sinds wanneer is bijvoeden rond 3/4 maanden de norm?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Klote.. haha weer niks! Het was alleen wel ruim een uur later voordat die de eerste keer wakker werd! Dus toen ik 04:15 zag dacht ik jippie dit gaat goed... even tut erin.. nou mooi niet dus! Weer 'heerlijk' gespookt tot 07:15.. met daartussenin totaal 1 uur slaap ofzo.. pff.. weet niet goed of ik nou vanavond gewoon weer rijstebloem zal geven

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik weet niet hoe laat je die voorlaatste fles geeft, maar waarom probeer je niet daar wat nutrix aan toe te voegen, en hem dan niet wakker te maken voor de fles van 00.00 uur.

grote kans dat hij ondanks dat hij de fles van 00.00 uur mist evengoed om 4-5 uur komt, maar je zult zien dat dat heel snel veranderd en dat ze dan pas tegen de ochtend weer komen.
    succes

3. LovelyDK

Ik heb dit nagevraagd op het CB (of ja mijn moeder gister) en ik mag hem pas laten liggen als hij 6.5kg is of 4 maanden... dat is hij allebei niet.

Ook zei ze dat we hem zeker als hij het klokje nog niet rond kan slapen wakker moeten blijven maken voor zij nlaatste fles... anders raakt hij gewend aan een ander ritme (d.w.z. met een nachtvoeding) en dat is de bedoeling niet...

4. LovelyDK

Nutrix heb ik eergisteravond geprobeerd, helaas zonder succes!

MAAR DAMES... ik heb vannacht een heerlijke nacht gehad! (ik denk dat hij voelde dat ik ziek ben, en reactie op zijn prikjes)

Hij werd pas om half 6 voor t eerst wakker :) daarna wel weer ''drama'' tot half 8 zijn flesje.. maar oke.. dat is beter als vanaf 3 uur :)

En heb hem na deo chtendvoeding direct teruggelegd (doe ik altijd..) en nu slaapt hij nog :confused:

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Waarom geef je hem dan eigenlijk niet om half6 als ie wakker is zijn flesje als ik vragen mag?

6. LovelyDK

Omdat ik anders niet meer uitkom met zn flessen en hij aan de max flesvoeding zit

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik zou zeggen geef gewoon dat flesje en kijk dan wanneer hij weer komt. Misschien gaat ie juist als ie zich voordat hij die fles krijgt niet helemaal hoeft te huilen wel rustiger de ochtend door en laat ie er zelf wat meer tijd tussen zitten.

8. LovelyDK

bolbuikje, denk je dat ik dat niet allang geprobeerd heb?

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou aan je reactie vast wel, maar ik neem aan dat als ie smorgens wakker word gewoon honger heeft. En dan zou ik hem dus niet zo laten huilen allemaal. En kleinere flesjes aanbieden vaker op een dag had je dat ook al geprobeerd? (weet ik even niet meer, en heb geen zin om weer terug te lezen)

10. Alita

Alita Niet meer actief

Mijn meisje heb ik gewoon laten doorslapen, waarom niet als ze honger hebben worden ze vanzelf wel wakker toch. Heb het eigenlijk gewoon aan haar overgelaten, en ze slaapt al een tijdje door. Dat van die 4 maanden wist ik niet eens eigenlijk :( ik vertrouw erop dat als ze honger heeft ze het wel laat merken, en zo te zien doet de kleine van jou dat ook toch?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje vanaf 14 weken laten doorslapen. Ik heb de fles van 22:30 - 23:00 afgebouwd omdat hij niet uit zichzelf wakker werd. Het is prima gegaan en heeft altijd doorgeslapen. Ik hoor van veel mama's dat het geholpen heeft om hun kindje te laten slapen.. het is het proberen waard. 4 maanden of 6,5 kilo is maar een richtlijn... K. zit toch al aardig in de buurt. Bijvoeden vanaf 4 maanden is ook een richtlijn, daar zijn ze ook vanaf geweken toch?

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Je hoeft hem ook geen klokje rond te laten slapen, je kleine geeft zelf echt wel aan wanneer het genoeg geslapen heeft, of wanneer het honger heeft.

Vanaf 3 mnd mogen ze volgens de richtlijnen doorslapen of vanaf dat ze 6 kilo zijn. Maar niet elke baby is hetzelfde, sommige baby’s slapen bijna direct al door zodat je die echt moet wakker maken voor de voeding, sommige slapen na een maand al door, en zolang ze genoeg voeding krijgen, op de dag, ze ’s ochtends niet slaperig zijn is dat ook geen probleem.

Het niet mogen doorslapen van een baby heeft te maken met de suikerspiegel die te laag kan zijn sochtends, maar als dat niet het geval is, is het zeker geen probleem de kleine te laten liggen.

Dat andere advies kan ik niet zo goed terugkoppelen hoor, waarom je hem zou moeten wakker maken omdat hij anders gewend zou raken aan een ander ritme?

Wat ik hier niet zo goed van begrijp is waarom je hem trekt tot half 8? Wie zegt dat hij om half 8 pas zijn eerste fles mag? Het hoort toch helemaal geen drama te zijn?

Wij (ik spreek nu ff voor mezelf) gaven de kleine altijd rond half 6 de fles als ze wakker werd, groter groeiende werd dat steeds later, ook dat geven ze zelf wel aan. Vandaar dat ik net al eerder zei dat ze geen klokje rond hoeven te slapen, wij gaven de laatste fles om pakweg 21.00 uur – 21.30 uur en ze kwam dan eerst rond een uur of 5 , toen half 6 en dat is steeds later geworden, uiteindelijk zijn wij ook de laatste fles gaan vervroegen en sliep ze uiteindelijk wel klokkie rond (ruim 6 mnd) van pakweg 19.30 tot 07.00 uur en kreeg dan zo rond kwart voor 8 haar eerste flesje, omdat ze die niet direct wilde nadat ze wakker werd.

Maar goed, mijn advies(mening) weet je, dus meer kan ik er niet van maken, verschillende ouders, verschillende tips en adviezen.
    succes

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mamatje,
    Helemaal eens ;)!

Cindy,
    Idd dat bedoelde ik laatst ook. Savonds niet wakker maken, maar gewoon laten komen wanneer hij honger heeft. Hij kan zich zo te lezen prima zelf melden voor voeding ;) dus extra wakker maken is mi niet nodig ;)!

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    de tijden zullen dan iets anders worden ja, maar dat is toch geen onoverkomelijke ramp?

het schema zou dan iets anders worden.
    05.30
    09.30
    13.30
    17.30
    21.30
    00.00

ik weet niet welke hoeveelheden je nu geeft?

trouwens, dat wat ze tegen je moeder hebben verteld over pas vanaf 6,5 kilo klopt zeker niet hoor, standaard is hun advies vanaf 6 kilo (die van jou is ruim 6) of vanaf 3 maanden (wat hij ook al is) dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken.

je moet er eigenlijk vanuit gaan dat je kleine echt wel aangeeft wanneer hij trek heeft, en je hoeft er ook niet vanuit te gaan dat hij van ik noem maar wat half 10 tot half 10 zal doorslapen hoor (klokkie rond) en dat hoeft ook niet, als ze 7-8 uur achtereenvolgend slapen is dat toch al hartstikke mooi, dat zal naarmate ze ouder worden ook steeds langer worden, vandaar dat ik vanuit mijn ervaring zeg, laat em lekker vanaf half 10 liggen en al wordt hij dan om half 4-5 wakker (is hartstikke netjes met deze leeftijd) dat schiet zo ineens door tot de volgende ochtend.

psies ;)

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hehe, moet niet te gek worden he :) wij zijn het de laatste tijd wel heel erg vaak met elkaar eens ;) :)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whahaha, precies wat ik ook dacht :oops: ;) :D!

17. Alita

Alita Niet meer actief

Mijn meisje krijgt om 19:00 haar laatste bv en gaat uiterlijk om 20:30 naar bed en wordt s`morgens om 8:30 weer wakker en krijgt dan weer de eerste bv. Het gaat perfect en helemaal volgens haarzelf!

Ze krijgt wel rond bepaalde tijden bv maar als zij eerder of later wilt pas ik me gewoon aan, en het gaat vanzelf allemaal. Als ze bepaalde tijden zijn gewend krijgen ze natuurlijk ook altijd rond die rijden honger. Dus als jij je kleine altijd wakker maakt is ie daar straks helemaal aan gewend. Ik zou het gewoon eens proberen, opstaan moet je nu toch al, toch?

Je moet meer op je eigen gevoel en je kindje vertrouwen en niet zoveel naar anderen luisteren en je zult zien het gaat allemaal vanzelf... ;)
    Positief bedoelt natuurlijk! :D :D :D :D :D

18. LovelyDK

Dat zijn 6 flessen, kan dus sowieso niet omdat hij al 5x200 krijgt..

Kleinere flesjes gaat niet, geprobeerd maar dat is echt niet te doen! K. huilt al als deze fles leeg is, laat staan een nog kleiner... dat pikt die niet.

En kan ik er iets aandoen dat ze dat hier zeiden op het CB? Haha ik lieg niet hoor ;) 4 maanden en/of 6.5 kilo zo zeiden ze het... en ook het verstoren van het ritme was niet goed omdat je een baby niet weer terug moet aanwennen aan een nachtvoeding!

En ik vertrouw op mn kleintje en op mezelf hoor, wil alleen absoluut niet uitkomen boven de 5x200 omdat ik hem sochtends vroeger de fles ga geven... Ik kan hem laten liggen ja na de fles van 19.30/20.00 maar nu slaapt hij tot half 6 (met heel veel geluk) met een laatste voeding om 00:00, dus vanaf 20.00 gaat hij dit sowieso niet halen!

Ik ben ook helemaal niet van strak ritme erin houden etc. maar hij moet wel in de gaten blijven houden dat de nachten zijn om te slapen, niet om opnieuw weer een fles te krijgen!

19. LovelyDK

En hij HOEFT ook niet door te slapen, NEE het is geen robot, maar een ritme moet er wel een beetje blijven.. hij komt steeds vroeger voor zijn voeding, ik kan hier nou eenmaal niet meer telkens aan toe geven!

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Doorslapen? Wa's dat?
    Kun je dat eten?

Deel Deze Pagina