Scholen mogen niet zindelijk kind weigeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bastet, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.053
    2.188
    113
    Brabant
    Groot gelijk.. Hoe sneu voor sommige kinderen ook hoor. Maar als ik kijk in de klas van mijn dochter: 28 kleuters, 1juf. En dan een luier moeten verschonen? Nee hoor, dat gaat gewoon net werken. Een ongelukje is ng wat anders dan structureel.

Ik ben zelf wijkverpleegkundige en hebben een kindje in zorg die door beperkingen niet zindelijk is, maar wel op een reguliere school zit. Mocht hij verschoond moeten worden, dan neemt de school contact met ons op.
    Een prima oplossing, al is het voor het kind soms wel wat verwarrend denk ik.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    en groot gelijk. ik heb ik de kleuterklassen gewerkt en als een kindje 5x per week een ongelukje heeft is het gewoon niet zindelijk lijkt me. erg vervelend voor de klas als de juf steeds weg moet, er gezocht moet worden naar een inval die even je klas overneemt en dan een kind of 3 per dag. het lijkt wel of ouders er steeds minder moeite voor doen om hun kind zindelijk te krijgen. het is toch niet erg om je kindje wat later te laten beginnen met school.

volgens mijn worden op de meeste scholen kinderen die niet zindelijk zijn al geweigerd en een van de voorwaarde is ook zindelijk zijn voor ze mogen beginnen. net doen alsof wordt al snel ondekt dus dat vind ik niet verstandig. ook voor je kindje niet leuk als ze elke keer in de broek plast vind ik

3. knap

knap Niet meer actief

Dit denk ik ook idd.