sinds wanneer is bijvoeden rond 3/4 maanden de norm?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Succes ;)! Truste!
     
  2. mamatje24

    mamatje24 Fanatiek lid

    10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Goedesmorgens, lekker geslapen (allemaal? ;) )

    Hoe is de avond/nacht verlopen?
     
  3. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja hoor heerlijk geslapen ;) ! Kindjes uit logeren bij opa en oma, vriend niet thuis, dus om 2 uur ofzo naar bed gegaan en om 7 uur weer wakker :rolleyes:!
    Maar ow, je had het natuurlijk helemaal niet tegen mij ;) :) :D!


    Nee idd, we wachten vol spanning op LovelyDK hoe het gegaan is ;)!
     
  4. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hahaha weinig spanning hier, meneer kwam om 00:05 voor zn laatste fles ;) 5 minuten uitgeslapen :)

    Toen kwam hij de eerste keer om 04:15 omdat hij zich dwars in zn wieg gewurmd had (met zn benen stijl omhoog tegen de rand :)) en toen heb ik m bij me in bed genomen en sliep die tot 07:00.. toen zn fles gegeven dus ben eigenlijk benieuwd naar morgenvroeg.. als die maar niet WEER een uur vroeger komt i.v.m. dat zijn avondvoeding nu ook een uur vroeger komt ;)
     
  5. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ladies...

    Vandaag poging 2, ik ga K. niet wakker maken voor zijn 00:00 laatste fles, maar ga hem laten liggen!
    Heb in de fles van 20:00 1.5 schep rijstebloem gedaan, dus ben benieuwd hoelaat mn ventje zich vannacht gaat melden (ik hoop morgenochtend uiteraard ;))

    DUIMENNNNNNN voor me dus ;)

    Weltrusten! :D:)
     
  6. jewelizz

    jewelizz Bekend lid

    25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    En en en?
     
  7. mamatje24

    mamatje24 Fanatiek lid

    10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    denk dat ie zo rond een uur of 4-5 zal komen ;)
     
  8. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Nou dit is dus echt niks ;)

    01:00 - 03:00 (toen voeding gegeven) 05:00 - 06:30 - 08:00 (toenw eer voeding gegeven)

    Pfff haha
     
  9. jewelizz

    jewelizz Bekend lid

    25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Arme jij...

    Mocht het je een klein beetje hoop geven: Bas heeft eindelijk door dat slapen heus wel lekker is! Hij krijgt zn laatste fles nu om 19.30 uur (200 cc Friso Extra) en gaat tussen 20.30 uur en 21.00 uur slapen. En slaapt als een roosje tot een uur of zes 's morgens :D Vanmorgen moest ik hem zelfs wakker maken om 06.30 uur, toen vond ik het welletjes (anders weet ik niet hoe ik die 5 flessen erin moet proppen vandaag, ze komen wel erg dicht op elkaar als ie nóg langer ertussen laat zitten 's nachts). Hij slaapt ook niet meer ingebakerd :D

    Ik moet er wel bij zeggen dat hij tot 22.00 uur erg onrustig en licht slaapt en dan ook van een zucht en een scheet wakker wordt :rolleyes: Zal ook wel beter worden.

    Anyway, het kan dus zomaar ineens veranderen!
     
  10. mamatje24

    mamatje24 Fanatiek lid

    10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    troost je met het feit dat het vandaag of morgen zo ineens vanzelf wel goed zal gaan en de kleine zal doorslapen meid.

    je kunt helaas van te voren niet weten of zeggen wanneer dat gebeurt, dit zijn nou eenmaal de dingen die bij het hebben van een kindje horen :)
     
  11. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Pff ja inderdaad maar het rare is dat hij eerst wel goed sliep en nu dus echt niet meer... maar niet wakker maken voor zijn laatste voeding vind ik geen optie meer iig haha vanavond maak ik hem gewoon weer wakker om 00:00
     
  12. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Zo, vanacht een kleine drama hier. Zoontje was afgelopen week ziek en heeft amper wat gegeten, terwijl hij altijd zo'n lekkerbek is. Vannacht was hij ineens om 4 uur wakker en maar kletsen en kreunen. Hebben wel wel vaker gehad, binnen 10 minuten ligt hij normaal weer verder te snurken. Vannacht duurde het een uur. Toen bedacht ik mij ineens dat hij misschien honger zou hebben omdat hij afgelopen week amper gegeten heeft. Dus voor het eerst nadat hij 6 weken was heb ik hem nachtflesje gegeven. En dronk het gretig leeg en wilde meer. Die arme schat is aan het inhalen! Toen sliep hij zo weer verder.
    Maar goed, zo'n nacht hakt er aardig in, merk ik nu. Dus Lovely, ik heb het met je te doen! Vooral als je nog moet werken.

    En idd wat mamatje24 zegt: ineens wordt je ' ochtends wakker en je realiseert je dat je je zoontje niet gehoord hebt vannacht.
    En wat je zegt dat hij eerder wel goed sliep: mijn zoontje slaapt 8 van de 10 keer tot minimaal 7 uur. Maar ook hij heeft echt wel periodes dat hij veel te vroeg wakker wordt. Ik begreep dat babies tot 1 jaar een onregelmatig slaappatroon hebben en ga er gewoon vanuit dat ik niet moet verwachten dat hij maar elke nacht doorslaapt. Komt vanzef wel, als ze wat ouder zijn.

    Dus rijstebloem geeft geen krampjes of harde ontlasting? Misschien kun je proberen om meer schepjes in de fles te doen?
     
  13. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Pff maar hoelang duurt zo'n periode? Haha ik dacht ook, ach een weekje ofzo.. maar het duurt nu wel érg lang! Vannacht was dus echt helemaaal klote, vooral door die nachtvoeding ook nog erbij om 03:00 dus daar trap ik niet meer in...

    Rijstebloem gaat goed, gister zelfs 3 poepbroeken gehad.. dus verstopt zit hij in ieder geval niet :) ook geen krampje te bekennen... Ik heb nu hooguit 1.5 schep erin gedaan (de scheppen van de Nutrilon) zou ik vanavond meer proberen dan?

    Trouwens.. ik heb een superfilmpje over een paar likjes fruithap, zal em eens proberen erop te zetten... hij vindt het zo heerlijk, is gewoon grappig om te zien hoe hij ernaar hapt!
     
  14. verena87

    verena87 Bekend lid

    9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik wil even terug komen op het begin onderwerp van dit topic.

    Wat hoe en waarom mensen met 3 tot 4 maanden al fruit geven. Tja.. Ik ben met 12weken fruit gaan geven ivm ontlasting. In overleg met het CB. Mijn dochter had al vanaf de geboorte moeite met de ontlasting, en nadat we alle huis tuin en keukeniddeltjes hadden geprobeerd wat dit de 'laatste' optie

    Nu weet ik dat ik, om dezelde reden, vroeger ook met 10weken fruit kreeg.

    Ik denk dat vele mama's en papa's ook kijken naar wat er op de potjes staat en daar staat 4maanden op. Vaak word daar vandaan besloten om maar potjes/vers te gaangeven.
    En regelmatig word er op CB's ook gezegt met 4 maanden wil je aan bijvoeden beginnen.
     
  15. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hoi,

    ik zat zo eens de eerste pagina's van dit topic te lezen en zat me te bedenken: jongens, volgens mij is een kind gewoon klaar voor vast voedsel als het gaat kauwen en/of tandjes krijgt... Of ben ik dan gek? :)
    Thirza is hier druk aan de knabbel, maar meer onderzoekend... pakt met beide handen iets beet, stopt dat in haar mondje en knabbel-knabbel, er weer uit, onderzoekend kijken en hup, weer in haar mondje. Denk niet dat ik bij haar tot 6 maanden ga wachten met bijvoeden, als ik dit zo bekijk, maar goed, we zullen zien... (Ze is overigens 2 weken 'ouder' dan de banner aangeeft want 2 weken te laat geboren).
    Heb in ieder geval door het lezen van allerlei zooi hierover wel besloten dat ik pureren onzin vind... Deden ze 1000 jaar geleden ook niet, denk ik, dus ehm... we gaan hier rapley-en tegen de tijd dat ze extra eten wil, :)
     
  16. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, dat kan een interpetatie zijn maar dat is gewoon niet waar. Druk aan de knabbel en onderzoeken is iets wat alle babies doen. Dat betekent zeker niet tijd voor vast voedsel.
    Je hoeft niet tot 6 maanden te wachten, dat moet je helemaal zelf weten. 6 maanden is het advies en het ene advies sla ik zo van de hand en een ander volg ik op. Mijn gevoel zegt dat het niet nodig is om voor 6 mnd bij te voeden vooral als er allergieen (in welke vormen dan ook) voorkomen in de familie.
     
  17. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

  18. ik wil geen commentaar geven , maar volgens mij vind hij het niet echt geweldig...

    Hij sabbelt meer op de lepel, en hij steekt liever zijn vingertjes in zijn mondje...
     
  19. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hij zit dehele dag met zn vingers in zn mond dus dat is niet zo verwonderlijk ;)

    Maar hij vindt het superlekker hoor.. hapt constant naar de lepel en als ik stop met geven word die pissig.. zoals je ziet zit er ook niet eens 1/5 van het lepeltje (waar al nauwelijks wat op kan) vol met fruithap
     
  20. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hm ik heb inderdaad niet het meest leuke filmpje erop gezet zie ik nu pas.. hier hapt hij idd tussendoor best veel naar zn hand waardoor het lijkt dat ik aan het opdringen ben ofzo :(

    Is overigens écht niet zo... vind heto ok niet extreem op het filmpje ofzo hoor, hij hapt echt naar de lepel
     

Deel Deze Pagina