Wat is beter? Met 6 maanden wil ik starten met groente en fruithapjes, maar met welke van de twee kan je nu het beste beginnen? Ik lees weleens groentehapjes, maar ook weleens fruithapjes. Waar zijn jullie mee gestart?
Wij zijn met 6 maanden begonnen met de groente hapjes, en dan steeds 2 a 3 daagjes de zelfde groente. Zodat ze eerst aan "normale" smaken kon wennen en daarna pas aan de zoetigheid van fruit. Na ongeveer 3 a 4 weekjes zijn we de fruithapjes erbij gaan doen, ook steeds 2 a 3 dagen achter elkaar de zelfde soort. De reden van 2 a 3 dagen achter elkaar het zelfde geven is om te kijken of ze ergens alergisch voor is. Zo zijn wij er achter gekomen dat wortel niets voor ons meisje is (hier gaat ze letterlijk van overgeven) Met ongeveer 7 maanden zijn we verschillende soorten fruit door elkaar gaan doen en met 7,5 maand verschillende groente met bijv een aardappeltje of een beetje pasta/rijst. Vlees/vis wachten wij voorlopig nog even mee. Veel succes en plezier met bijvoeden. En verder zou ik gewoon beginnen met dat waar jij je goed bijvoelt.
Hier met fruit begonnen, selina is ook geen lastige eter, heeft ze van papa haha. Tenminste ik heb geen last ervan dat ze de groenten niet lust, zijn nu met groente begonnen en ze wordt hysterisch als ze niets meer krijgt dus ja, kijk naar je kindje en het gaat vanzelf. Maar moet natuurlijk wel zeggen dat ze hier nog niet volledige bijvoeding krijgt we zijn nog in de wenfase zeg maar. Succes
Wij zijn begonnen met fruit, een week later groente. Groente vond ze duidelijk lekkerder, met fruit duurde het veel langer voor ze eenzelfde hoeveelheid opat!
Wij zijn begonnen met groente, dat is mi namelijk wat milder en dus minder 'gevaar' ivm krampjes enzo !
Hier net zo, fruit werkt vaak laxerend en omdat mijn dochter voor het bijvoeden erge last had van "waterpoep" zaten we niet op iets laxerends te wachten vandaar de groente.
En begonnen jullie dan met verse groente koken of begonnen jullie eerst met groente uit een potje (bijv. Olvarit)?
Hier maken we alles vers hebben 1x worteltjes gegeven uit een potje maar dat vond ze echt niet lekker, fruit maak ik 9 van de 10x vers soms als we weggaan vind ik een potje nog wel eens makkelijk mee nemen. Daarbij at Jamila de eerste paar keer misschien 4 hapjes en om dan de rest van zo een potje weg te moeten gooien is ook een beetje zonde. Wij zijn dus lekker zelf de keuken in gegaan voor de kleine :-D