Sint annuleren of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat te doen

1. Afbellen

2. Door laten gaan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.880
    19.330
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het zelf altijd erg moeilijk om bij de plaatselijke intocht de Pieten te herkennen die ik ken. Sterker nog, ik heb nog van jaaaren geleden een paar foto's van mezelf en een paar vriendinnen al Piet en ik weet niet eens meer wie ik zelf ben, haha.
    Kinderen hebben veel meer oog voor detail, dus die zouden het in principe sneller kunnen zien dan een volwassene. Maar ze hebben ook meer fantasie en de 'magie' van Sinterklaas zorgt er natuurlijk wel voor dat ze zien wat ze willen zien.

Ik denk dat de stem het grootste 'gevaar' is. Of eventueel hele opvallende ogen. Een kennis van mij heeft helblauwe ogen en die mocht echt geen Piet spelen op scholen waar ze stage liep. Ze was zelfs met schmink nog te herkenbaar.

Dus ik zou ervoor kiezen om de bekende niet mee te laten komen als die een heel herkenbaar gezicht (m.n. ogen) of herkenbare lichaamsbouw heeft. En als de bekende Sinterklaas speelt, zou ik alleen Pieten laten komen i.v.m. herkennen stem. (Een enkele Piet kan zich wel op de achtergrond houden.)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou afbellen; niet vanwege herkenning, maar ik was vroeger als kind doodsbang voor zwarte pieten en ging al hysterisch krijsen als het alleen al december werd :):D Dat wil ik mijn kinderen niet aandoen!

Zwarte pieten zijn eng :p

3. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik ben vroeger als een kleine piet mee gegaan naar familie (van mijn nichtjes kant) en mijn vader was daar ook altijd de kerstman. Zelf heb ik overigens nooit gemerkt dat de sinterklaas waarbij ik op schoot zat, mijn vader was. En dat was tot een jaar of 6, daarna ging ik zelf altijd verkleed mee.

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb een paar jaar geleden ook voor piet gespeeld bij mijn 2 nichtjes, waren toen 3 en 5

Mn nichtje van 5 herkende mij ;)
    Ze herkende mij aan mn lach.. Ik en de familie hebben het natuurlijk ontkend maar stond in eerste instantie met een mond vol tanden, gelukkig zag je niet dat ik rode wangen had :D

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ze merken het niet

hier voor het werk was altijd mijn buuf, een goeie vriendin en de peetoom van mijn zoon de zwarte piet... ze hebben het nooit gemerkt.. zelfs de eigen kids van de buuf herkende hun moeder niet.

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet nog wel dat wij thuis sinterklaas vierden, en de buurvrouw was piet. Ze komt binnen en mijn zusje (3jaar) gilt heel hard he dat is buurvrouw, want ze hebben dezelfde schoenen!

7. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ik snap het niet, je wilt dus niet dat je kinderen weten dat Sint en Piet niet echt bestaan? Of begrijp ik het verkeerd. Waarom wil je je kinderen voorliegen? Je kunt toch gewoon vertellen dat Sint niet echt bestaat meer, en dat het nu gewoon iemand is die het naspeeld? De pret word er niet minder om, bij mij niet vroeger tenminste.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou het risico niet willen nemen! Afbellen dus

9. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Gewoon door laten gaan

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hier elk jaar de juf van mijn zoontje die als piet is verkleed. nu al 3 keer en mijn zoontje of broertje (is ook zijn juf geweest) merken er niets van

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Bij mijn buurmeisje komt altijd een sinterklaas langs met een enorme neus. Die man is haar oom en ziet ze toch wel regelmatig, maar nog nooit heeft ze hem herkend.

12. Mijn zwager speelt zwarte piet op de basisschool van mijn neefjes en ze hebben het nog nooit gemerkt....

Een vriendin van me heeft zich eens als sinterklaas verkleed (dus als man) en de kindertjes in het gezelschap geloofden alsnog dat zij sinterklaas was....

Dus ik zou zeggen: gewoon door laten gaan.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.365
    16.757
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon door laten gaan want dat zien ze toch niet.
    Wij hebben hier een keer een Sint geweest en dat was de echtgenoot van een kennis van mij en ik heb het echt niet gezien haha

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Er is een keer onderzoek gedaan.

Een juf in de kring met allemaal kindjes begon zich te verkleden als sinterklaas. En toen ze klaar was waren alle kindjes overtuigd dat het sinterklaas was!

Ik bedoel maar. Kinds zien ook graag wat ze willen zien!

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Merken ze niet! Vroeger is mijn buurman bij ons geweest als sinterklaas en ik heb hem niet herkend! Heb zelfs bij hem op schoot gezeten. Ook de piet kende ik en ook die heb ik niet herkend.

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.974
    5.281
    113
    Home
    tja ik was nog klein en zag de sint op de boot heeel hard geroepen: dat is mijn papa!
    ik herkende het dus direct

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ja, ik ook ;)

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat een onzin zeg, dit heeft toch niets met liegen te maken.
    Het is een fantasie waarvan het prachtig is om je kinderen die te laten ervaren.

@ts: ik zou een andere Sint en piet regelen. Mijn neefje was destijds 6 en die had heel goed door dat de vriend van moeder de zwarte piet was.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mijn schoonmoeder was vroeger zwarte piet in de klassen van zowel mijn man als zijn zus. Ze hebben er nooit iets van gemerkt. Dus ik zou het door laten gaan.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe jonger, hoe makkelijker de herkenning

Deel Deze Pagina