Wie heeft er een kookeiland?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamamijn, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    wij zijn met de keuken bezig, krijgen een kasten wand met een eiland. Nu twijfel ik over de diepte van het eiland. We hadden hem op 1,20m diep staan maar twijfel of we hem niet naar 1 meter moeten doen. Waarom? Bang dat de ruimte teveel gevuld wordt en het te kolossaal wordt. Wel vind ik het gaaf zo groot en mooi dat je bijv ook nog een bos bloemen op kan zetten of iets dergelijks. Wie wil zijn keuken met mij delen zodat ik kan zien hoe jullie het hebben. Ben dus een beetje op zoek naar eilanden van 1 meter en 1.20. Hij wordt overigens 2,80 lang. Foto mag ook privé
     
  2. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb zelf geen eiland, het is wel een droom. Maar met de afmeting die jij beschrijft zou ik voor 1.20m gaan en niet voor 1m. Als ik dan kijk naar mijn eettafel, die is 1m x 1.9m, zou ik hem op een lengte van 2.8m er erg smal doen lijken.
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Die van ons is dieper, ik zou voor 1.20 gaan :)

    Wil best via pb foto’s sturen, maar volgens mij kan dat niet..
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Ons kook(schier)eiland is 1 meter diep en 1.80 lang. En dat is echt prima. Achter de kookplaat is nog zeker 40 cm diepte over. En aan de zijkant nog 85 cm over.
    Het zal met name aan de grootte van je kookplaat liggen of je het als groot of klein gaat ervaren. En aan de rest van je werkblad. Als je nog meer plek hebt om te werken dan is het prima. Moet je het hiermee doen dan is het krap.
     
  5. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik heb hem even voor je opgemeten. Ons kookeiland is 1.20 meter diep en 3 meter lang. Ik vind het helemaal fijn zo. Het is zeker niet te kolossaal, maar we hebben dan ook een zeer grote woonkeuken. Een meter zou ik echt te smal vinden. Het betekent dan ook dat de kastjes eronder minder diep zullen zijn. Wat is de afmeting van jullie keuken?

    (Een foto wil ik wel plaatsen, maar alleen als ik hem later weer weg kan halen. Op het oude forum wist ik wel hoe ik dat kon doen, maar volgens mij kun je op het nieuwe forum niet meer zelf foto's verwijderen?)
     
  6. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Graag
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Kan dus geen foto’s versturen via pb.. Weet niet of je fb hebt?
     
  8. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Ons eiland is aan 1 kant aan de muur bevestigd (schiereiland dus ;))
    Wordt niet gebruikt om te koken trouwens, maar voor de spoelbak en vaatwasser aan de ene kant en bargedeelte aan de andere kant.
    Maten: 1 meter x 2.60
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  9. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    IMG_5503.jpg
    Wat ik mij dus afvraag of de ruimte tussen het eiland en de openslaande deuren niet te krap gaat worden als ik het eiland 1.20 m doe. Dat is dus een kleine 2 meter. Er komen geen barkrukken aan hoor het is puur een looppad. Wat zouden jullie doen?
     
  10. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Ja maar kan je geen pb sturen, jouw pagina is begrensd geeft hij aano_O maar je hoeft echt niet zoveel moeite te doen hoor. Wel aardig
     
  11. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    2 meter is voldoende hoor. Wij hebben 1.10 naast ons eiland als looppad.
    *ik zie nu op je tekening dat de openslaande deuren tegenover je eiland zitten. 2 meter is dan voldoende hoor*
    Ik vind wel de ruimte tussen je vaste kastenwand en je eiland vrij klein. Als je staat te koken of af te wassen kan er eigenlijk niet makkelijk iemand achter je langs om een kast open te doen. Wij hebben er 1.70 tussen.
     
    tessa321 en Mamamijn vinden dit leuk.
  12. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Ik zie net dat mijn tekening berekening niet klopt. Het looppas is niet 1,95 maar 1,23.
    Ik denk dat we het eiland maar gewoon 1 meter diep doen zodat het looppad aan beide kanten 10 cm groter wordt. Bedankt voor reacties
     
  13. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    mijn hele keuken is een eiland ;) Ik kan er aan 3 kanten omheen lopen, 1 kant staat tegen de raamkant aan.
    de precieze maat weet ik niet: aan de ene kant heb ik 3 kasten en 3 lades met het fornuis, aan de andere kant 2 kasten, waarvan 1 met lade, de gootsteen en de vaatwasser.
     
  14. Prj

    Prj Niet meer actief

    Ik vind de ruimte echt te beperkt voor een eiland. Ik zou voor een L of een U vorm gaan.

    In geval van U kan je aan de bovenkant van je ttekening een schiereiland maken.
     
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Hoe ziet de rest van de keuken eruit? Waar komt je eettafel?

    Zoals ik het nu zie zou ik nooit voor een kookeiland gaan want aan beide kanten houdt je wel erg smalle paden over. Lijkt dan denk ik een te kollosale keuken in een te kleine ruimte gepropt.
     
  16. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    1 meter tussenruimte tussen kookeiland en kastenwand is echt te smal. Daar moet je echt 1.20 m van maken, dan kan je nog langs elkaar lopen indien nodig.
     
  17. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Een andere optie is dat je de achterwand van 4800 als kastenwand gebruikt waar dan een kookeiland uitkomt. Dan win je in ieder geval weer 60cm van de plaats waar je nu de kastenwand gepland hebt.
     
  18. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Ik vind deze ruimte ook niet zo heel geschikt voor een kookeiland, maar ik ben dan ook niet zo’n heel erg fan van die dingen tenzij de ruimte echt enorm groot is. Ik zou zelf ook voor een L kiezen of een u afhankelijk van wat er aangrenzend aan de keuken ligt
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  19. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    #19 Valerie, 20 nov 2017
    Laatst bewerkt: 20 nov 2017
    Ik had vanmorgen ook al gereageerd. Ik denk dat ik je kan helpen met jouw keuze door je een foto van onze keuken te laten zien, zodat je je een voorstelling kunt maken hoe het er bij jullie ongeveer uit kan komen te zien. Maar ivm privacy wil ik de foto niet in dit topic laten staan. Ik vind het geen probleem om hem te plaatsen en morgen weer weg te halen, maar ik weet niet of het nieuwe forum deze mogelijkheid biedt.

    De plattegrond van onze keuken komt vrijwel overeen met jullie keuken. Wij hebben ook een breedte van 4 meter, een kastenwand, een kookeiland en openslaande deuren naar de tuin. De indeling van onze keuken lijkt heel erg op jouw tekening en daarmee dus op jullie ruimte en jullie wensen. (Kom je toevallig hier in de straat wonen? :D) Ik kan alleen niet goed zien wat de lengte is van jullie keuken, want ik kan het plaatje niet vergroten.

    Ik las hier boven dat de ruimte te beperkt zou zijn voor een kookeiland, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Onze keuken is ook 4 meter breed en de ruimte rondom het kookeiland is royaal. Dit is niet alleen onze ervaring, maar we horen ook van anderen dat onze keuken zo royaal en ruim is opgezet. Ik neem aan dat de deuren gewoon naar buiten toe openen? Dan voorzie ik echt geen probleem met de ruimte, hoor. Succes met jullie keuze!
     
    tessa321 vindt dit leuk.
  20. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Dat
    ik heb je even privé berichtje gedaan
     

Deel Deze Pagina