sinds wanneer is bijvoeden rond 3/4 maanden de norm?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Geen idee.. té veel is nooit goed dat weet ik wel.

Ik duik mijn bed in, morgen om 08.20 heb ik weer college (bah)

Alvast weltrusten :D

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja dat weet ik dus niet, m.b.t. het water.. ben beneiuwd of iemand dit idd weet...

Mama, nee dat is t m nou juist... hij is altijd thuis (ben een alleenstaande moeder en als ik werk blijft hij in huis bij oma) en niet veel lawaai of weet ik veel wat...

3. LovelyDK

Wltrusten Joveli !

4. Joveli

Joveli Niet meer actief

Trusten meid!

5. LovelyDK

@Kiwi, na hoeveel tijd zou ik dit dan moeten merken? Of na hoeveel tijd zou hij er kramp van kunnen krijgen?
    Heb ooit gehoord dat mochten ze kramp van iets krijgen dit binnen 4 uur na de voeding moet zijn (bijv. binnen 4 uur na ee nfruithapje bijv.)?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het kan heel goed dat een baby na 2 of 3 uur weer trek krijgt. Zoals ik hierboven schreef, zou ik op verzoek proberen te voeden, wel flesje verdelen zodat hij niet over 1 liter komt. Voeden op tijd en rekken brengt alleen maar stress mee, dat is in ieder geval mijn ervaring.

7. LovelyDK

@Kiwi, dat heb ik dus geprobeerd maar dan lijkt hij alleen NOG maar pissiger te worden omdat zn eten "dan al'' op is..

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Toch wel dezelfde dag hoor. Meestal gaat het gewoon goed. Ik zou een gok wagen!

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nou volgensmij heeft Lovely nu heel wat adviezen om eens uit te proberen, ik zou idd beginnen met minder en vaker voeden en zoeken naar een andere speen, dat hij wellicht wat verzadigder raakt omdat het dan langzamer in zijn maagje komt.

Ik vind dat we nu heel lief tegen elkaar zijn hehehe, voorbeeld forummers zijn wij toch O:)

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    :oops: :oops: ;)

11. LovelyDK

Hmm.. dan ga ik dat morgen maar eens proberen.. thnx voor het meedenken iig!

12. LovelyDK

@mama goed zeg van ons ;) maaruhm.. kleinere speen heb ik al gedaan, zit weer terug op de newborn :(

13. LovelyDK

Nou meiden... hier krijgt hongermeneertje zijn laatste fles, ben benieuwd naar de nacht ;)
    Weltrusten!

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, dan wordt het idd lastig.
    Heb geen creativiteit meer voor vandaag.
    Of je hebt de grootste hongerlap aller tijden (ik dacht dat ik die had, maar kom erop terug) of er is echt iets meer. Ik zou het in ieder geval niet uitsluiten hoor. Ga er voor de zekerheid toch naar de KA. Er kunne zoveel kleine dingen zijn die zo verholpen kunnen worden en dan heb je ineens een heel ander kind.
    Ik leef in ieder geval met je mee!

Ga slapen. Morgen meer!
    Trusten allemaal!

15. LovelyDK

Morgen weer een nieuwe dag, voor nieuwe rellen ;)

En donderdag weer een dag voor het CB.. hihi ga mijn moeder een flinke brief instructies meegeven (kan zelf helaas niet mee :() voor evt. verwijzing voor een KA!

Weltrusten!

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Succes met de nacht door te komen Lovely. En idd alles even opschrijven is een goed idee!

Welterusten!
    Ik weet het ook ff niet meer hoor, moeilijk mannetje heb je hihi, anders leg je dat ook ff voor aan het cb, of zij nog andere speen opties kennen.

17. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik wilde je adviseren om terug te gaan naar de kleinste speen, die er is omdat ik bijna wel zeker weet dat als een kindje binnen 2 minuten zijn fles leeg drinkt hij echt niet verzadigd is. Of hij heeft last van reflux, en dan kan eerder bijvoeden een optie zijn, hetzij door wat er jou al geopperd is door het aanbieden van fruit, maar het lijkt mij wijzer om het toch te proberen met nutrix, maar aangezien jij daar niet zo veel voor voelt (angst?) blijft er niet zo heel erg veel over natuurlijk.

Ik weet niet welke newborn speen je nu hebt? En of de flessen nu nog zo snel leeg gaan, anders zou ik zeggen probeer die van avent met de newborn speen erop en mocht je die al hebben, dan zou ik eerlijk gezegd nog eerder mijn heil zoeken bij nutriton waarmee je de voeding dus wat dikker maakt, zodat hij ook langer moet doen voor hij de fles leeg heeft, en dus ook sneller (en langer)moe is waardoor hij misschien wel verzadigd raakt van zijn voeding.

Pas het bij jezelf af, als jij vliegensvlug je eten door je mond duwt heb je na een uur ook alweer trek (tenminste ik wel ;) )

Als het echt voornamelijk alleen de nacht is dat hij weer wakker wordt en om een fles vraagt kun je je natuurlijk ook afvragen of hij niet nu al wat meer indrukken te verwerken krijgt waardoor hij nu zo onrustig is? Je zou eventueel alleen voor de nacht (zo te lezen gaat het op de dag goed) een flesje kunnen maken met daaraan toegevoegd wat nutrix (of nutriton?) bang zijn voor verstopping is onzin eerlijk gezegd, want of ze krijgen nergens last van, of ze kunnen verstopt raken (en dan kun je desgewenst druppels van vsm halen die daar heel goed tegen helpen) of ze kunnen wat dunnere ontlasting hebben en soms zelfs diarree, maar vaak gaat dit na korte periode weer over, maar heb je misschien wel het ei van columbus uitgevonden waarmee de kleine beter bij gebaat is (nutrix-nutriton ;) )

Heel veel succes in ieder geval meis.
    Gr.sjaan

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    we kunnen het wel ;) als we maar niet allemaal tegelijkertijd bij elkaar zijn :) ;)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    @lovely: ik wilde even laten weten dat ik weet hoe ontzettend zwaar een huilbaby kan zijn. Mijn zoontje huilde zo'n 6-8 uur per dag en leek ook onverzadigbaar. Ik dacht eerst ook altijd dat hij gewoon een hongerlapje was, maar niets bleek minder waar. Dat hij aldoor flesjes wilde was gewoon idd om de pijn te verzachten zeg maar. Ik ben uiteindelijk met hem bij een manueel therapeut gekomen en hij bleek kiss-syndroom te hebben. Na de behandeling had ik een ander kind. Hij redde het makkelijk met 5 flesjes en later zelfs met 4. En het huilen was gedaan, alleen direct nog even na zijn flesje, maar dat was doordat hij dan nog heel erg zuigbehoefte had en daarvoor gaven we hem dan een speentje. Succes!

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zo jullie zijn lekker doorgegaan nog...

Ik denk ook even mee;
    LovelyDK, neem aan dat je kindje op een liter flesvoeding per dag zit?
    Dan is extra water ook niet aan te raden.
    Ik ga haast aan suikerziekte denken, dan drinken kindjes ook zoveel.
    Ik zou persoonlijk ook willen dat iemand eens verder naar mijn kind keek, dan alleen naar de voeding.

Deel Deze Pagina