sinds wanneer is bijvoeden rond 3/4 maanden de norm?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Dat moet haast wel, kan niet anders ;)

Van welke planeet kom jij af :)

Ben je hier de laatste paar weken, wat zeg ik, dagen wel geweest ;)

En precies datgene wat jij nu zegt, daar gaat de hele discussie over, want vanaf 4 maanden is het ook letterlijk bijvoeden en vervangt het nog geen fles niets (iig hoort het nog geen flessen te vervangen) tot een leeftijd van 6 maanden, dan ga je over op opvolgmelk en gaan de bijvoeding op dat moment een grote rol spelen waarbij je indien je meer dan 200 groente geeft je een fles gaat laten vallen en zodra de kleine 3 volwaardige maaltijden op een dag gebruikt. Pap-fruit-groente om maar iets te noemen (kan net zo goed brood-fruit-groente zijn of een combi van), vervalt er weer een fles. En tegen de tijd dat ze 9-12 mnd zijn zit je in principe vaak nog maar op 2 flessen (koe-opvolg) melkper dag (min 300 ml) ;)

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    :) :-# ;)

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Honger? Nikolai heeft HONGER! Na elke fles gaat ie door het lint omdat de fles leeg is. En hij krijgt al 5 x 200/6 en Nutrix erdoor.
    Helpt allemaal geen zier.
    Maar goed, we zetten nog even door. Vanwege allergieen gaan wij hier op aanraden van de KA met 5,5 maand beginnen en met 6 maanden een hele fles maaltijd vervangen.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Joveli, ik val absoluut niet aan.. zeg alleen dat het kort door de bocht is om zoiets te roepen zonder de background te weten.. en nee de bijvoeding kan nooit volstaan, maar kan wel voor een iets voller gevoel gaan zorgen, dit is ook puur ter introductie nu (hij heeft 2 hapjes ghad ofzo) kijken wat de reactie is.. vind hij het niks of reageert hij slecht stop ik uiteraard direct!
    @Mama, thnx.. zal het er eens over hebben op het CB a.s. Donderdag.
    @Joveli, maakt niets uit hoor.. en ook respect voor jou, want het is ook niet niets bv geven! Maar hier ook nog geen 1 nacht volledig geslapen... maar idd niet zovaak voeden, nogmaals daarvoor heb ik ook veel respect hoor!
    @Bolbuikje.. water doe ik dus ook... hij drinkt zo 100cc weg..

Hier is het ook ABSOLUUT niet de bedoeling (Duh tuurlijk niet) dat het nu al zoveel zou zijn dat het extra vult ofzo.. maar nu al met kleine beetjes introduceren zodat hij sneller (sneller als dat wanneer ik pas later met introduceren zou beginnen) went aan het eten zodat hij op een bepaalde leeftijd (nee dames, niet steigeren, zeker niet nu ;)) zoveel kan ''bij eten'' zodat het hem wel meer opvult

5. LovelyDK

En dat is heel het nutrix dingetje... dat durf ik dan weer niet zo goed omdat ik héél bang ben voor obstipatie..

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    :thumup:

:) \:D/ maar voorlopig gaat het dus inmiddels al 17 pagina’s hartstikke goed ;)

7. LovelyDK

zolang een ieder elkaar respecteert moet het ook goed kunnen gaan toch :)

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovely, ik heb hier nog niks gemerkt van obstipatie. De luiers zijn nog steeds even vol en nog steeds elke dag eentje.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier was dus precies zo. Huilen na elke fles. Het maagje leek hier wel een bodemloze put. Tjah, ook hier allergieën in de familie, dus no way dat mijn zoontje eerder bijvoeding kreeg. Dan maar huilen, hij zou heus niet verhongeren. Toen we met 6 mnd begonnen met bijvoeding was er echter geen verschil, doen we pas met 6 maanden en een week aan de opvolgmelk gingen was de honger/trek verdwenen als sneeuw voor de zon. Dus de bijvoeding was hier geen redding, maar de opvolgmelk. Maar dat mag je ook pas vanaf 6 maanden geven ;)

10. Joveli

Joveli Niet meer actief

Mamatje: Dat was dus ook precies wat ik dacht. Ben blij dat ik de kern van de discussie gevonden heb ;)

11. LovelyDK

@Kiwi, dan maar huilen? Dus jou kleine heeft vanaf dat die 3 maanden was tot de 6 maanden na elke fles gekrijst?

12. LovelyDK

@Kiwi en dat was niet stom bedoeld ofzo..

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poeh zeg! Wat een flessen :oops:! 200cc en dan nog die scheppjes erbij? Tjonge, dat dat in dat buikje past.

Als ik zelf een glas van 200cc op heb, zit ik echt tjokvol ;) Kan me niet voorstellen dat dat in zo een klein buikje past. Hier hebben ze nog nooit grotere flessen gekregen dan 150+5 ;). Maar ook daarin is dan waarschijnlijk iedereen en ieder kindje anders. Ik zou denken dat je met zulke flessen juist het maagje oprekt, en hoe groter het maagje, hoe minder snel een gevuld gevoel.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedoel ik niet lullig ofzo hoor, ik beredeneer mijn reactie alleen even vanuit mijn oogpunt ;)!

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hmmm ja de opvolgmelk mag helaas nog niet. Na dan, moet ik 'm dan na elke fles laten krijsen? :(

16. LovelyDK

@Bolbuikje, vandaar dat 180+6 doodnormaal is?

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja, dan maar huilen. En niet vanaf 3 maanden maar vanaf dag 1. Huilen is voor mij geen reden om eerder bij te voeden. Hij kreeg genoeg te drinken, dus zou er heus niets aan overhouden. Met een beetje afleidingen ging het snel weer goed.

18. LovelyDK

Nee dat kán ook niet hoor.. je maakt mij niet wijs dat je dat 3 maanden volhoudt.. K. krijst namelijk dan geen 5minuten maar echt zowat tot de volgende voeding ofzo :(

19. LovelyDK

JUIST! En dat is t m... maar een 'beetje afleiding' trapt die hier echt niet in hoor

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Bolbuikje, tja, ik weet ook niet waar hij het allemaal laat. Ben toch wel een beetje bezorgd. Moet gelukkig woensdag naar de KA en daar zal ik het wel eens aankaarten. Hij drinkt zijn flessen ook in letterlijk minder dan 2 minuten leeg.
    Ben ook van de BV afgegaan na 3 dagen. De productie was nog niet op gang en Nikolai was de hele dag aan het krijsen om voeding. En met kolven kwam ook nog niet veel. 'T was nogal stressig destijds.

Deel Deze Pagina