Vandaag waren de kinderen bij mijn ex man. Ik hoorde vanmiddag via via dat ex afgelopen vrijdagavond een eerste date had via een datingsite. Wat treft mijn verbazing. Ik ga de kinderen ophalen en mijn kinderen 2 en 3 jaar oud zeggen tegen mij dit is de nieuwe vriendin van papa ze doen kussen. Dat ex een nieuwe vriendin heeft heb ik helemaal geen moeite mee. Maar wel dat je na anderhalve dag je kleine kinderen daarmee moet confronteren. Ook dat hij vanmorgen niet even het fatsoen had om me dat zelf te vertellen en dat hij ze ook niet eens voorstelt vind ik heel erg raar. Moest mij ei ff kwijt ben gewoon zo boos dat mijn kinderen gelijk hierin gemengd moeten worden terwijl de nieuwe vriendin voor hem ook nog een vreemde is
Sja je hebt het via via gehoord dus wie zegt dat het werkelijk de eerste date was? En of je kinderen er daadwerkelijk bij betrokken worden terwijl ze voor je ex ook nog een vreemde is is dus maar de vraag... Dat is tenminste het eerste dat bij mij op komt, dingen via-via horen vind ik altijd wat dubieus. Bovendien waarom moet iemand dat jou vertellen als het zo is? Het roddelcircuit is snel gebeurd misschien rechtstreeks met je ex het hierover hebben om duidelijkheid te krijgen?
Ik zou idd eerst ook rechtstreeks bij ex navragen hoe het zit met die nieuwe vriendin. Klopt het via-via-verhaal dan zou ik ook not-amused zijn, maar ja verder heb je er idd geen zeggenschap over. Hij is niet voor niets je ex.
Maar ik denk idd het heeft niks ermee te maken op zich met hem. Maar wel dat hij de kinderen daar zomaar aan bloot stelt. Hier kwam ik er ook een aantal weken geleden achter, en nog stiekem doen daarna
Ben ik dus niet met je eens! Vind dat hij daar wel even had kunnen nadenken en kunnen overleggen. Dadelijk heeft hij om de week een ander bv en die kinderen zien maar vrouwen komen en gaan.
Ben ik het niet geheel mee eens. Dit soort dingen moeten samen besproken worden. Het is dan wel je ex,maar je blijft samen ouders. Voor kinderen moet het duidelijk en overzichtelijk blijven. Dus de basisregels moeten overal het zelfde zijn. In kleine dingen hoeft dit niet altijd even strikt. Ik zou wel eerst bij je ex navragen. Zonder gelijk te oordelen. Als het dan waar blijkt zou ik duidelijke afspraken maken betreft wanneer nieuwe partners van beide kanten rond om de kinderen.
Als het besproken word dan denk ik dat Redu het hier nog niet over eens is. hoevaak de ex van mijn vriend wel een nieuwe partner heeft elke keer een andere man in mama´s bed maar wat moet je er tegen doen het is in iedergeval geen reden om de kinderen bij hem weg te houden
dat ben ik niet met je eens.. ik vind sowieso dat hij het haar wel even had mogen vertellen en ik vind dat je na anderhalve dag nog niet je nieuwe relatie aan een paar peuters kan voorstellen.. daarbij zegt redu niet dat ze de kinderen bij hem weghoud maar het raar vind en dat ben ik met haar eens. Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn ex zo zou doen.
Hier ben ik het dus mee eens. Er word niet beweerd dat ze haar kinderen wil weghouden. Krijg zelfs een raar bijsmaakje van de reactie van ikke
Je kunt het altijd aangeven maar als hij er niks mee doet kun je er niks aan doen..ik ben mijn vriend zijn 2de vriendin en hij mocht zijn kids daardoor ook een hele poos niet zien maar andersom kan het wel allemaal heel zuur. vandaar mijn reactie..
Een beetje idee had ik ervan dat jij een 2e vriendin/ vrouw bent. En tuurlijk jij kent de kant van je vriend. Maar je kent niet de kant en het gevoel als moeder. Ik vind gewoon dat hij wel wat rekening met zijn kinderen mag houden.
Jawel ik ben ook moeder en ook mijn ex heeft een nieuwe vriendin als zij goed voor mijn kinderen is vind ik dat prima! ik lees ook niet in de post dat hij elke keer weer een andere vriendin heeft maar haar na een paar dagen bij hun kinderen heeft gezet maar dat dit niet zeker is. dat hij het wel kon melden dat snap ik maar is niet een verplicht iets ik denk dat het ook een stuk gevoel is van ts zelf dat er een andere vrouw in hun leven is en helpt met de zorgtaken
Dan sorry heb ik te snel geoordeeld. Maar ik bedoelde bij wijze van stel dat hij elke keer weer een nieuwe vriendin zou hebben. Als je elkaar net kent , kun je afspreken als je kinderen er niet zijn bedoel ik
ben ik het mee eens.. voor de kinderen is het ook erg verwarrend als papa en mama niet meer bij elkaar zijn en als papa of mama in een keer met iemand anders thuis komt.. als ik nu een nieuwe relatie zou krijgen zou ik er bewust voor kiezen om voorlopig nog niet aan mijn kinderen voor te stellen
eens het is zeker verwarrend voor de kinderen mijn vriend zijn dochter heeft ineens na (1 dag!!) al heimwee naar haar moeder en geeft aan dat als ze bij hun moeder zijn haar vader mist dit is sinds de moeder een nieuwe vriend heeft (ook veel te snel voorgesteld en ze zijn er dagelijks) maar vriend laat het wel uit zijn hoofd om hier wat van te zeggen (want dan denk madam dat vriend jarloers is dat geluk gunt hij haar niet) en daarnaast doet ze er toch niet mee je kunt er helaas weinig aan doen.
dat is zielig ja.. die ziet liever papa en mama terug bij elkaar.. en leg maar eens aan een kleintje uit dat dat niet meer kan
Ja dat ziet ze het alderliefst want dan hoeft ze beide niet te missen (logisch als kind zijnde) dit heeft ze wel eens met tussenpozen maar nu mama weer een nieuwe vriend heeft die in haar bed slaapt komt dit weer te boven, vriend hoopt voor de kinderen dat deze man wel in hun leven blijft
En dit is dus precies waarvoor je het "hoort" te zeggen tegen je ex. Dit soort dingen maakt indruk op kinderen en dat moeten ze kunnen delen. En nee, je kan het niet verplichten, maar dat geldt voor bijna alles. Ik vind wel dat je dat mag verwachten van je ex, dat hij je daar over informeert (bij voorkeur vooraf).