Hoi allemaal, Sinds 6 dagen zijn mijn ex en ik uit elkaar. Alleen we zijn, gelukkig, wel als vrienden uit elkaar gegaan. Hij voelde de klik niet meer en heeft toen gezoend met een ander. Daar ben ik wel even erg boos om geweest, maar ik vond een zoen toch geen redden genoeg om mogelijk met ruzie uit elkaar te gaan en eventueel de kinderen te duperen. En eerlijk gezegd ben ik niet zozeer boos erover, maar eerder gekwetst. En 3 dagen na de breuk zijn we met elkaar op vakantie gegaan. Tja, was al geboekt en omdat we geen ruzie hebben zijn we toch maar gegaan. Wel in NL, dus als het fout gaat zijn we zo thuis. Alleen nu gaan we veel beter met elkaar om als toen we een relatie hadden. Hierdoor twijfelt mijn ex nu weer of hij niet een hele grote fout aan het maken is. Bij mij was de klik niet volledig weg, maar ik stond aan de ene kant wel achter het besluit om uit elkaar te gaan, want het laatste jaar was het echt niet zo gezellig meer. Aan de andere kant zou ik het vreselijk vinden om hem niet meer bij me te hebben en niet meer te kunnen knuffelen en tegen elkaar aan te slapen etc. Nu zei hij dus gisteren dat hij zo twijfelde, maar dat hij bang was dat als we het weer zouden proberen wij weer in de sleur komen die we hadden. Nu zitten we in een andere omgeving, geen werk (hij werkt normaal erg veel) en is het dus sowieso anders. En eigenlijk deel ik dezelfde angst. Ik weet niet of ik het nog aankan dat we het weer gaan proberen en toch blijkt dat het niet lukt. Maar hoe zit het nu met intimiteit? Als we niet met elkaar naar bed gaan weet ik zeker dat onze eventuele nieuwe poging om de relatie te redden mislukt. Maar als we het wel doen en we gaan niet voor een nieuwe poging doe ik mijzelf alleen maar meer pijn... En we hebben ook een koophuis samen. Mijn ex zou dat zelf kunnen betalen, alleen hij is zelfstandige sinds 3,5 jaar en in het begin waren zijn jaarcijfers een stuk lager, dus waarschijnlijk krijgt hij de hypotheek niet op zijn naam. Hierdoor kan ik zelf ook geen nieuw huis kopen en huren is bij ons geen optie. Daar moet je minstens 12 jaar voor staan ingeschreven, wil ik niet met m'n 2 kinderen op 1 kamer zitten, en ik sta 9 jaar ingeschreven. Ik krijg ook geen urgentie, daar zijn ze bij ons erg moeilijk in. Dus waarschijnlijk is de enige andere optie nog minstens 2 jaar bij elkaar blijven wonen... En dat trek ik echt niet als we uit elkaar zijn... Maar goed, dat is op de zaken vooruit lopen.
Lastige situatie inderdaad. Kan hij evt niet tijdelijk bij zijn ouders in? Zal nu sowieso geen beslissing nemen. Jullie zitten nu inderdaad in een andere omgeving, geen werk enz. Dat is natuurlijk heel anders dan wanneer je thuis bent. Zal thuis dan nog ff gaan kijken hoe het dan is, wanneer alles weer normaal loopt. Jullie kunnen dan altijd nog de beslissing nemen. En wat ontzettend leuk, mijn zoontje is van 11-11-12 en heet ook logan Hihi
Dank je wel voor je reactive. We hadden besloten om het toch weer heel langzaamaan te gaan proberen en een paar dingen in ons leven veranderen zodat we weer meer tijd voor elkaar hadden. Maar toch ben ik nog vrij onzeker door wat er is gebeurd en toen ik in zijn telefoon keek vandaag zag ik dat hij dat meisje waar hij mee gezoend had, en waarvan hij van de week zei dat hij geen contact meer met haar op zou nemen uit respect voor mij, een app had gestuurd dat hij haar miste... Nu durf ik er eigenlijk niet mee verder uit angst dat hij mij weer zal gaan kwetsen uiteindelijk en dat zou ik dus echt niet trekken. Toen ik hem ermee confronteerde zei gaf hij inderdaad toe en zei hij wederom dat hij nu echt geen contact meer met haar op zou nemen, maar hij had een beetje teveel gedronken en blablabla. Vind ik geen excuus. Maar hij heeft wel gelijk de toegangscode tot zijn telefoon veranderd vanmiddag, en een tijdje zitten appen, dus dat geeft mij het idee dat hij dus wel iets te verbergen heeft. En hoe langer hij zo doet, des te meer de kans dat we straks wel met ruzie uit elkaar gaan en dat wil ik ook niet voor de kinderen. Ik begin nu namelijk al steeds bozer te worden op dat meisje waar hij mee heeft gezoend, terwijl ik dat vorige week niet had... Dit is echt zoooooo ontzettend moeilijk....