Wordt relatie therapie vergoed?

Discussion in 'De lounge' started by Tweekids, Mar 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    De titel zegt het al, wordt relatietherapie vergoed in 2013? Of kan een psycholoog ook genoeg doen voor z'n tweeen? Wie heeft ervaring?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik schrik van je onderschrift :( veel sterkte meid, en je hebt het momenteel al zo moeilijk :(

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Dankjewel, hoop dat ik niet in ga storten na dinsdag moet helaas gewoon door :(

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,293
    113
    Nederland
    Sinds 2013 wordt relatietherapie niet meer vergoed vanuit de basisverzekering. Dit heeft de overheid geschrapt. Eerstelijns psychlogische zorg wordt nog wel vergoed vanuit de basisverzekering. De eerste vijf zittingen met een eigenbijdrage van 20,- per zitting of 50,- voor een internet behandeling. Let wel, het wordt vergoed vanuit de basis en is jouw eigen risico hierop van toepassing.

Afhankelijk van jouw aanvullende verzekering kan ook daar nog een vergoeding uit komen. Waar ben je verzekerd?

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Menzis extra verzorg 3 partner gewoon basis verzekering bij Menzis

6. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    relatietherapie wordt toch over het algemeen gedaan door psychologen? Die van ons toen wel iig. Of bedoel je iets anders?? Wij hebben eht een paar jaar geleden gedaan, en was gewoon onder de toen geldende eerste lijns ggz hulpverlening. en dat is weer afhankelijk van je aanvullende pakket

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik kan je er geen antwoord op geven, maar lees ook je onderschrift...... Ik wil je erg veel kracht, wijsheid en vooral sterkte toewensen.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    je kan ook bij maatschappelijk werk terecht dan kost het niets. Sterkte in deze tijd

9. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

Nov 24, 2009
    444
    0
    0
    Ik heb een declaratie daarvoor gedaan van dikke 200 euro en moest een paar tientjes zelf betalen de rest werd vergoed ben hetzelfde als jou verzekerd

10. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik loop bij PsyQ voor van alles en nog wat, nu krijgen wij ook relatietherapie wij zijn alleen geld kwijt aan ons beide eigen bijdrages.

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik weet niet hoe het zit met de verzekeringen, maar ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen.

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Relatietherapie wordt sinds dit jaar niet meer vergoed en weet het zelf omdat ik zelf in therapie zit (of ja zat nu :) ).

Meid heel veel sterkte dinsdag.

13. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,293
    113
    Nederland
    Ik werk niet voor Menzis, maar een andere zorgverzekeraar, dus ik adviseer je om even de aanvullende polisvoorwaarden door te nemen of even bellen met klantenservice. Relatietherapie wordt niet meer vergoed, maar een eerstelijns consult bij psycholoog wel. Zie mijn vorige post :)

Verder wens ik je veel kracht en sterkte komende periode.

14. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten in therapie maar die bij ons valt onder alternatieve zorg

Maar wel gewoon relatie therapie

Ik heb fbto dus kon dat zo aanklikken gelukkig. Ff goed Chekken dus

Heel veel sterkte!!

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Gewoon even je eigen zorgverzekeraar bellen!! Zij kunnen het je precies vertellen. Sterkte.

16. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,293
    113
    Nederland
    Wat Mupet zegt kan, maar dan zijn het niet NIP geregistreerde psychologen, maar aangesloten bij RBNG of een andere alternatieve organisatie. In dat geval wordt er uit de basis niets vergoed en dien je te kijken naar de vergoeding in je aanvullende verzekering.

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh meid, ik kan je ook niet helpen, maar wil je ontzettend veel sterkte wensen. :(

18. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik weet ook het antwoord niet, maar wil je ontzettend veel sterkte wensen.

19. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Ik weet het ook niet, maar wilde je ook heel veel sterkte wensen/

Share This Page