Dus...je kindje bijvoeden voor 4 maanden (ook op advies van het cb) omdat het je kindje's honger zou bevredigen is dan toch achterhaald? Eigenlijk slaat dat dan nergens op.
Tja wat is normaal ! Maar ik persoonlijk, wat ik dus probeerde duidelijk te maken met mijn uitleg, vind dat dus veel ja. Of het nu voor een ander normaal is of niet. Ik zou denken dat ik daarmee de maagjes op zou rekken.
Als ik dit zo lees, is dit geen honger hoor. Er moet meer aan de hand zijn. Huilen tot de volgende voeding kan volgens mij echt geen honger zijn. Mijn zoontje huilde na elke voeding eventjes. Totdat zijn hersentjes doorhadden dat zijn buikje vol zat. Dat duurde soms even Maar wat jij beschrijft kan ik mij moeilijk voorstellen dat het honger is.
Hier is ie wel stil na een minuut of vijf. Dan heeft ie ook door dat hij niks meer krijgt. Maar na 3 uur wordt het volgens hem weer tijd om te eten. Ik weet het meestal wel te rekken. Anyway, wij gaan slapen. Trusten. @Mamadeluxe, nee, nooit. Z'n buikje is nooit opgezet of hard en ik zie hem ook niet met de beentjes optrekken ofzo. En de poepluiers gaan als een trein.
Owjee, tjonge! Nog een verbazing in 2 minuten? Denk dat dat een beetje overdreven is, maar een minuut of 5 is ofzo ! Een kleiner speentje dan misschien een idee ofzo? Tja ik weet het ook niet hoor ! Wij gaven rond die tijd borstvoeding (verplicht) aangevuld met kunstvoeding en ze hebben toch altijd ong een half uur over de voeding gedaan ongeacht borstvoeding/kunstvoeding/fles/live, en dat doen ze nog steeds.
Hey Lovely, ik zou echt ff aandringen of je zoontje goed onderzocht kan worden of er niet een andere oorzaak van zijn huilen is hoor. Daarnaast heb je ook nog "gewone" huilbaby's weet ik maar al te goed
Is het geen idee om dan je niet zo strikt aan de tijdschema's te houden maar wat meer flesjes met minder inhoud te geven? (Misschien stom hoor, ben een leek op fv gebied!) Op deze manier zou je toch vaker kunnen voeden zonder dat je kindje teveel binnen krijgt? Want volgens mij maakt het ze geen verschil of ze nou 150 of 200 krijgen.. maar geef je ze 150 dan zou je ze na een uurtje nog een beetje kunnen geven (oid.)
Idd bolbuikje, misschoen toch een andere speen. Ik weet wel dat als wij volwassenen snel ons warm eten naar binnen kanen we ook weer sneller honger hebben, als we er de tijd ff voor nemen we veel verzadigder zijn.
Ja das ook een goeie Joveli, misschien idd minder en vaker, te veel is ook echt niet goed dan rek je idd het maagje op en dat zorgt ook weer voor ongemakken en dus huilen.
Precies. Zo deed ik het in het begin ook. Ik keek echt niet naar de tijd, maar voedde op verzoek. En als hij te vroeg kwam dan verdeelde ik de flesjes. Ging super. Binnen no time zat er vanzelf een schema in, helemaal geregeld door zoontje zelf. Er wordt vaak gezegd dat je flesvoeding beter op vaste tijden kunt geven, maar dat hoeft helemaal niet. Het kan prima op verzoek, alleen rekening houden met de hoeveelheden.
@lovely hmm dan weet ik het ook niet dice huild ook als z'n fles leeg is als ik hem dan z'n speen geef is het goed
Mwahahaha, ik ben echt zw. schaps dement Tegen wie hebben we het nu eigenlijk aldoor? Tegen Lovely? Ik ben zo druk aan het meedenken voor oplossingen dat ik het helemaal vergeten ben
@Joveli, ik doe sowieso 10-20cc per fles extra voor zijn ontlasting.. en soms (als die weer zo aan t krijsen is) geef ik hem een flesje water... maarja, dit fixt het ook niet... @Kiwi.. ik weet het soms ook écht niet meer.. het is écht krijsen! Dan soms even stil (uur soms 2 uur) en dan beginth et weer... tot ik hem zijn fles geef.. .trouwens is dit wel savonds/snachts.. overdag niet @Mama.. maar dat is het m nou juist.. K. is als die zn voedingen heeft zooon ontzettned tevreden mannetje @Joveli.. nee maar als ik hem gewoon zijn 200cc geef, is die vaak wel even stil maar komt die heel snel voor weer meer.. Maar goed ff wat anders... hoe zit het met water geven eigenlijk?