Hoi allemaal, Ik heb gisteren mijn jaaropgaaf 2011 van mijn werkgever ontvangen. alleen ik begrijp het niet. Er staat een jaarsalaris op die ik zou verdienen als ik het gehele jaar 40 uur p. week gewerkt zou hebben maar dat is niet het geval. Ik heb in 2011 van Jan tot mei gewerkt en uitbetaald/zwangerschapsverlof gekregen voor 40 uur p. week. maar vanaf juni tot dec heb ik ouderschapsverlof opgenomen en werk ik vanaf juni 32 uur p. week. Ik heb dus nooit het jaarsalaris ontvangen wat nu op mijn jaaropgaaf staat. klopt dit wel? krijg ik achteraf nog iets (ook een soort van jaaropgaaf) van het ouderschapsverlof wat ik opgenomen heb? of hebben ze op mijn werk bij de salarisadministratie een fout gemaakt?
Je krijgt sowieso van je werkgever nog een "jaaropgave" voor het opgenomen ouderschapsverlof. Bij 8 uur opname, dan daalt je jaarsalaris niet heel spectaculair hoor, en zeker niet wanneer je ook nog loonsverhoging hebt ontvangen gedurende het jaar. Hetzij een promotie, hetzij een verhoging ivm CAO, hetzij je periodiek. Check wel even goed of je salaris daadwerkelijk is aangepast per juni 2011. Bij mij hadden ze dus teveel OV ingehouden.... ik nam 4 uur en ze berekenden 8 uur. Hier kwam ik dus pas bij terugkomst van verlof van de 2e achter..... uiteindelijk een dikke nabetaling gehad.
Oh ja, je zou evt ook even op je salarisstrook van december 2011 kunnen kijken... daar staat ook altijd wat je in totaal hebt ontvangen. Enne... geen bonus gehad of dikke winstuitkering oid????