Implantaten of kunstgebit

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wie heeft er implantaten of een kunstgebit?
    Graag ervaring gevraagd.

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik krijg eind dit jaar een kunstgebit, dit wordt vergoed door de verzekering, implantaten niet en we hebben het geld niet liggen.
    Mijn man gaat volgende maand onder het mes, ook een normaal kunstgebit.

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    mijn man heeft ook een gewoon kunstgebit. Wat wil je eigenlijk weten?

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is nogal een verschil, niet in de laatste plaats qua kosten want implantaten kosten nogal wat. Een van mijn collega's is momenteel bezig met het hele traject om zijn hele gebit te vervangen voor implantaten, hij heeft veel pijn tijdens de behandelingen maar uiteindelijk lijkt het mij het dubbel en dwars waard. Maar ik zou het geld er niet voor hebben hoor.

5. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je hebt ook nog een klikgebit op implantaten, dan krijg je geloof ik 4 implantaten en daar klik je dan je gebit op. Ook hartstikke duur, maar niet zo duur als overal implantaten

6. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    dat heeft mijn moeder.. zo'n klik ding

7. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Bij mijn man is gisteren de kies rechtsonder afgebroken en dat is zijn laatste kies rechtsonder. Nu wil hij graag weten wat de ervaringen zijn met implantaten of kunstgebit.
    Hij werkt als bakker en de lucht op zijn werk pakt ook zijn tanden aan, hij heeft al jaren last van gaatjes, gewoon weg een slecht gebit.

Mijn moeder heeft jarenlang een kunstgebit gehad en heeft nu een kliksysteem van implantaten, maar wij willen graag meer ervaringsverhalen horen

Morgen gaat hij een afspraak maken en informeren naar wat er kan, en dan kijken wat wij er aan uit kunnen geven.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb een kiesimplantaat en zou niet meer zonder willen. Destijds had ik ook kunnen kiezen voor een brug, maar ik vond het zonde dat mijn andere 2 kiezen dan zowat weggeveild werden. Moet wel zeggen dat de tandarts toen een openingsaanbieding had, ipv 2200 euro kostte dat ding 1200 euro.

9. mumija

mumija Niet meer actief

Ik herken het; mijn man is ook bakker en 3 van zijn collega's hebben ook al jaren een kunstgebit. Mijn man is sowieso de enige die al z'n tanden nog heeft.
    Maar het ziet er niet echt mooi meer uit en alles is gevuld wat maar gevuld kan zijn.

10. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een vriend die twee maanden geleden een kunstgebit heeft gekregen, maar vind dat t de vorm van de mond en dus gezicht zo verandert. Ik ben niet gezegend met n goed gebit, t tegengestelde zelfs maar als ik in mijn gezicht zo zou veranderen door een kunstgebit zou ik daar wel veel last van hebben.
    Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    N client van mij heeft ook zo'n klikding gehad.
    Echter mijn client was dan al op leeftijd en toen kreeg ze dus het probleem erbij dat het continu onstoken raakte rondom het ijzeren plaatje en dat het pijnlijk was.

N vriendin van mij heeft een volledige kunstgebit, het zit goed, en het ziet er netjes uit.

Ik denk dat je voor jezelf de voor en nadelen het beste op een rijtje kan zetten over een kunstgebit of een klikding.
    En ook wat de meer waarde voor jezelf is als je een kunstgebit draagt of een implantaat

12. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Ikzelf heb al 10 jaar een kunstgebit. (ben nu 27) Sinds 7 jaar met 2 implantaten onder waar hij op klikt. Ben er erg blij mee. Voordeel dat je het gebit uit kan doen en goed schoonmaken. Verder zit hij muurvast op z'n plaats en kan ik alles eten. Ook zijn implantaten een voordeel voor later. Ook al slinkt je kaakbot, je blijft een goede basis houden voor je kunstgebit.

De implantaten werden bij mij gewoon vergoed. Volgens mij is dat niet het geval als je losse implantaten per tand neemt. Elke 3 jaar wordt ook een nieuw kunstgebit vergoed, natuurlijk zit je wel met je eigen bijdragen. Succes!

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mijn moeder heeft het al 20 jaar.

Beneden heeft ze implantaten, boven heeft ze zo'n klikversie.

Ze heeft boven jaren rondgelopen met een zuiver los gebit, maar dat was echt lastig qua afbijten en dergelijke.

Ze heeft de boel een jaar of 7 geleden laten vernieuwen want onderaan was het eigenlijk ook een soort tijdelijke versie en haar tandvlees kroop meer en meer naar beneden en dat was écht geen zicht meer (bovendien werkt ze in hun winkel - naar klanten toe ...).
    Haar kaakgewricht bleek bovendien niet helemaal juist te staan en dan hebben ze ineens alles in 1 operatie aangepakt.

Mijn vader had overigens ook een rotgebit, maar dat zijn voor een groot stuk stifttanden geworden. Nadeel is wel dat die (bij hem toch) makkelijk afbreken.

Ik heb ook héél snel gaatjes en zowat al mijn tanden zijn intussen opgevuld, dus ik weet wat mij staat te wachten op termijn :(. Voorlopig heb ik gelukkig wel nog al mijn tanden (ik ben 30).

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn man heeft sinds vorig jaar een kunst gebit en het bevalt echt heel erg goed. Als je een goed passend gebit hebt dan heb je echt nergens geen last van

Deel Deze Pagina