Sint annuleren of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat te doen

1. Afbellen

2. Door laten gaan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Ik was zwarte piet voor mijn nichtje van 3..
    Ze had niks door.. maarja ze was maar 3..

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn ouders hebben vroeger ook een Sint en Pieten ingehuurd waarvan 1 mijn oom.

Ik zei toen "hé mam, Sinterklaas 2 zwarte Pieten en Ome R staan voor de deur".

Maar toch heb ik het daarna er nooit meer over gehad.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ow neeeee die kansloze discussie gaat natuurlijk ook weer komen binnenkort. Ik meld mij alvast aan voor het kamp: ik lieg mijn kinderen graag voor en geniet ervan:D

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Vorig jaar zei de middelste nog geen 3 jaar en 8 maanden mama alle zwarte pieten zijn nep want ik heb D.... gezien nou hebben ze het er weer over dus ze zullen er goed op letten. Ik zou het leuk vinden om dit jaar nog vol te maken. We hebben een andere Sint en piet gekozen die ik vanaf de basisschool ken en de kinderen kennen hun niet. Ik denk dat dat het beste is toch

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    mijn zus was vorig jaar zwarte piet op de school van mijn neefje.
    ik had toen alleen een foto gezien maar herkende haar echt niet :)
    misschien idd overleggen dat die kennissen niet te veel praten of hun stem anders laten klinken?

6. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eigen vader was Sinterklaas bij ons op school
    Hebben wij nooit wat van gemerkt.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik zou het zeker afbellen, maar is natuurlijk ook per kindje verschillend of ze het zien of niet. Hier kreeg ik een paar maanden geleden ook al te horen dat zwarte piet gewoon een verkleed iemand is ;). We hadden vorig jaar ook een piet, maar daar was ze ook echt niet van onder de indruk, deed of het de normaalste zaak van de wereld was. Ik zou te risico dus zeer zeker niet nemen.

Maar, misschien kun je het zonder die bekende door laten gaan, of andere regelen.

8. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Je hebt toch ook hele legers hulppieten en hulpsinterklazen? Waarom zou een bekende niet bij dat leger kunnen horen, volgens mij kun je dat prima uitleggen als je kinderen erom vragen... Ik zie het probleem niet zo.

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

Opa van mijn kinderen die speelt ook altijd zwarte piet in het dorp.
    Vorig jaar ging ze nog naar de intocht (kleine intocht) maar dit jaar gaan we naar de grote hier in hilversum.
    Omdat ik zeker weet dat ze hem nu wel herkend.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Precies, mee eens

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    kan die piet niet gewoon een grote bril opzetten ofzo? ;)

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    afbellen, kinderen merken dat... mijn oudste dochter herkende zelfs erik van muiswinkel als hoofdpiet.....Ze zei toen ze erik gewoon op tv zag... he dat is hoofdpiet, ze geloofde toen nog!

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ze zien het ook aan bewgingen of horen het aan hun sstem...

als ze met meerdere pieten komen kan je vragen of ze niet mee komt....bij jullie naar binnen...

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dit onderzoek gaat over kinderen op de peuterschool als ik mij niet vergis....

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Nee joh.. kids zien dat niet.. ze zijn in de ban van..
    Hier is de oudste bijna 4 als opa sint en de buurman van opa de piet langskomen.
    Ik geloof er heilig in dat hij ze niet herkent.

Iemand van 6 vind ik een ander verhaal, grote kans dat dit het laatste jaar is dat hij/zij erin geloofd. Ook dan zou ik ervoor kiezen het door te laten gaan, al zou het voor hem/haar de laatste keer kunnen zijn.. dan zou ik gewoon hopen dat het goed gaat. Als niet is dat geen ramp toch? Hebben iig de kleintjes de sint van dichtbij beleefd..

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gaat het om 1 piet? Misschien als het kan de andere sint en piet laten komen en de bekende niet?

Ik zou het risico niet willen lopen.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vorig jaar heeft mijn zusje gespeelt als zwarte piet, zij heeft een onwijs goeie band met mijn kids, ze hebben niet 1x het idee gehad dat het mijn zusje was, dat zien ze gewoon niet..

Ik zou dus niet afbellen.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou ze persoonlijk de magie van Sinterklaas niet af willen nemen, natuurlijk zal het de pret niet bederven maar ben er van overtuigd dat het toch anders zal zijn.

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Mijn moeder is eens een keer zwarte piet geweest.
    Wee gingen vaak leuke dingen doen met mijn tante en we zouden met haar Sinterklaas vieren.
    Op de terugweg zei ik tegen haar dat die ene zwarte Piet haar stem wel een beetje op die van mama leek, waarop zij me vertelde dat er dubbelgangers zijn, net zoiets als tweelingen lijken ze op elkaar maar hebben een andere papa en mama.
    Ik was 6 en ik heb het geloofd! Totdat we niet meer in Sinterklaas geloofden;

Zie je nou wel! Dat was mamaaa!! Jij bent veel te oud tante, om nog in Sinterklaas te geloven, dat was mama wel!
    En dat staat ook nog eens op film. Haha.

Gewoon Sinterklaas en de Pieten door laten gaan!

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier is de man van een hele goede vriendin Sinterklaas bij ons thuis, en hun dochter is zwarte piet.
    Die zien ze minimaal 1 keer per week.
    En nee, ze zien écht niet dat hun het zijn.

Deel Deze Pagina