Ik zou het ook door laten gaan. Ik ben een keer als piet naar de middelbare school gegaan, overigens niet voor sinterklaas had een andere reden, en mijn eigen mede leerlingen en zelfs leraren die ik dus al jaren dagelijks zag kwamen aan me vragen wie ik was. Hele vrremde ervaring trouwens
Hmm, volgens mij ligt het helemaal aan de acteertalenten van de Piet en hoe scherp je kids zijn . Bij scherpe kids en knullige acteertalenten zou ik het zeker afbellen, bij alle andere combinaties zou ik denk ik de gok gewoon wagen. Mocht het toch misgaan dan kun je toch altijd zeggen dat X eens per jaar bijklust als hulp Piet ofzo.
Afbellen! Odes leeftijd, in kleine kring valt dat zeker op. Is het iets groots en kan hij ze een beetje ontwijken is het wat anders. Ik zou het er niet op durven wagen, zeker niet als ze die persoon goed kennen en 4 keer per week zien. Die van mij zouden hem/haar direct herkend hebben.
Ik zou het zelf niet doen. Mijn dochter heeft stage gelopen op de school waar mijn jongste nu in groep 2 zit. Ze speelde zwarte Piet en er waren heel veel kinderen die zeiden Hey juf Michelle! Haha, dat was dan groep 1 en 2. Mayron is een kind dat heel scherp oog voor detail heeft en wist me vorig jaar al te vertellen dat er dingen aan de sint en pieten niet klopten. Hij zag ook dat het allemaal verschillende sinten waren. Nu speelt de man van mijn moeder altijd sinterklaas op die school, maar ik weet 1000% zeker dat hij meteen ziet dat het opa Reinier is haha. Dus dit jaar maar een andere sint.
Vroeger ieder jaar de beste vrienden van mijn ouders als sint en piet op bezoek gehad die kwamen dus ook zeker 3x per week bij ons. Nou ik heb nooit wat gemerkt als kind hoor en ze hebben het gedaan vanaf mijn 3e tot mijn 9e ongeveer.
Mijn neef was een keer zwarte piet bij ons. Nou dat had ik dus echt niet door hoor. En toen hij zei 'ik ben die en die', geloofde ik het niet eens.
Mijn schoonvader is jaren de Sint van het dorp geweest. Zijn eigen kinderen hebben het nooit doorgehad!
Ik ben regelmatig piet geweest en dan zag ik ook de kids van vriendin, laatste keer waren ze 5 en 3,5 jaar oud, en ze herkenden me echt niet. De dag erna vertelden ze vrolijk dat ze bij Sinterklaas was geweest en hadden ze het ook over dat ze met de hoofdpiet hadden gedanst, dat was ik dus.
Ik zou het ook door laten gaan.. Mijn moeder was vroeger zwarte piet op school en mijn eigen broertje herkende haar ook niet.. Hij kwam wel thuis met: Mam, mam, er was een piet en die had jouw oude bril op! (Mijn moeder had een knalrode bril dus juist ivm herkenning haar oude jaren 80 bril op gezet die al jaren in een lade lag ergens).. Maar niet de link gelegd dat mijn moeder dat was
Vraag of de bekende Stille Piet wil zijn. Zolang ze niet praten zijn ze haast niet te herkennen. Mijn vader speelde jarenlang Sinterklaas, de buurjongetjes waren volgens mij 6 toen er voor het eerst een blijk van herkenning was. Maar na een smoesje waren ze dat idee zelfs alweer vergeten...
Zou het niet afbellen hoor. De peetoom van mijn dochter en hun vaste oppas ook spelen voor zwarte piet. Ze zien hun dagelijks/wekelijks maar als zwarte piet nog nooit herkend. Kinderen zien het gewoon niet . Zwarte piet komt na de intocht altijd nog even op bezoek en mijn dochter vond het vorig jaar zo stoer dat piet haar naam wist
Ik denk zelf dat wanneer kinderen door gaan krijgen dat zwarte piet een bekende is, en dus verkleed en niet echt, dat ze eigenlijk ver genoeg zijn om er niet meer in te geloven. Vraag is alleen of ze ver genoeg zijn om het spel mee te kunnen spelen. Je hebt ook kinderen die in de zomer bestsnappen dat sinterklaas niet bestaat en dat het helemaal niet kan, paard op het dak en piet door de schoorsteen, maar die op 5 december toch weer door de magie betoverd zijn..
heb een aantal jaar geleden zelf zwarte piet gespeeld bij mijn vriendin toen. ik kwa daar dagelijks zelfs een paar keer per dag. haar dochterje herkende me echt niet. heb heel veel overhoop gehaald toen die avond daar haha. en enige wat ik beperkte was het praten ik verdraaide mijn stem want zwarte piet had pijn in zijn keel.
wij hebben jaren lang de beste vriend van mijn ouders met zijn kinderen als sint en pieten over de vloer gehad. We zagen ze erg vaak en mijn broertje heeft niets gemerkt..
Hier elk jaar de buurman van mijn ouders die als sinterklaas komt spelen en het buurjoggie zwarte piet. Kinderen zien deze 2 geregeld en merken (nog) niks van. ze hebben ook een andere stem zeg maar.
ik denk dat het ook heel erg ligt aan een opvallend gezicht an die persoon. zo speelt een vriend van ons al jaren piet maar die moet niet bij de kids komen die hem kennen. omdat hij gewoon een opvallend gezicht heeft. dikke lippen bol gezicht. tjah weet niet hoe ik het moet uitleggen maar je pikt hem er zo uit en de kids dus ook. zels als hij andere stemmetjes doet. zijn eigenn ichtjes herkenden hem dus ook. al vonden die het eerst gewoon aar dat piet zo op hun oom leek.....