Whaaaahahaha Chebu misschien moeten Nikolai en K. maar eens samen op 1 kamer gaan liggen.. kunnen ze samen snachts mopperen om hun speen
al zou je hem dan zijn eerste fles om half 6 geven, dan verschuiven die andere tijden ook en als je elke fles een kwartier later zou geven, kom je toch ook rond hetzelfde tijdstip uit? 05.30 09.45 14.00 18.15 22.30 jouw tijden (aangenomen tijden 4 uur ertussen met rekken) 07.30 11.30 15.30 19.30 23.30 zoals je ziet, geef je je kindje dus in principe een uur eerder dan normaal gesproken die laatste fles (22.30 ipv 23.30) ik wil helemaal niet rot overkomen, maar zoals het nu bij mij overkomt lijkt het erop of het kindje aan vaste tijden gebonden is wat eten betreft? het kan toch altijd gebeuren dat er iets tussenkomt of de kleine op de dag zo lekker slaapt waardoor je tijden verschuiven? kijk op consultatieburonline.nl daar zul je ook terug zien dat doorslapen volgens de richtlijnen mag vanaf 6 kilo of vanaf 3 mnd,maar dat maakt ook niet zo uit volgens mij, jullie zijn ook afgeweken van de richtlijnen die zeggen bijvoeden vanaf 4 mnd, dus lijkt me niet zo'n probleem om uit te gaan van de standaard richtlijn terwijl menig kind voor die tijd dus zelf al aangeeft door te slapen. je hoeft hem niet te laten liggen, maar als je de tijden iets veranderd, krijgt hij zijn laatste fles iets eerder dan normaal, maar heb je grote kans dat hij gewoon door gaat slapen, met of zonder nutrix. maar goed, dan geef je hem zijn laatste fles om 00.00 uur, trekt hem 2 uur door tot half 8, probleem opgelost : :
Flauw... ik ga er ook niet op reageren... hoop dat jullie verder denken en snappen wat ik bedoel! Rekken met een kwartier op de dag gaat sowieos niet lukken... in de nacht wil het nog wel lukken met zn tut omdat hij dan supermoe is! Maargoed... ik ben misschien al achter de (STOMME!) oorzaak Misschien had K. het onwijs warm... Hij slaapt ingebakerd, daaronder heeft hij zijn romper met lange mouwen aan, een pyama, sokken, zijn inbakerzak, 2 dekens en een lakentje... plus dat ik zijn bed voor verwamde met een kruik! Nu ik dit zo typ denk ik, stomme dombo dat had je wel eerder kunnen verzinnen, maar goed
Flauw? Ik bedoel er verder niets mee hoor meid. wat misschien fout is, is dat je een oorzaak probeert te bedenken. kinderen slapen door als ze er aan toe zijn, en niet eerder. al ben ik het zeker met je eens dat wat jij hem aantrekt iets is voor als je op de noordpool woont dat is inderdaad iets te veel van het goede, een kruik gebruik je normaal gesproken alleen maar in de begin dagen als ze hun temperatuur zelf nog niet kunnen regelen, zodra ze die zelf kunnen regelen is het ook niet meer nodig een kruik te gebruiken
@Lovely, Nikolai ligt niet zo te bakken in bed, maar slaapt niet door hoor. Misschien maar eens meeten, die knulletjes.
Dat is waarschijnlijk iets te warm idd! Bas slaapt (normaal gesproken) ook ingebakerd en heeft dan een romper (met korte mouwen), een pyamashirtje en sokken aan (geen broekje ivm warmte kwijt kunnen). Ik dek hem tot net onder zijn kin toe met een dubbelgevouwen katoenen dekentje, verder niet. De verwarming op zijn kamertje staat nooit aan en de kruik is hier welgeteld 1 week gebruikt Als het héél koud is, doe ik hem wel een pyamabroekje aan (maar dan weer geen sokken, zodat hij wel goed zijn warmte kwijt kan). Als Bas het te warm heeft, wordt ie ook om de klipklap wakker, dus wie weet heb je hier (een deel van) de oplossing! NB: toch wordt er hier al weken niet goed geslapen, dus misschien lost het niks op... Maar dan heeft ie het in ieder geval niet meer zo warm!
Zeker heb je ook gelijk in! Ik geef bv dus van flesjes heb ik niet zoveel verstand, Selina eet gewoon wat ze nodig heeft omdat ik dus bv geef hou ik me ook niet aan die 5x200... Maar jij kent je kindje het beste, dus ik weet verder ook niet meer wat ik tegen je kan zeggen. Hier slaapt ze ook door dus heb ook geen ervaring met "problemen" in de nacht. Hoop dat anderen je nog goede tips kunnen geven! Succes
Nee naja komt vast goed en ik probeer een oorzaak te vinden, omdat K. voorheen wel altijd goed sliep snachts en nu ineens niet meer... Ik ga het vanavond gewoon weer proberen met wat minder warmte en dan zien we wel... ben ook een beetje klaar met druk maken erover, al is het doodvermoeiend hihi
En jaa Chebu die twins zouden eigenlijk moeten meeten ja... kunnen ze misschien samen afspreken dat ze vanaf nu hun moeders wat nachtrust moeten gunnen
Trouwens dames, even offtopic.. maar K. heeft gister zijn prikjes gehad... gisteravond rond 9 uur kreeg hij lichte verhoging (37.9) en omdat hij de vorige keer hoge koorts kreeg heb ik hem toen een zetpil gegeven... prima gegaan, maar nou had hij vanmiddag rond 1 uur toch weer (38.0) heb hem toen geen zetpil gegeven.. is niet nodig voor 38.0 toch? Ga hem zometeen na zn voeding nog eens tempen, als hij dan nog 38 heeft, zal ik hem dan toch een paracetamol geven voor hij zn bed in gaat (rond half 6)?
zou ik niet doen, ik zou hem voordat je hem zijn 1 na laatste fles geeft even tempen, valt het dan nog mee, niet geven, en dan kun je altijd als je hem om 00.00 uur wakker maakt nog even tempen en eventueel een zetpil geven, vergeet niet dat het juist goed is als een kind verhoging heeft, want dan is het lichaam ermee zich te herstellen en met het te vlug geven van een zetpil onderdruk je dat weer. wij geven alleen een zetpil als ze dusdanig verhoging hebben dat ze er zelf echt last van hebben. (hangerig zijn-huilen-niet willen drinken en eten etc) wbt dat slapen eerst wel en nu niet meer, bijna alle kinderen krijgen vaak een periode waarin ze ineens weer snachts beginnen te rommelen zeker als ze op een gegeven moment de prikkels en indrukken van de dag gaan verwerken. zoek daar niet te veel achter komt vanzelf weer goed
Ik hoop het maarja ik moet mezelf er ook niet meer druk om maken, het is toch zo En oke thnx voor de tip, dan laat ik het even zo temp ik hem zometeen nog even om te kijken hoe het nu is
Inderdaad Selina heeft hier ook een tijdje gahad dat ze meer deed huilen. Ze heeft zich altijd wel in slaap "moeten" huilen maar een tijdje terug was het ook echt niet meer leuk. Ik ging als het te erg werd even troosten en dan weer weg. Dit heeft toch gauw zo`n drie weekjes geduurd en nu slaapt ze erg goed! Zelfs nog beter dan voorheen, ze huilt niet meer! Inderdaad maak je niet meer zo druk en het komt vast vanzelf weer goed, tenzij je aanvoelt dat er iets niet klopt, vertrouw op je moederinstinct! Succes
http://www.babyboom.be/nl/content/de-ma ... -3-maanden Tussen de voedingen moeten er normaal 2,5 tot 4,5 uur verlopen, maar als je baby geregeld brult van de honger kan je glutenvrije granen (babymeel) aan zijn fles toevoegen. Dat zal hem helpen een hele nacht rustig te slapen zonder van honger wakker te worden. Granen zijn goed voor de spijsvertering omdat ze traag verterende suikers bevatten. * goed om weten Welk graanproduct je ook toevoegt, vóór 6 maanden moet het glutenvrij zijn. Een te vroeg gebruik van gluten kan darmstoornissen veroorzaken of een overgevoeligheid voor gluten op latere leeftijd. Vanaf 3 maanden en ten laatste vanaf 5 maanden kan je baby fruit en gekookte groenten eten.Je moet het fruit of de groenten wel goed pletten, niet mixen (zo wordt veel lucht in de voeding gebracht). Groenten als wortelen, prei, courgettes, peterselie bevorderen de spijsvertering en zijn vitaminerijk.
Ja! Hap! Nee, maar weetje, ik zie dat je dit van een .be site hebt, en ik moet sowieso zeggen dat ik af en toe de adviesen van 'de belgen' vreemd vind. Flessen van 230cc water plus dan nog de schepjes voeding. Fruitpap (zo noemen ze dat altijd zo grappig - vind ik) vanaf 3 maanden. Dus ja gewoon doen wat je zelf goed vind he ! (En neeeeee ik heb echt helemaal niks tegen mensen van belgie, maar gewoon als ik dat soms lees dan gaat er dat bij mij niet in ) Dit is weer typisch zo een link die je kan plaatsen als het in jou straatje past. Ik kan ook heel wat linken gaan plaatsen met dat je pas vanaf 6 mnd met groente en fruit mag beginnen ! Snap je? Overigens wel apart, ze mogen dus geen ongekookte groenten? Haha! Foei Hanneke hier hebben ze al vanaf dat we begonnen zijn met groente en fruit ook ongekookte groenten gekregen !
Foei slechte jij Wilde met de link eigenlijk alleen maar zeggen dat idd overal ter wereld meningen verschillen over het bijvoeden van kindjes, en ieder dus maar het best zijn eigen gevoel kan volgen! Ik heb zojuist besloten mn klein manneke zometeen niet wakker te gaan maken... ben benieuwd naar de nacht, maar als ik het niet test kom ik er nooit achter toch?
Idd, overal is het weer anders! Verder vind ik persoonlijk dat je een goede beslissing hebt gemaakt om hem niet wakker te maken! Hij gaat vanzelf komen als ie honger heeft! Ook wat minder warm ingepakt? Ben benieuwd !
hahaha yep.. hij ligt onder 1 deken in zijn slaapzakje, zonder broekje en sokken nou.. wish me luck! ik ga 'slapen' hoop ik! hihi