Ex van nieuwe vriend

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Safraantje, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hee!
    Sinds enige tijd heb ik een nieuwe vriend
    En aangezien het voor mij ook allemaal nieuw is sinds ik alleenstaande moeder ben wil ik graag jullie mening polsen
    Mijn vriend heeft ook een kind
    En is gescheiden, nu is het zo dat ze door de omgangs regeling
    Elkaar 3/4 k per week zien (ex van mijn vriend en hem) en daarnaast met elkaar whatsappen om foto's door te sturen
    Is dit doorgaans?
    Ik moet er erg aan wennen dat het zo intensief en niet bijvoorbeeld halen en brengen 1x in de week.
    We zien elkaar erg weinig door de lastige omgangs regeling
    Zon 1 avond per week waardoor ik ook het gevoel krijg dat er geen ruimte
    Is voor mij is het raar dat ik dit zo ervaar?

2. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Nee niet raar, maar helaas wel de realiteit. Iedere scheiding is anders en ook de omgang met elkaar daarna. Als die goed is, is dat voor het kind natuurlijk alleen maar het beste. Ik weet niet of jij nog contact heb met je ex? Als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat het scheef voelt. Of als je het idee hebt dat er nog wat 'is' tussen je vriend en zijn ex, dat lijkt me ook vervelend.

Hoe dan ook, ik denk dat de kinderen op de eerste plaats moeten staan. Voor hen is rustig opbouwen met een nieuwe partner natuurlijk het fijnst, dan kunnen ze rustig wennen en hoeven ze ook geen afscheid te nemen als het toch niks wordt.

Dus: doorzetten en deze fase overleven. Als het goed zit tussen jou en je vriend wordt het vanzelf ontspannener :)

3. libellula

libellula Lid

8 jul 2012
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk dat als je aan een relatie begint met een man met kinderen, je je er op "moet" instellen dat zijn kinderen op de eerste plaats komen..dat is zuur voor jou, maar ik zou er respect voor hebben dat hij het contact met z'n ex "goed" houdt vanwege de kinderen.Als hij geen interesse zou tonen in z'n kinderen zou dat voor mij al een reden zijn om hard weg te rennen.Zolang het contact over de kinderen gaat en niet leuk en lollig contact is tussen hun, zou ik proberen om me er niet te druk om te maken.Je zult toch moeten accepteren dat z'n kinderen even voor gaan en jij een stapje opzij zult moeten zetten, het zal heus wel makkelijker worden zodra de kinderen op de hoogte zijn en jullie elkaar ook kunnen zien als de kinderen er bij zijn..(tenminste, ik neem aan dat jullie elkaar alleen zonder kinderen zien op dit moment)het is zeker niet raar dat je het zo ervaart dat er weinig ruimte voor jou is, je bent ook maar een mens met gevoelens.komt vanzelf goed:)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Soms is het inderdaad weinig contact. Maar kennis van me heeft met haar ex ook een intensieve relatie rond de kinderen.. In principe heeft hij ze de korte schooldagen, zij de lange en de weekenden om en om. Maar in praktijk wisselt dat best weleens, of gaat mams naar het huis van vader om de kinderen ontbijt te geven en weg te brengen omdat paps vroeg weg moet. Of juist andersom, dat paps bij mams is een avond, omdat moeder nog even weg moet.. In hun geval is het contact dus echt prima.

Moeder heeft nu een nieuwe vriend, ook met kinderen. Maar ze kiezen er bewust voor om (voorlopig) niet samen te gaan wonen, omdat het anders echt te ingewikkeld wordt.
    Maar ze hebben wel genoeg contact, de kinderen zijn ook in het weekend samen met moeder, en dan logeert ook het kind van de nieuwe vriend daar. Daar is geen wrijving van beide kanten. Alleen dat duurt even voordat je zo'n evenwicht hebt bereikt denk ik..

Ik zou het wel bespreekbaar houden, maar je kunt hem natuurlijk niet dwingen. Hoogstens vragen of jullie wat meer samen kunnen doen.. Het is nu even zoals het is.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Mijn contact met mijn ex is net zo; wij overleggen veel en leuke foto's sturen we door, omdat we het elkaar ook gewoon gunnen. Daar zit niets achter wat ons betreft (en van mij uit al helemaal niet...). Maar het gebeurt hier ook dat hij bij mij thuis oppast als er wat tussendoor komt en haar verjaardag vieren we samen ,net als andere belangrijke momenten. Simpelweg om de reden dat onze dochter die behoefte heeft om samen met ons te delen en niet apart. Daar heeft ze recht op.

In het begin van een nieuwe relatie is het denk ik het meest lastig; je wilt eerst elkaar leren kennen en de kinderen nog niet betrekken. Maar ondertussen gaat het leven ook gewoon door.

Praat er met hem over... hij moet minstens weten hoe jij dit ervaart.

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gewoon over praten en je niet te druk maken. Hij is niet voor niks jou vriend en zij niet voor niks zijn ex.

Ik vind het allemaal niet heel erg vreemd klinken

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn vriend had dat ook met zijn ex. Toen wij nog niet samen woonde legde hij zijn kinderen daar een keer per week op bed en hij had ze dan om de week een lang weekend. Hij app te ook regelmatig met haar, ook bellen en foto's doorsturen. Heel groot contrast met mijn ex die niet naar mijn oudste om kijkt.

8. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik vind het een beetje jaloers overkomen eerlijk gezegd.
    Ik vind het juist heel tof van je nieuwe vriend dat hij zoveel aandacht aan zijn kind geeft (en zo hoort het ook). Voor een kind is het zoveel fijner wanneer ouders goed met elkaar op kunnen blijven schieten ook al zijn ze uit elkaar.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik snap ergens wel dat je het moeilijk zou kunnen vinden. Aan de andere kant hoe fijn dat de ouders van het kind zo met elkaar om kunnen gaan en elkaar betrekken bij het leven van hun kind. Alleen maar heel fijn voor het kind.

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Als je liever een ex hebt die alleen maar kan zeuren, dreigen, manipuleren en alles over de rug van de kinderen speelt dan mag je wel die van mijn man hebben..gratis en voor niks. Wil haar ook nog wel naar je toe schoppen eventueel:D

11. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    is het ook normaal om naast een co ouderschap extra vrije dagen op
    Te nemen om zijn kind extra te zien terwijl wij elkaar regelmatig 2 weken niet zien en als we elkaar zien zien wij elkaar van een uur of 9 savonds tot 11 uur... 1x in de week.
    Ik bedoel leuk dat je van je kind houd, ik heb ook een dochter waar ik zielsveel van hou. Maar nee ik ga niet daardoor mijn partner verwaarlozen. Het is naast de extra dagen zo dat er dus op de weinige vrije avonden voor de tv gehangen word en dus niet met mij, en er weinig berichtjes komen van zijn kant.. gaat dit niet wat verder dan vaderliefde? Met mijn verleden verdien ik ook een vriend die oog voor mij heeft en twijfel ik heftig om de stekker er uit te trekken..

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als je zo twijfelt dan zou ik inderdaad eerder de stekker er uit trekken, dan houd je straks bij alles twijfels of je bedenkingen.

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    ehm dan moet je misschien tot de conclusie komen dat wat hij is en doet niet is wat je zoekt.

14. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Maar is het onredelijk?
    Ik heb er wel over proberen te praten maar dan word ik onredelijk en begriploos gevonden
    Als ik elkaar 1x in de 1/2 weken een paar uurtjes zien te weinig vind.
    Je wil gewoon leuke dingen doen met en zonder kids en niet de hele dag thuis zitten toch?

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Misschien vindt hij het prima zo? Of hij is niet net zo gek op jou als andersom, het is natuurlijk lastig oordelen. Ik snap wel dat een vader het liefste zoveel mogelijk bij zijn kind is, ik zou het vreemder vinden als het niet zo zou zijn zeg maar. Maar ik hoef er niet mee om te gaan.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat jij wil is heel normaal. Maar als praten niet werkt dan moet je het misschien maar op een andere manier laten merken?
    Je kan best aangeven dat je het anders wil omdat je anders geen toekomst samen ziet.

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Als ik het zo lees komt het op mij over alsof hij jou een beetje als een vrijblijvend iets ziet en niet echt als serieus relatiemateriaal. Bedenk voor jezelf goed of je dit wilt en of je daar (vrij weinig, maar toch) tijd aan wilt spenderen.

18. Busymom

Busymom Lid

9 jan 2017
    93
    0
    0
    Het is mooi dat een vader tijd met zijn kind wil hebben en daar moeite voor doet maar elkaar maar 2 uurtjes zien elke 1 a 2
    Weken is ook wel weinig, helemaal in een nieuwe relatie dan wil je graag bij elkaar zijn en samen leuke dingen doen... jij moet met hem gaan praten want als ik dit zo lees (van jouw kant) dan is hij minder gek op jou dan jij op hem...

19. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga inderdaad met hem praten, het lastige is dat hij wat ik
    Zie echt wel gek op mij is, maar het normaal vind om alles te laten
    Vallen en dus ook zijn vriendin om ipv 4 dagen per week zijn dochter 5 dagen te zien en de overige dagen dan wat voor zichzelf te doen.
    ik denk dat mijn beslissing wel gemaakt heb, ik wil geen zelf ingenomen vent welke mijn dochter totaal geen aandacht geeft als ik haar mee neem, en rustig een half uur op de slaapkamer met zijn kind gaat spelen. Dat is gewoon niet eerlijk tegenover mijn dochter

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat je hem dat dan gewoon moet vertellen. Soms hebben mannen even dat extra zetje nodig. Het is mooi dat zijn dochter prioriteit heeft maar je kan ook samen wat doen met beide kindjes.
    Heel veel succes en hopelijk draait hij bij

Deel Deze Pagina