Ik ben niet echt een familie mens. Althans.. Zo ben ik geworden omdat mijn familie nooit "moeite" deed om bij ons op feestjes te komen of kraamvisite enz. Niet eens een belletje. Wij gingen wij altijd. Vroeger had ik er best wel moeite mee. Vooral met de geboorte van onze eerste toen ik iedereen een kaartje ha gestuurd en niemand de moeite nam om te bellen, langs te komen of een kaartje terug te sturen. Op zn eerste verjaardag. Zelfde verhaal bij de geboorte van de tweede ook hetzelfde. Daarna ben ik ermee gestopt. Ik ging ook niet meer naar hun feestjes ed en met kerst ook geen kaartje enz. Ik legde het naast me neer allemaal en als ik ze toch weer een keer zag en ze het leg hadden om te vragen waarom ik nooit op feestjes kwam, dan zei ik ook gewoon eerlijk dat zij hin kop ook nooit lieten zien. Ik ben nu meer met mn zus en gezin, mijn gezin en schoonfamilie. Anyways ik heb nog een zus waar ik het in t verleden al over heb gehad dat we het niet echt kunnen vinden met elkaar. Zij heeft zo nu en dan kaat van eenzame momenten en heldere momenten zoals ik het noem. Nu ineens ook, stuurt ze een mail rond dat we de familieband instand moeten houden en een hele familiedag moeten houden. Hoe ze dat wilt doen moet ze zelf weten want mij familie is gigantisch. Anyways ik heb hier totaal geen behoefte aan aangezien ze dit in het verledn ook hebben gedaan maar er toen ruzie kwam want de een had meer betaald als de ander. Ik hou me er liever buiten en vind mn leven prima zo. Zo min mogelijk contact zo min mogelijk gezeik. Dit gaat over de fam. Van vaders kant. Nu komt het. Ik kreeg net een app met de naam. Familyapp. Ik zuchten en keek en zag een foto van moederskant. Dus ik keek al raar op. Wij hebben geen tot nauwelijks vontact met hun. Althans ik dan. Heb ze al zeker 10 jaar als het niet langer is gesien of gesproken en dat komt door een heel vervelend verleden. Mn zus heeft mijn nummer en sat van mn andere zus en broer aan hun doorgegeven terwijl ze dondersgoed weet dat wij geen contact willen. Ik vind dit echt hondsbrutaal!' Mn andere zus is hier ook niet over te spreken en mn broer hoef ik niet eens te vragen. Dat zijncontact wilt vind ik prima,, moet ze zelf weten maar ze moet wel respecteren dat ik dat niet wil en dat ze al helemaaal niet zomaar mn nummer moet weggeven. Pfff haar kennende zal dut weer uitlopen in een ruzie want mevr. Duld geen tegenspraak
nee ik vind niet dat je zomaar iemand nummer kunt doorgeven en zeker niet als je het verhaal erachter weet. Ik zou mij meteen afmelden voor het groepsgesprek en je kunt in whatsapp ook mensen blokkeren he??
Nou gewoon eruit gaan en blokkeren, en jouw zus erbij. Klaar toch? Je had toch al niks met je familie
Geen tegenspraak geven dus. Uit die appgroep, boel blokkeren en het haar lekker laten uitzoeken, zij krijgt dan van jou geen tegenspraak, ze krijgt gewoon helemaal geen reactie.
Ooo daar komt ze hoor. Ik zie dat je online bent! Dus reageer!! Pfff ik ben allang niet meer online want ik kijk de laatste paar minuten d. Ogelvi en wacht op csi
Of er nu iets speelt of niet, ik zou nooit zomaar iemands nummer aan een ander doorgeven. Altijd eerst even vragen of het goed is.
Jeetje, zegt ze dat echt op zo'n dwingende toon? Dan zou ik al helemaal niet reageren.. Mijn sz kan dat ook zo goed, negeer ik t gewoon
Lastige situatie, onze familie is ook zo'n drama. Sinds een paar jaar heb ik weer contact met wat nichtjes waar ik vroeger ook super contact mee had. Ík ben daar blij mee, maar mijn zusje heeft er (nog) geen behoefte aan. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om haar nummer te geven zonder overleg! Ik denk dat als ik dat wel doe ze ook echt heel erg boos wordt, en terecht toch. Dus ik snap heel goed dat je echt boos bent. Ik denk dat negeren het beste werkt, eventueel een kort berichtje naar die zus dat ze weet dat je hier niet van gediend bent en je vind dat je er dan genoeg over ebt gezegd.
Lijkt me geen fijne situatie. Blokkeren en gewoon lekker CSI kijken. Desnoods blokkeer je je zus ook tijdelijk. Zou er snel klaar mee zijn als ik zulke berichtjes krijg. Sterkte meid!
Zo dan! Daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Zoals iemand anders hier al zei, idd blokkeren, ben je er meteen van af!