sinds wanneer is bijvoeden rond 3/4 maanden de norm?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nou de nacht was hier dus weer bal... elk uur eruit vanaf een uur of kwart voor 3.. pff.. ik denk vanavond toch maar eens nutrix proberen..

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    persoonlijk zou ik zoals ik al eerder zei die laatste fles weglaten, en afwachten in hoeverre je kleine diep slaapt en dan komt, en idd zou je eventueel kunnen proberen om aan die laatste fles (niet die van 23 00 uur als je die weglaat) wat nutrix aan toe te voegen, maar houd er rekening mee dat het niet per definitie zo is dat je kleine dan wel door zal gaan slapen of in ieder geval beter.
    succes meis

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovely, Nutrix heeft hier niet veel geholpen. Nikolai wordt nog steeds wakker.

Ik denk dat hij pas gaat doorslapen als broertje K. ook gaat doorslapen.
    Dus spreek je zoon eens ernstig toe! ;)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    LovelyDK,
    Ik zou als ik jou was gewoon de nutrix proberen. Nu lees ik (corrigeer me als ik het verkeerd lees) dat je dat eigenlijk niet wil omdat je bang bent voor krampjes (en verstopping). Maar fruit geef je wel, daarbij zou ik veel banger zijn voor krampjes ed ;)! Verder zou ik hem niet wakkermaken voor een voeding, zeker als ie gewoon goed groeit. Gewoon kijken wanneer hij komt. Ik ben het namelijk met mamatje24 eens over dat wakker maken/uit de slaap halen/minder goed&vast slapen daarna.

Succes in ieder geval!

5. LovelyDK

Chebu.. hij wil niet luisteren ;) fluister jij het Nikolai is in dat de beide broertjes vannacht goed moeten slapen ;)

Bolbuikje, naja van het fruit krijgt die geen krampjes en/of verstopping ofzo.. dan hoef ik voor de nutrix ook inet bang te zijn? Heb net een grote pak gehaald en ga het vanavond toch maar eens proberen... ga hem toch nog wakker maken deze avond.. morgen naar het CB en dan even navragen of ik hem evt. mag laten liggen (niet dat ik denk dat hij dan tot 7 uur slaapt maar dat terzijde ;))
    Hij groeit super.. is nu al ruim 6150 en 62cm (dat is al ruim 10cm langer en bijna 3000 zwaarder als 3 maanden terug ;))

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk ook niet dat hij als je hem laat liggen tot 7 uur slaapt, maar vanzelf een keer komt, maar daardoor is misschien de eerste voeding smorgens wat later, waardoor je minder uren hebt waarin hij zn melk kan drinken, snap je?

Verder vraag het maar eens aan je cb ;)! Hij groeit zo te lezen super, dus ik zou denken, waarom niet, hij meld zichzelf toch wel voor voeding (beetje veel zelfs ;)) dus ik zou hem er niet extra voor wakker maken, komen doet ie vanzelf wel weer als ie weer zin krijgt ;)!

Ik denk dus idd dat fruit meer kans geeft op krampjes dan nutrix ;)! Fruit krijg ik zelf nog wel eens buikpijn van (erg lastige darmen ;)) en nutrix is natuurlijk maar rijstepap. Daar krijg je mi minder prikkelingen in de darmen van dan van fruit.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    vanaf 6 kilo zouden ze van het cb mogen doorslapen (max 10-12 uur) maar ga daar maar niet van uit :)

denk inderdaad dat de kleine eerder last zou hebben of krijgen van het fruit, dan van de nutrix, dus dat zal het probleem ook niet zijn. succes in ieder geval. ;)

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovely, Nikolai slaapt 's avonds ook maar een uurtje dus je loopt op me voor. Nikolai gaat pas met mij slapen, om 23.30 ofzo. En wordt dan 's nachts ook nog 2 of 3 keer wakker.
    Met Nutrix werd ie ook gewoon wakker. Geen wondermiddel dus.

9. LovelyDK

Hmmf :( ja hier dus elk uur wakker.. pff vannacht werd ik er gewoon kwaad om (waar ik me dan vervolgens dehele dag schuldig over heb gevoeld maar ben echt kapot als ik dan weer om 7:15 moet gaan werken)

Oke dan hoop ik dat hij hier ook geen last van zal krijgen :D maar van fruit wordt de ontlasting toch eerder dunner dan dikker? en van nutrix toch weer dikker?

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het is toch niet moeten doorslapen 's nachts?
    Mijn dochter sliep met 11 maand pas het klokje rond.
    Ik snap wel dat jouw situatie anders is, maar ik heb een beetje moeite met het "moeten" wat ik een beetje tussen de regels doorlees.
    Het blijft een kleine baby ;)

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Daar ben ik met je eens. Ik heb ook eerder gepost dat babies geen robot's zijn dus je kunt niet van ze verwachten dat ze altijd maar nachtje doorslapen, maar elk uur wakker lijkt mij persoonlijk een beetje te veel van het goede ;)
    Ik snap wel dat ze met die leeftijd niet altijd maar vele uren achter elkaar slapen, maar elk uur wakker worden is niet helemaal doornsnee hoor.

Ik kan mij voorstellen dat Lovely dood en dood moe is als dat elke nacht aan de gang is en zij de volgende dag gewoon moet werken!

12. LovelyDK

Ik wou net zeggen... K. hoeft écht absoluut niet door te slapen, maar als mijn wekkertje om half 7 gaat vind ik het toch wel lekker als ik een paar uurtjes slaap heb gehad, dit is écht haast niet te doen! Vooral ook omdat ik een alleenstaande moeder ben.. ik kan dus niet ff zeggen dat papa moet gaan kijken..

Vanavond voor het eerst Nutrix.. er staat alleen op het pak 2-3 eetlepels, amar ik begin denk ik maar eens met 1 dessertlepel?
    Moet ik die lepel afstrijken of?

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sowieso petje af voor jou als alleenstaande moeder. Lijkt me niet makkelijk als je niet kan afwisselen.

Doe gewoon 1 eetlepel, hoeft niet af te strijken hoor. Zo precies hoeft het echt niet. Wij zijn direct met 4 eetlepels begonnen, ging prima.

Hou er wel rekening mee dat je misschien een andere speen op de fles moet doen (een met een groter gaatje). Maar misschien hoeft het niet als je maar 1 eetlepel erin doet.

14. LovelyDK

@Kiwi dankjewel..

Maar ik heb evt. nog een speen met 2 gaatjes ipv 1 (Avent) die doe ik er gewoon op? Hij zuigt best krachtig... mocht het niet gaan haal ik morgen een 3 standen speen..

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is even kijken wat werkt.
    Met 4 scheppen (ik gebruik de scheppen van de nutrilon gewoon) doe ik er een M speen erop (Difrax). Ik denk dat met 1 lepel je jouw gewone speen kunt gebruiken. Het is altijd eventjes zoeken wat werkt.

16. LovelyDK

Nou.. ik ga er zo 1 eetlepel in gooien.. zo rond half 12/12 uur... dus ladies, duim voor ons oke? ;)

SLAAP LEKKER! (hoop ik ;))

17. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zal voor je duimen, LovelyDK!

Laat je morgen nog even weten hoe het is gegaan?

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
  19. LovelyDK

Ik zal het morgen zeker even laten weten :)
    Slaap lekker..

20. Joveli

Joveli Niet meer actief

En meid, hoe ging het!?

Deel Deze Pagina