Maakt niet uit, ben al 7 mnd niet meer zwanger maar heb er nog wel eens last van we hebben het tegen LovelyDK. Haar kindje huilt na de voeding door tot de volgende voeding. Volgens mij meer aan de hand dan honger.
Hey ff buiten alle goed bedoelde adviezen om, Lovely, ik vind het heel erg voor je, ik weet hoe vreselijk frustrerend het is om een huilbaby te hebben, ik dacht soms dat ik gek werd. vaak verbeelde ik me zelfs dat ze huilde wanneer ze wel eens stil was. Ik wil je ff een *knuffel* geven om het allemaal vol te blijven houden.
Tja, ik vroeg mij al eerder af waarom fv niet ook gewoon op verzoek kan. Ik weet dat ze dan niet zoveel mogelijk als zelf willen maar je zou hier zoals Kiwi uitlegd inderdaad gewoon rekening mee houden. Want mijn zoontje drinkt (iig als ik kolf) echt niet meer dan 100CC per voeding. (Hij komt dan om de 2 tot 2,5 uur). Als ik dan lees dat bij fv in 1x 200CC naar binnen gaat dan vraag ik mij af waar zo'n klein kindje dat laat?
Het moet hartverscheurend zijn. Ik val misschien in herhaling maar ik denk echt dat er meer is. Ik kan me echt niet voorstellen dat zoveel huilen door honger komt. Vaak denk je dat omdat je baby met een fles te stillen is, maar dat zijn ze allemaal. Het is een troost voor ze. Ik zou echt even met hem naar KA. Misschien zit er iets vast, misschien heeft ie verborgen reflux. HEt kan van alles zijn wat ook zo op te lossen is. Ik ben echt van mening dat dit geen honger is hoor. Water kan je prima geven hoor!
@Kiwi, niet standaard ofzo hoor hihi lijkt alsof ik een vreselijke huilbaby heb ofzo.. maar dat is t niet.. Misschien is die wel gewoon bang in t donker Nee alle gekheid op een stokje.. ik weet het soms ook allemaal niet.. maar op het cb zeiden ze dus dat ik dan beter kon beginnen met bijvoeding introductie.. En opzich voelt het bij mij wel goed.. en K. vindt het heerlijk en leuk.. reageert erg goed... en ondanks dat ik het ook érg vroeg vind, ben ik hier wel blij mee!
Tja idd dat laatste, dat heb ik dus ook ! Maar over je eerste stukje, wij hebben echt nog nooit op tijd voeding gegeven. Tenminste, onze eerste maanden strikt om het uur voeden uitgesloten dan he ! Maar gewoon daarna toen dat voorbij was altijd gewoon op vraag van de kleintjes, en dus altijd ook kleine flesjes, 150cc+5schepjes is bij ons een grote fles, verder altijd 120cc+4 of 90cc+2 gedaan. En bij de gekolfde borstvoeding, ook kleine beetjes steeds en dan weer kijken wanneer ze weer kwamen voor voeding !
@Mama thnx.. lief van je een échte huilbaby is het niet hoor.. een vreselijke hongerlap, dat wel! @Joveli, dacht pas te lezen dat je binnen 5 min. 180cc afkolvde? beetje in het begin? Of was dat noatje? @Kiwi, maar ook gewoon 100cc ofzo? Ik heb ergens gehoord dat kindjes ''normaal'' na een paar slokken water, geen awter meer willen... maar hier wel
Huh? Dus wat ik nu begrijp is het vooral 's nachts dat hij huilt en onverzadigbaar is? Voed je hem de bijvoeding dan ook 's nachts? Lijkt me niet toch..? Want dan zou ik toch ook echt denken dat er iets anders is hoor meid..
@Mama, nee.. maar dat kan ook niet van 2 lepeltjes peer denk ik... ze zeiden ook om nutrix door zn flesje te doen, maar dit durf ik dus niet zo goed! @Joveli, nee niet alleen snachts maar het valt me op dat de honger savonds t ergst is... en dat hij nu sinds lange tijd weer snachts om voeding gilt...
Ja, 't is zelfs meer. Ik kolf meestal 140CC uit mijn rechter borst en 100CC uit de linker. Hij krijgt dan 100CC, de rest vries ik in voor mee naar de gastouder. 8)
Dat denk ik niet. Het zal dan te belastend zijn voor de niertjes. Maar nu je bijvoeding geeft, huilt hij dan veel minder?
@Kiwi, maar is water dan ook belastend voor de niertjes? Ik dacht dat het de poeder van de voeding was wat het belastend maakt? En nee, maar ik ben er ook pas sinds zaterdag mee gestart en vandaag heeft die niks bij gehad
Hmm, wat gek. Misschien dat hij dan gewoon 'op' is van alle indrukken van de dag? Ik hoorde dat ze hier de eerste maanden ook echt van overstuur kunnen zijn, alles is nieuw voor ze etc. Het lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk en ik hoop dat je snel een oplossing hebt..
Lovely: even voor mijn beeldvorming. Je geeft hem voeding, hij drinkt het lekker op, het is op en hij huilt weer tot de volgende voeding? Ik begrijp dat het niet standaard is hoor, maar het gebeurt dus regelmatig?
En dat is t m nou juist.. het is ook niet de bedoeling dat hij nu door de fruit minder honger gaat hebben, dit is het advies wat ik meekreeg: Laat hem nu alvast elke dag een paar likjes/hapjes van een lepeltje nemen (dit zijn dus zaterdag 2 likjes/hapjes en zondag 2 likjes/hapjes peer geworden) zodat hij gewend raakt alvast aan wat smaakjes zodat hij met 4 maanden meer bijvoeding kan gaan krijgen wat hem misschien/waarschijnlijk meer verzadigt. Ook kan ik nu wat nutrix aan zijn fles toevoegen voor verzadigdheid.. maar dit durf ik dus niet goed..
Daar durf ik geen overtuigend antwoord op te geven, maar het lijkt me logisch dit te veel vocht de nieren nu niet aan kunnen. Maar misschien weet iemand anders het beter?
Idd Kiwi, gaat hij misschien naar een gastouder of kdv dat hem teveel prikkelt oid? Heb je vaak (harde/onrustige) muziek of tv opstaan op de achtergrond? Veel aanloop in huis? Ik noem maar wat dingen.
@Joveli, ja maar dat is het gekke.. dat heeft die nooit gehad, alleen in het begin en toen zijn we de flesjes op gaan hogen (dat kon toen nog...) en toen was het over... @Kiwi, dit gebeurd niet standaard, maar de laatste tijd steeds vaker inderdaad... dit is dan niet 4 uur lang krijsen hoor, maar toch in die tijd wel heel lang! Meestal begint het na de fles.. naja prima dat kan, voordat dat koppie doorheeft dat het buikkie vol zit... naja prima.. verschonen, knuffelen, spelen en dan na een uur/2 uur soms 3 begint het...
Je kunt het proberen. Raakt hij ervan verstopt, dan stop je er direct mee toch? Misschien helpt dat wel.