Ik heb echt zin in de feestdagen Sint vieren we hier, was even gedoe ivm cadeautjes, maar dat komt omdat ikzelf niet goed had opgelet 1e kerstdag lekker thuis, 2e naar m'n ouders en oud en nieuw bij m'n zusje want nichtje is op oudjaarsdag jarig
Sinterklaas vieren wij thuis. Met 1ste kerstdag gaan we naar schoonmoeder toe. Ml vind het een verplichting, zelf vind ik het wel gezellig maar wel erg lange dag. Van 14 tot 22. Vorig jaar was onze dochter 3 weken oud en hadden we het afgezegd. Dat viel niet in goede aarde. Uiteindelijk tot voor alleen het kerstmaal heen gegaan. Maar dat was veel te veel prikkel voor onze dochter toen.
Ik vind het altijd erg gezellig! Sinterklaas wordt 2 keer gevierd (bij ouders & schoonouders met de hele familie), van oudsher met surprises en gedichten. Ook nu er kinderen zijn gaat dat lekker door. Het stressmoment is dan wel de dag zelf, alles op tijd afkrijgen, nog even snel naar de stad racen om wat te halen etc. Maar dat is voornamelijk een slechte planning, haha. Kerst is ook bij ouders &schoonouders plus zoveel mogelijk broers, zussen en aanhang. Iedereen maakt een gerechtje, wat je zo moeilijk of makkelijk kan maken als je zelf wilt. Zo is er voor niemand de stress om het hele diner te regelen. Kijk er erg naar uit. We hebben beide 3broers/zussen, en zo vaak gebeurd het niet dat je met de hele familie (uitgezonderd verjaardagen) bent!
Hier ook geen stress. Ik moet met kerst werken. sinterklaas vieren we alleen met schoonouders. Kerst is 1e dag mijn moeder en 2e mogen schoonouders komen. Kunnen/willen ze niet is dat ook goed. oud en nieuws kijken we op de dag zelf meestal.
Ik vind het best een big deal want dit jaar hebben we onze eigen kleine schat. En ik wil het 'later' zodra hij er besef van heeft ZELF sinterklaasavond vieren met cadeautjes en dergelijke. Echter vieren we het nu al voor de 2e keer bij de schoonouders en is het daar een 'big deal'. Ik ben bang dat we ze uiteindelijk teleur moeten stellen ofzo en zeggen dat we niet komen Ik bedoel; ik vind het onwijs fijn dat er een lieve opa, oma (ooms, tantes etc.) zijn die net zoveel van ons kindje houden als dat wij dat doen; maar ik wil het liefst gewoon zelf tradities hebben als gezinnetje. En nu hoeft dat nog niet perse; want hij is toch nog maar een baby'tje, maar over een paar jaar wil ik dat wel. En dat vind ik wel moeilijk om te moeten vertellen straks. Ik ben bang dat ze het niet begrijpen; respecteren doen ze het wel want het zijn hele lieve schatten van mensen, maar of ze ook snappen waarom ik ergens voor kies of welke afwegingen ik maak wanneer ik iets op mijn manier doe - tja, dat idee heb ik eerlijk gezegd niet. Mja, latere zorg... Ik kan er alleen nu al hoofdpijn van krijgen! Ik zei het wel direct tegen mijn partner; of het verstandig is dat we dan dit jaar wel gaan en zo. Maar hij denkt er toch anders over want 1. hij vind alles best en 2. hij hecht er geen waarde aan. Kerst dus idem. Gelukkig hebben we daar nog geen concrete plannen voor! Ik hoop dat we dat met zijn drieën kunnen vieren!!!
Zo doen wij het dus ook. Mijn moeder is chef hoofdgerecht (altijd), maar meer ook vanwege de logistiek en wij mogen "vechten" om de andere gerechten En omdat mijn oudste nichtjes nu ook kunnen koken, zijn de gangen van de standaard 3 al uitgebreid naar een 5-gangen menu. Dat alleen al is de helft van de pret, maar vooral minder stressvol voor mijn moeder omdat wij de Kerst altijd daar vieren
Leuk hoor de sint en de kerst. Vind het meestal wel gezellig. Sint vier ik meestal met mijn kinderen thuis en nodig opa en of oma uit erg gezellig kerst zien we wel wat we doen. Vind het vaak een gezellige tijd in het jaar. Mijn oudste vind het ook leuk de feest dagen en de jongste ja pas vroeg ze nog mama wanneer zetten we de kerstboom weer op. Gezellig en hoe ik het vier dat kan per jaar verschillen en ik vind het geen zware verplichting.
dit jaar de meest relaxte feestdagen ooit na het verbreken van banden met schoonfam geen gezeur meer over samen vieren etc... niets moet meer.. alles mag.. heerlijk gewoon met ons eigen gezin..
Ik kijk vooral terug naar de leuke dingen, reactie dochter, lekker eten, gezellig samenzijn. De minpunten laat ik voor wat ze waren
Sinterklaas vind ik echt een geweldig feest! Dit vieren wij ook echt met ons eigen gezin. Dit jaar komt net zoals andere jaren de Sint en zijn Pieten bij ons op visite, vind het elk jaar weer geweldig om de gezichten vd kinderen te zien als er keihard op de deuren word geklopt. Bij mijn ouders vieren de kinderen ook Sinterklaas maar dat is kado's krijgen en iedereen gaat er snel vandoor. Enorm ondankbaar. Kerst daarin tegen vind ik een must, elk jaar weer moet ik het voortouw nemen voor het regelen van iets met de familie. En elk jaar is daar weer gedonder om, niks vinden ze leuk maar zelf met iets komen doen ze niet. Daarom besloten dit jaar niks te regelen. En nog niemand heeft eraan gedacht, denk ook niet dat dit gaat gebeuren en wanneer wel dat ze mij gaan bellen.
Sinterklaas bij mijn zus. Ieder jaar bij een ander. Vorig jaar was het bij ons. Wij besteden 40 euro per kind. 1E Kerstdag lekker met het gezin en ff bakkie koffie bij mij ouders. 2e kerstdag, Schoonouders komen bij ons, kopje koffie met gebak. Dan naar het kerst circus. Daarna lekker gourmetten. Ik hoef niet in de keuken te staan. Oud en nieuw bij mijn ouders. We blijven er ook slapen. Onze dame slaapt overal. Ook fijn. Dus geen stress.
Ik vind t echt leuk hoor, vooral Sinterklaas is heerlijk. De kerstdagen op zich vind ik leuk en gezellig, maar de hele periode om die dagen heen vind ik eigenlijk nog leuker.
ik vind sinterklaas helemaal niet leuk, maar doe er nu voor dochter wel aan mee. Bij schoonfamilie is het echt een familietraditie en ze zijn dan ook echt boos als wij aangeven niet mee te willen doen. Nu het laatste jaar dat we lootjes trekken, vanaf volgend jaar doen we alleen nog met dochter. Onze ouders liggen elkaar niet en ze willen beide meedoen. Zijn jaloers als de 1 wel mag en de ander niet. Dus dan maar niet. kerst hebben we 1 dag voor onszelf en de andere dag doen we beide ouders. brunchen bij de 1, avond eten bij de ander. Dit ook ivm met roosters van de families van de andere kant. Ik vind de voorbereidingen altijd erg gezellig: versieren, lekker koken, kerstdorpje etc. Maar de kerstdag zelf vind ik altijd zo tegenvallen haha. We zien mekaar best wel vaak en dat is gewoon zoete inval, nu moeten we 'verplicht' de tijd bij elkaar doorbrengen.