sinds wanneer is bijvoeden rond 3/4 maanden de norm?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    misschien wilde hij wel een tong piercing?

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

:) wordt dan wel een beste aangezien het een wat "grotere" ooring was :)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje wil de laatste dagen erg graag aan de rand van onze salontafel sabbelen. Zou hij trek hebben in een stuk hout?

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik denk zoethout

5. wonderteam

Ja die typische houtsmaak kan reuze lekker zijn :D

Wat ik laatst ook las en best van schrok hier, was dat iemand vroeg of een soepstengel gegeven kon worden aan een kindje van bijna 4 maand. :confused: Die dingen vind ik nu nog doodeng en krijgt Mason echt niet, zelfs niet als hij het uit mijn hand grijpt ;)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Daar krijgt hij hoge bloeddruk van, toch? Nog even niet doen, denk ik. Maar hij wil het zo graag!

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    dat soort dingen wil ik al niet eens lezen
    Maar dat is mijn ding. Ik wil het beste voor mijn kindje en vind 6 maanden al vroeg genoeg hoor.
    Mogen onze kindjes nog kind of eigelijk baby zijn

Straks krijgen ze niet eens meer een fles of de borst maar direct fruit, laten we dan beginnen met een sinaasappel lekker zuur

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    a
    ach moet toch kunnen, maakt het tegen woordig uit

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw sorry hoor ben niet zo positief, als ik over dit nadenk

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja, en heb je de reden ervan gelezen? :rolleyes:

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    willen we dat lezen?

12. wonderteam

ja :rolleyes:

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja ik ook nu, heb de topic helemaal gelezen ik hou verder mn mondje wijzelijk maar dicht

14. wonderteam

Ik heb er ook heel bewust maar niks gezegd :)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) meiden, ik vind dit een super topic ;)!
    Lees al die andere topics ook steeds met verbazing!
    Verder behoud ik mij van enig commentaar :) :D :) ;)!

Vind dat jullie hier helemaal gelijk hebben!
    Hier dus met 6 maanden en bijna 2 weken begonnen met wat hapjes bijvoeding. Met Malou zelfs na 1-1.5 week weer gestopt en terug naar alleen borstvoeding ivm spugen wanneer ze groente/fruit op had ;)!

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Waarom?

Tja, omdat ik (toen nog) zo'n beetje klakkeloos aannam wat Kind&Gezin (soort CB) me vertelde.
    Misschien naïef, maarja 1e keer mama, beetje onzeker en ze zeiden dat het mocht.(gaven zelfs recepten voor fruithap enz mee)

Dus ben ik met 4 maanden met groenten begonnen en met 5 maanden met fruit.

Gelukkig heeft ze er geen last van gehad ofzo, en ze at ook meteen goed.

Maar het is niet zo dat ik dus dacht 'oh dat lijkt me wel lollig, zullen we dat eens gaan proberen?' ;)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sinds wanneer het gebruikelijk is om vanaf 3-4 maanden te gaan bijvoeden? Nou in de jaren 60 - 70 en 80 was het heel gewoon. Het is niet zo dat bijvoeden wordt afgeraden voor 6 maanden. Het is zo dat het wordt afgeraden voor 4 maanden (18 weken) en dat het aangeraden wordt vanaf 6 maanden. Iedereen die dus tussen 4 en 6 maanden start (zonder allergieën) is prima bezig. Daar kan echt met goed fatsoen helemaal niets van gezegd worden. Voor 4 maanden wordt het afgeraden in verband met de ontwikkeling van de darmen (menig onderzoek naar gedaan maar ook deze spreken elkaar nog wel eens tegen). DE reden voor de 6 maanden is de borstvoedingsaanbeveling die OOK 6 maanden is.... toevallig hè? Met 4 maanden is dus niets (medisch) verkeerds aan maar... ook meestal niet echt nodig. Ieder z'n ding

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    @guppie: jij zegt trouwens iets over mensen die niet luisteren op het CB, maar hier kreeg ik op het cb te horen met 4 maanden dat ik wel met bijvoeding kon gaan beginnen. Toen ik zei dat ik dat nog niet ging doen en wilde wachten tot 6 maanden zei ze dat dat niet perse nodig was..

O en hetzelfde bij hem op het kdv. Hij mocht dus geen hapjes van mij, alleen nog melk. Zegt de leidster gewoon tegen mij dat het alleen zin heeft om te wachten met bijvoeding als je borstvoeding geeft en ik gaf dus flesvoeding.

Als je wat minder sterk in je schoenen staat kan ik me best voorstellen dat je je daardoor laat overhalen toch maar te beginnen.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hoeft geen bijvoeding te geven met 4 maanden (ze kunnen prima op flessen) maar er is ook GEEN reden om het niet te doen, behalve als je BV geeft (of allergieën voorkomen). Zowel het CB als het KDV had dus 'gelijk'...

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nou niet dus, want mijn zoontje kreeg hypoallergene voeding, omdat hij onder de eczeem zat, ik astmatisch ben, allergisch ben voor diverse soorten fruit en groente. En daar wisten ze vanaf. Hier dus een heel slecht advies.

Deel Deze Pagina