur voor hij het echt op heeft. ofwel doet hij alles in zen mondje en speekt hij het erna terug eruit omdat het teveel is. in mijn omgeving hoor ik iedereen zeggen dat hun kindje al stukjes appel eet of een hele.. kan toch geen uur aan tafel zitten voor een klein stukje? fruit is toch belangrijk,dus rasp ik het nog maar(dan krijgt hij zen portie toch binnen) zijn er nog meer kindjes van deze leeftijd die nog geen stukjes eten?
Misschien kun je eerst de appel (of andere harde vrucht) even stomen zodat hij wat zachter word?Dan zijn het toch stukjes, maar makkelijker weg te krijgen. Ik roep maar wat...
Zelf van de appel of peer laten afhappen? Zo dat Eva dat nu meestal, als ze een appel te pakken krijgt begint ze meteen te eten . En gaan bijvoorbeeld druiven en mandarijnen wel goed? Er is natuurlijk meer fruit dan banaan, appels en peer .
Mike eet al een tijdje stukjes fruit. Hij eet van alles en vind ook partjes appel lekker. Maar als het te hard is kun je misschien beginnen met zachtere fruitsoorten, banaan geef je al. Maar heb je bv al eens kaki, mango, mandarijn, druiven, meloen, ananas geprobeerd? Dat lukt misschien wel..
hey, zelf aanhappen heb ik met een peer al geprobeerd. als ze goed rijp is dat gaat dit goed. van de appel doet hij dit ook wel,maar 3 hapjes ofzo en dan begint hij het weg te duwen,waarschijnlijk omdat dit zo hard is.. stomen is misschien een oplossing.. mandarijntjes en druiven gaan ook moeilijk,met die pel.
Je kan het best zachte fruitsoorten geven. Hier krijgt Esmee kiwi, mandarijntje en peer. De mandarijn partjes snij ik door midden zodat ze niet al te grote stukken in haar mondje krijgt, omdat ze nog geen kiezen heeft.
Mike heeft ook nog geen kiezen, maar gaat prima hoor grotere stukjes (zijn vader vind het trouwens wat eng en snijd wel alles kleiner..)
Dean eet al maanden alles uit het vuistje. Appel sinds kort ook. KLeine appeltjes en dan geschild. Hij vindt het geweldig als hij dan zelf mag eten. Hij raspt met zijn tandjes zeg maar.