laag "hangende" buik en een paar vragen

Discussion in 'Zwangerschap' started by thalina, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. thalina

thalina Bekend lid

Jun 24, 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    mijn buik hang heel laag
    mijn moeder zegt het nu al een paar weken...
    maar volgens mij heb ik dat altijd wel gehad.. (in de zwangerschap)
    ik heb best een flinke buik en denk dat door de grote het een beetje naar beneden gaat hangen?

van de week bij de dokter zei hij dat het hoofdje al goed vast zat.. betekend dit dat het kindje al is ingedaald? heb er zelf niets van gemerkt als dat zo zou zijn.

en harde buiken.. moet dan je hele buik hard zijn...? heb wel vaak dat de voorkant hard is maar het lijkt wel of de baby dan helemaal tegen de buikwand aan ligt. de zijkanten zijn gewoon zacht.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als de kleine vast ligt, ligt ie ingedaald inderdaad . Niet iedereen voelt dit.. Dit verklaart ook je lage buik..

Wat jij voelt is inderdaad je kindje tegen je buikwand. Bij een harde buik is echt je hele baarmoeder hard echt een bolletjes dus en ongeveer zelfde hardheid.. bij je kindje voel je hardere deleen (bot) en iets zachtere delen.

3. thalina

thalina Bekend lid

Jun 24, 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    ja nu ik er over nadenk.. voel de laatste 2 weken wel veel meer aan de onderkant bewegen.. zo bij m'n lies enzo terwijl ik dat normaal nog nooit gevoeld had.. dacht echt dat je indalen voelde

4. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    bij mij waren de harde buiken bovenop en onder wat zachter
    dice lag ook veel bovenin

5. Klaartje78

Mar 3, 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Als het hoofdje goed vast zit betekent het nog niet dat de baby helemaal is ingedaald. Hij/zij ligt gewoon al mooi naar beneden. Bij mij was dat ook al rond die tijd.
    Ik zou me geen zorgen maken over hoe je buik eruit ziet hoor. Dat is zo verschillend. Bij mij heeft iedereen daar een andere mening over. De een zegt wat hoog en de ander laag, blablabla....
    Als het je bezighoudt kan je altijd de VK even bellen, daar zijn ze voor!
    Succes de laatste weekjes :D

6. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    volgens mij is-ie dan al ingedaald hoor, anders kan het koppie nog niet vastliggen. En inderdaad zie je dan dat je buik wat lager zit en gaat hangen. De één voelt het indalen heel sterk, de ander nauwelijks. Bij alletwee mijn zwangerschappen heb ik het indalen op zich niet gevoeld, maar merkte ik aan opmerkingen over mijn lage buik en het feit dat ik vaker moest plassen, steekjes bij mijn vagina, etc. dat het kindje ingedaald was; dat werd dan ook bevestigd op de eerstvolgende controle.

Zo te horen heb je geen harde buiken. Heb ik bij mijn eerste zwangerschap overigens nooit gehad, dus je hoeft ze niet te krijgen.

Share This Page