Ik ben nu 20 weken zwanger en ik ben bezig met het lijstje voor Sinterklaas. Wij vieren altijd met de hele schoonfamilie Sinterklaas: 7 volwassenen en 2 kinderen. We kopen per persoon cadeautjes voor een bedrag van 10 euro, dus iedereen mag cadeautjes bedenken voor een bedrag van rond de 100 euro. Nu gaan mijn man en ik verhuizen eind van dit jaar/begin volgend jaar en ik ben 20 weken zwanger, dus ik zit me echt af te vragen wat ik op mijn lijstje moet zetten. Het worden vooral spullen voor het huis en de kleine en dingen voor mijn hobby die ik echt nodig heb. Maar wat vraag je op zo'n moment voor de kleine? Vooral de praktische dingen zoals hydrofiele luiers, spuugdoekjes, washandjes, rompers (we willen graag overslagrompers), eventueel wat kleertjes? (volgende week hebben we de 20 weken echo, dan weten we hopelijk of we een jongen of meisje krijgen). Want ja we hebben al e.e.a. gekregen/gekocht de afgelopen tijd en we zullen als de kleine geboren is vast nog meer krijgen, al is het moeilijk inschatten wat. En sommige dingen zijn gewoon te duur voor nu waarschijnlijk zoals dekentjes, slaapzak, boxkleed. We gaan het kamertje ook pas inrichten na Sinterklaas, ik denk dat we dan ook beter weten wat we willen qua kleuren. Wat is wijsheid? Wat kregen jullie vooral? En wat moest je zelf kopen? Kan me voorstellen dat als je op kraamvisite gaat je meestal geen hydrofiele luiers ofzo meeneemt. Toch?
Slofjes, sokjes, Zwitsal, boekjes, nagelsetje, pyjama, speeltje voor de maxicosi/wagen, knuffel, borsteltje, cadeaubon, badcapes. Deze dingen kunnen neutraal en kan je ook niet verkeerd mee kopen. Je hebt t toch nodig en geloof me je koopt nog genoeg roze/blauw En deze dingen gebruik je daarna bij n vlgd kindje ook weer..
Ik moet zeggen dat ik al e.e.a. heb van bovenstaande, kon het niet laten Ik heb o.a. al slofjes, mutsje, nagelsetje, borsteltje, pyjamaatje maat 56, paar pakjes, etc. Sokjes, badcape, pyjama's en kleine speeltjes kunnen heel goed En als we volgende week weten wat het wordt, weet de familie het ook gelijk en mogen ze best wat specifieke kleertje kopen Verzorgingsartikelen zijn ook een goed plan, wil graag parfumvrije producten/voor de gevoelige huid..
Ga je borstvoeding of flesvoeding geven? Een voedingskussen en de hoezen daarbij zijn namelijk ook heel handig. Ik heb deze ook in bed gebruikt als je niet meer zo lekker ligt. Ik voedde bij de oudste eerst in een stoel. Op bed ging in het begin niet goed. De oudste is een zomerkind dus had ik het snel genoeg warm. Maar deze keer vraag ik voor Sinterklaas een lekker warme ochtendjas. Dan krijg ik het niet koud als ik weer in een stoel wil voeden. Risico van veel vragen voor de baby is dat er straks weer minder overblijft als kraamcadeaus. Zeker als je nog niet weet hoe je het kamertje doet, dan is het lastig om bijvoorbeeld dekentjes of zo te doen. Een babyfoon valt wel in de goede prijsrange denk ik en dat is vaak wel handig om al voor de geboorte te hebben.
Grappig: we zijn bijna gelijk uitgerekend Ik wil borstvoeding geven, als het lukt natuurlijk! Een voedingskussen of babyfoon is inderdaad een leuk idee, maar die zijn nog wel aardig aan de prijs (hema 35 euro). Het is echt de bedoeling om veel kleine cadeautjes te vragen. Vind het inderdaad erg lastig, want straks komen er natuurlijk ook nog allemaal mensen op bezoek als de kleine er eenmaal is...en dat zijn meer mensen dan alleen dit groepje natuurlijk. Daarom zit ik ook zo in dubio ik wil vooral nu dingen vragen waar mensen waarschijnlijk niet mee aankomen als kraamcadeau.
Washandjes, slabbetjes, knisperboekje, zo'n ringenslinger voor in de box, bijtring, babytandenborstel, kruik, aankleedkussen, flanellen luiers, badthermometer,
Pyamaatjes zou ik eigenlijk pas in de grotere maten vragen.... ik had twee pyamaatjes 50-56... zijn niet eens uit de verpakking geweest. ONze meisjes kregen pas pyama's aan vanaf ongeveer maat 68. Tot die tijd sliepen ze gewoon in hun kleertjes. Babytjes vinden dat "gefrot" aan hun lijfje helemaal niet plezierig namelijk. Uhm... ja wat kun je vragen, veel is ook al genoemd....verzorgings produkten voor je kleintje (bijv ook Bepanthen-zalf of sudocreme.... het geeft niet heel leuk weg, maar het is wel ideaal spul) Waskussen/aankleedkussen, aankleedkussenhoezen in neutrale kleuren, neutrale ledikantdeken, dan kun je zelf losgaan met de lakentjes, mobiel voor de box/ledikant. Wanneer je het voedingskussen te duur vind als kado, zou je het ook zelf kunnen kopen en dan 1 of 2 hoezen vragen voor Sint???
Maakt niet zo uit dat het niet leuk weggeven is, het is fijn om nu de praktische dingen in huis te hebben want die koop je anders toch wel van te voren. Je wacht niet met het kopen van hydrofiele luiers tot de eerste kraamvisite komt bijvoorbeeld (en het dan aan hun vragen). Daar kan je niet op wachten Je kan wel als je tekort komt en de kraamvisite vraagt of je iets nodig hebt het vragen. Maar wat gaf jij jouw kindjes aan zo vlak na de geboorte? Ik was van plan om hem/haar van die slaappakjes aan te doen omdat ze in het begin nog heel veel slapen. Kleertjes pas later.
Pyamatjes vond ik in het begin het fijnst. Hoes voor voedingskussen vallen denk ik wel in het budget. Een voedingskussen nu kopen is wel al een idee. Ik heb hem sinds deze week oom weer in bed. verder weet ik niet hoe ver je durft te gaan in praktisch, katoenen kompressen vond ik erg prettig. Die zijn ook niet heel duur. Avent vond ik erg fijn. Het is trouwens in het begin nog wel handig om ook wegwerp te hebben.
Ik reken er altijd gewoon op dat je heel de uitzet koopt, en extra dingetjes krijgt. Dus ga je geen dekentjes, lakentjes en luiers krijgen van je kraamvisite, maar wel een lief jasje, een nutteloos badjasje, dat soort dingen.
Boekjes zijn ook leuk, ookal is je kindje daar de eerste tijd nog niet aan toe. Maar verhalen als Rupsje Nooitgenoeg blijven altijd leuk. Hier heb ik trouwens de kleine altijd uitgekleed voordat hij naar bed ging. Heel warm kindje namelijk. Hij was er snel aan gewend en vindt het niet vervelend. Hij heeft nooit een pyama aangehad, ligt altijd in een slaapzak. Ook mooi cadeau trouwens!
Ik was jarig toen ik bijna 12 weken was en ik kreeg wel eea voor de uitzet, waar ik blij mee was! O.a. Hydrofielluiers, hydrofielwashandjes, omslagdekentje, badstandaard, verzorgingsproducten, luiers, badthermometer, billendoekjes, vochtige washandjes, waskussen, waskussenhoes, rompertjes maat 50 en 50/56, sudo, badcape. Uitgezocht door een vriendin die op dat moment en kleine van bijna 3 maanden had en dus wel enigszins een beeld heeft wat nuttig kan zijn . Wel met de mogelijkheid iets te ruilen als ik dat zou willen, maar was m.i. niet nodig, was er erg blij mee. Ik heb trouwens geen echte pyjamaatjes in huis vooralsnog, de eerste kleertjes die ik heb liggen zijn erg zacht en kan ze in het begin ook snachts wel aan, hoef ik niet onnodig om te kleden (verschonen zal toch vaak genoeg wel gebeuren!) en dan zie ik na de geboorte wel wat me prettig lijkt.
Ik was op mijn verjaardag 15 weken zwanger en toen kreeg ik inderdaad ook al wat dingen voor de kleine maar nog niet zoveel als jou: 1 rompertje maat 62/68, tutdoekje, 1 paar sokjes, miniflesjes zwitsal, een omslagdoek, het boek Oei ik groei, voorleesboekje Mama ik vind je lief en een muziekdoosje van Nijntje. 2 weken geleden van mijn nichtje nog een tutdoekje gehad en van mijn tante een pakje van Prenatal. Maar inderdaad bepaalde dingen heb je nodig voor dat de kleine er is, andere dingen kunnen later. Ik denk dat ik de dingen ga vragen die je van te voren nodig hebt dus: hydrofielluiers, hydrofiele washandjes, flanellen luiers, spuugdoekjes, fopspeenbewaardoosje, slaapzakje new born, verzorgingsartikelen zonder parfum, slaappakjes en overslagrompertjes. En men mag natuurlijk ook nog wat leuks bedenken