sinds wanneer is bijvoeden rond 3/4 maanden de norm?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Maar goed, dat is een ander onderwerp en daar gaan we nu geen discussie over voeren.

2. Joveli

Joveli Niet meer actief

Maar over iets als dit zou toch ook gewoon normaal gediscusseerd moeten kunnen worden. Zolang we maar geen verwijten gaan maken, mensen veroordelen..

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    en trouwens bij youame ben ik met maand begonnen met fruit en groente omdat ze een schisis had en de melk haar neus letterlijk en figuurlijk weer uit kwam!

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    poehe, ja dat zou ik niet weten, ik denk dat er menig moeder is die dat als honger signaal zou zien of ziet, en daarmee misschien soms ook wel te vroeg begint met bijvoeding, maar ja in mijn optiek wat is te vroeg?

en daarbij wanneer spreek je nu echt van bijvoeding? hier was het ook met een paar maanden een paar likjes van de vinger, maar ben ik dan direct aan het bijvoeden? misschien wel, misschien niet. bij mij was en is het ook voornalijk de achtergrond die hier een grote rol speelde en speelt om al vroeg te beginnen met bijvoeding.

terzijde gelaten dat ik gewoon gruwelijke hongerbonkies had die aan de borst 24-7 zaten en aan de fles nagenoeg aan het maximale ondanks de voeding voor hongerige babys, tja tel daar mijn achtergrond bij op en het cirkeltje is rond (voor mij dan)

dat men begint omdat ze het zo leuk vinden, niet kunnen wachten, of omdat de kleine er naar grijpt, nee dat heeft hier nooit een rol gespeeld zeg ik heel eerlijk. want he, anders had ik hier nu een 1jarige aan de zware van nelle gehad, terwijl moeders zelf netjes aan de filters op het balkon zit ;) :)

5. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ja echt he,, ik had dit niet verwacht ;)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Natuurlijk! Alleen is de realiteit helaas anders. Er zijn ik-weet-niet-hoeveel topic's hierover gesloten, na heel veel modder smijten.

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    joveli ik heb bij beide kindjes borstvoeding geprobeerd maar het lukte niet

8. Joveli

Joveli Niet meer actief

Was ook niet voor iedereen bedoeld maar voor Lovely. Naar mijn weten heeft zij vooraf besloten om niet voor borstvoeding te kiezen. Dit is helemaal niet erg, ieder zn keuze *respect* maar dan moet er ook niet gezegd worden dat ik makkelijk praten heb omdat ik bv geef..

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Mamadeluxe, thanks voor je advies.. misschien idd wat om aan te kaarten.. had je nog meer symptomen waar ik op kan letten..?
    @Joveli, weer kort door de bocht.. heeft iedereen de keus om bv te geven? Nee hoor ik niet.. heb reuma waarvoor ik NSAID gebruik dus ja.. En hoe ik iets kan kiezen wat MOGELIJK niet goed is voor mijn kleine? Omdat ik ZEKER weet dat meer dan 1liter fv slecht voor m is!

10. LovelyDK

Joveli inderdaad mijn keus, maar dan moet je ook de achtergrond weten!
    (belangrijk punt erin hoor, want ook voel ik 0.0 voor bv)

11. LovelyDK

En natuurlijk heb je wel makkelijk praten omdat je bv geeft... Li. drinkt naar mijn weten (pas in nov forum) om de 2/3 uur ofzo... dat kan bij K. echt niet hoor, al zou die dat zeker wel willen!

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    maar weet je wat ook de P is? Dat je ook maar net de mazzel moet hebben een ha of ka te hebben die je klachten serieus neemt.

Vaak genoeg krijgt men snel het advies om met bijvoeding te beginnen, vaak genoeg krijgt met het antwoord dat het door de voeding komt, en dat ze daar aan moeten wennen, maar in de tussentijd zit jij er wel mee, vaak genoeg hebben ze last van een (verborgen) reflux maar dat wordt niet altijd erkend door (h)artsen of dusdanig onderzocht dat er iets mee gedaan wordt, waardoor jij (algemeen genomen ;) ) als moeder zijnde denkt dat je kindje honger heeft, en als het al last heeft van reflux zal het het lijden inderdaad voor korte periode verzachten.

Maar dat houd niet in dat jij als ouder zijnde aan de andere kant van de straat kunt zeggen dat die vlieger niet opgaat voor het kind van een ander, want dat kan alleen diegene, dat kan alleen die (huis)arts, meer dan een paar letters lezen en weten wij niet,maar toch oordelen we allemaal (ja ik ook) vaak genoeg daarover ;)

het blijft toch een vak apart hoor dat moeder zijnde :)

13. Joveli

Joveli Niet meer actief

Je hoeft niet meteen zo aan te vallen. Ik heb eens gelezen dat jij vooraf zonder te proberen gekozen had voor bv, hierbij heb je de reuma niet genoemd dus dit kon ik niet weten.
    Maar zou er niet iets anders aan de hand zijn ipv het honger hebben? Zoals al eerder genoemd kan het soms net lijken alsof een kindje honger heeft maar is er in werkelijkheid iets anders aan de hand?
    Want al zou je met 4 maanden beginnen met bijvoeden, dan is het maar zo'n klein beetje dat zou hem dan toch ook nooit kunnen verzadigen? Dat beetje wat je bijvoedt kan toch nooit gelijk staan aan een flesvoeding?

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @lovely, nee niet echt symptomen nee, dat was het juist want die onderdrukte ik dan door haar te sussen met voeding/een warm buikje.
    Op een gegeven moment zit je dan zo in een cirkeltje van voeden en nog meer voeden, een huilend kind wat honger lijkt te hebben dat je door de bomen het bos niet meer ziet en de symptomen dus aan je voorbijgaan.
    Een heel oplettende kinderarts wees me erop.
    Die zei heel bot, je legt haar het zwijgen op door haar vol te proppen. :oops: Ja, wist ik veel, bah voel me nog naar als ik er aan denk, maar goed het is het waard om te kijken of er geen andere oorzaak van het huilen is.

15. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ja, realiseer je je dan ook dat dit ook 's nachts ook zo is? Zo makkelijk is dat dus niet.. Ik heb al 12 weken nog nooit een nacht kunnen doorslapen. Vind ik niet erg, maar makkelijk is het niet.

Het was mijn fout dat ik je achtergrond niet wist, mijn excuses hiervoor.

16. Joveli

Joveli Niet meer actief

Trouwens, zou er nu ook een moderator angstig meelezen, bang dat het hier weer helemaal uit de hand loopt? :)
    Helemaal zenuwachtig.. :)

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is ook erg moeilijk te zien of je kindje honger heeft of er iets anders aan de hand is. Met borst/fles zijn ze vaak allemaal te troosten en dan ben je geneigd om te denken dat het honger is.
    En idd met het klein beetje die je nu aan het voeren bent (ik neem aan dat je beeb geen hele potjes van 200 gr. eet) zou het probleem niet opgelost kunnen zijn.

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    FF ter info, ik heb beide gegeven, bv en fv en bv is NO WAY makkelijker! In het begin in ieder geval niet, je moet echt in de meeste gevallen een doorzetter zijn wil je dat tot minstens een half jaar volhouden!

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Of ze denkt: "Jeetje, hier kunnen menig forumrellers een voorbeeld aan nemen":)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha, sorry, wist niet dat er zo mega serieus gereageerd ging worden om mijn conclusie ;)! Bedoelde hem echt niet lullig, maar was gewoon het eerste dat in me op kwam!

Mamadeluxe,
    Nee zo bedoelde ik het ook echt niet! Ik snap idd wat je bedoelde, en idd denk dat je daarin ook echt gelijk hebt. En ben het er ook zeker mee eens dat je met als maar weer laten drinken (zelf beschreef je het al mooi) het maagje aan het oprekken bent en als maar meer problemen krijgt idd.

Mamatje24,
    Idd dat had ik ook gedaan, als er niet zo serieus op mijn berichtje was geantwoord, want nu is bolbuikje back :)!

LovelyDK,
    Tja, leg dat hem zelf maar uit. Verder zou ik dus bijv als ie na die max kunstvoeding nog trek/honger heeft, eerder kiezen voor water dan voor fruit en groente. Maar dat is dus wat ik zou doen in dat geval.

Kiwi,
    Denk dat we met dit topic de mods juist een dagtaak erbij gegeven hebben ;)! Ze moeten hier alles komen lezen, en in de gaten houden, en dat dus al weer 15 pagina's lang :)!

Deel Deze Pagina