Verandering van verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaala, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even luchten..En advies vragen.

Ik heb niet het idee dat mijn verloskundige zo geweldig is..
    Ze brengt dingen best bot, neemt ze een verkeerd gewicht en lengte aan (ik ben 163cm en had een bmi van 28 voor de zwangerschap, maar nu ik haar heb zei ze doodleuk dat ze voor 160cm en een bmi van 32 zal gaan, gewoon voor de zekerheid en zodat ik een verplichte glucose test moest omdat mijn bmi 32 zal zijn volgens haar, dit terwijl de dokter me 1 week LATER nog had getest en toen was mijn bmi dus gewoon 28)
    Ik weet dat ik 14 uur niets mag eten, maar ik mag van haar ook maar 1 klein glaasje water morgen, dat terwijl ik erg wagenziek wordt en ik dan echt water moet drinken of anders moet ik overgeven, en de reis duurt 45 minuten. Ze kon er voor kiezen om de test te laten afnemen bij de dokter (10 minuten reizen) maar ze wou, omdat ik oh zo zwaar ben, het in het ziekenhuis doen. Ik mocht het ziekenhuis tevens ook niet zelf uit kiezen. Er is een ziekenhuis dat dichterbij is, maar nee.

Ze was overigens ook erg verbaasd dat mijn bloeddruk normaal was (120/70) Maar ze gaat er vanuit dat ik diabetes MOET hebben, omdat ik een bmi van 28 (volgens haar 32) heb.

Ze dwong me om de griepprik en nog een andere prik te halen, ik heb haar verteld dat mijn partner mijn 1e is (qua seks) maar alsnog wilt ze me dwingen een HIV en SOA test af te nemen omdat ik onder de 25 ben. Omdat ik obese ben (volgens haar) mag ik niet thuis bevallen en MOET het in het ziekenhuis, dat terwijl alles gewoon goed gaat met het kindje en het mooiste van alles: ze zet haar telefoon uit na kantooruren.

Ik wou haar vandaag bellen om iets (best dringends) te vragen, maar het was "al kwart over 5" en ze had haar telefoon dus uit. Nu vraag ik me af, wat als ik begin met bevallen, kindje niet meer beweegt of plots heftig begin te bloeden en het is in de avond?

Ze laat me alles behalve goed over mezelf voelen, zei dat ik borstvoeding MOEST geven omdat mijn kindje anders diabetes zal ontwikkelen.
    Tegen m'n partner is ze overigens ook niet erg aardig en vroeg zelfs of hij wel zeker weet of hij bij me wilt zijn of gewoon bij me blijft omdat ik zwanger ben.

Ben ik me aan het aanstellen en moet ik het allemaal maar slikken omdat ze gelijk heeft? Of toch niet?

2. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Wauw, ik zou direct een andere verloskundige gaan zoeken, want naast het feit of ze gelijk heeft of niet.. zo dien je als mens niet behandeld te worden.

3. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Als ik jou was zou ik wisselen. Vind het allemaal erg bijzonder hoe ze doet en denk niet dat je op deze manier een fijne bevalling met haar ingaat (als je haar sowieso te pakken kan krijgen op dat moment).
    Zie alleen aan je banner dat je al 33 weken zwanger bent dus als ik jou was zou ik dan wel snel wisselen.
    Succes!

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie haar pas volgende week weer, maar om het nou dan te vragen..Vooral het uitzetten van haar mobiel vind ik erg, ik weet dat het niet verplicht is om je telefoon na kantooruren aan te hebben, maar zoals ik al zei van bevallen etc

5. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    zou idd snel zoeken naar een andere verloskundige !

, al niet omdat ze zo bot doet
    weet niet of ze dan iemand anders heeft die bereikbaar is mocht er wat zijn ? ik heb namelijk een spoed nummer waarop ik kan bellen
    mocht ik iets niet vertrouwen maar dat is dus 24 uur per dag of idd de bevalling dient zich aan. ze zeggen soms liever een belletje teveel dan te weinig )
    wat dus heel vaak op NIET kantoortijden begint !

wat trouwens absurd hoe ze tegen je partner praat !
    hier was de verloskundige juist hartstikke blij mee dat manlief mee was
    en zou ze nooit ontmoedigen door dat soort uitspraken te doen

ik ben nu ook net 25
    was bij de eerste 23 jaar
    en heb zeker geen griepprik hoeven halen
    en hoefde al helemaal geen hiv en soa test te doen !! ( rond uit belachelijk )

krijg onderhand het idee dat ze mee werkt aan onnodige onderzoeken bij vriendjes in ziekenhuis ofzo

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat een vage reacties van de verloskundige, ik kan haast niet geloven dat een verloskundige zulk gedrag vertoond.

Ik zou me hier ook niet prettig bij voelen en daar zal het bij je bevalling toch om draaien, dat jij je prettig voelt!

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Dat ze haar een enkele reis naar weet-ik-het-waar geven. Ik hoop echt dat je snel op zoek gaat naar een andere verloskundige, want buiten het feit ze gewoon belachelijke dingen zegt, is het wel belangrijk dat je je verloskundige kan bereiken. Je baby werkt niet alleen tijdens kantooruren ;)

8. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik zou inderdaad ook een andere verloskundige kiezen.

Wat betreft de HIV test, die wordt bijna standaard aangevinkt bij de verloskundigen. Ik heb zelf ook geen reden om aan te nemen dat ik HIV heb, maar heb het wel laten testen. Maar goed inderdaad, als jij niet wil dat het getest wordt, dan hoeft het niet volgens mij.

9. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wat is dat voor een figuur zeg? Kom op zeg..
    Griepprik heb ik wel gehaald omdat ik die ivm slechte weerstand/bronchitis moest en ik toen niet wist dat ik zwanger was.

Wat ze tegen je vriend zei is ronduit beledigend en vraag me idd af hoe het zit met haar bereikbaarheid.
    Misschien een spoednummer waar je het bestaan niet van wist?

Hoe dan ook zou ik toch naar een ander gaan want het is belangrijk dat je je prettig voelt tijdens je bevalling straks, of in elk geval dat jr volledig ksn vertrouwen op de verloskundige.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zoals eerder vermeld is een HIV /SOA- test standaard. Tenminste als dat die bloedtest aan het begin van je zwangerschap is. Ik heb hem nu 2x gehad en ben zwanger van dezelfde partner ;)
    Daar zou ik me niet druk over maken dus, maar de rest is wel bot.

Als jij je niet goed voelt of bespreken en hopen dat het veranderd of snel wisselen. Mits dat juist niet voor nog meer stress zorgt.

11. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Wat een rare vrouw zeg, zou meteen een ander gaan zoeken als ik jou was. Lijkt mij niet prettig bevallen met iemand waar je je niet op je gemak bij voelt.

Hiv en syfilles (als ik t goed schrijf) test was hier standaard.

12. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Wat een belachelijke reacties van je verloskundige!! Ik zou echt per direct overstappen. Dit is echt belachelijk hoor!!!

Hopelijk vind je snel een andere, wel aardige verloskundige!

13. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Jemug wat een ***wijf1!!!!!
    Snel idd andere zoeken meis!

14. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de andere dames!! Je moet je wel 100% op je gemak voelen bij iemand die je kindje haalt. Wat 'n raar mens zeg!

en HIV test?! daar weet ik niets van af bij mij. Ze hebben de bloedroep/rhesus gedaan, maar HIV heb ik niets over gehoord!

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Doen ze volgens mij automatisch en standaard.

16. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

17. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Hm! Interessant! toch eens naar vragen volgende keer. Ze heeft me dat niet uitgelegd iig.

18. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    HIV/Soa wordt hier standaard getest hoor, heb ik niets op tegen...ben er wel blij mee om te weten dat ik het niet heb hahaa..

Maar goed ik zou ook veranderen van verloskundige, heb ik ook toevallig vanaf vorige week gedaan! Botte horken kan je in het dagelijkse leven ook wel zelf op zoeken hoor...je moet het met haar doen tijdens een mooi moment van je leven en je moet diegene volledig kunnen vertrouwen...ik was dus echt over gestapt!

19. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik ging vandaag nog naar een ander! Dit is echt onacceptabel. Je moet pas in het zh bevallen onder een gyn bij een BMI boven 40, daaronder is het niet verplicht. En als ze je willens en wetens overgewicht aanpraat, terwijl je dat niet hebt, volgens mij krijgt ze vergoedingen voor de testen die ze aanvraagt. Zo kun je toch niet genieten van je zwangerschap? Als je nu al 33 weken bent, ging ik nog snel naar een ander, al zou je het alleen maar eens bespreken met een andere verloskundige, om te horen hoe die er over denkt. Heb je dit ook al met haar zelf besproken? Als ik je verhaal hoor, valt er met dit mens niet te praten...

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier ook getest gewoon standaard maar ik mochtvweigeren zei ze. Wat betreft bmi rare reactie. Het enige wat ik weer is dat je boven de 115 kilo niet op de bovenverdieping mag bevallen ivm met complicaties als ambulance personeel je naar beneden moet halen. Weet mijn verloskundige heeft werkelijk nog mlnooitvzo gedaan.alle 3 vonden ze het superleuk als manlief mee kwam.
    Ook hij mocht zijn vragen stellen en angsten uiten.
    Snel naar een andere en een klacht indienen meid.
    Geniet van je laatste weekjes en laat je door zo een doos niet opfokken .

Liefs paula

Deel Deze Pagina