Blaasontsteking meisje 3-4 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by nelta, Nov 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik verdenk onze dochter er van. Eind van de middag heeft ze elke kwartier op de wc gezeten omdat ze moest plassen, maar het lukte niet/ze durfde niet. Toen het eenmaal lukte, was het maar een klein plasje en deed het ook pijn. En net plaste ze in dr broek, omdat het ze te lang ophield, omdat het pijn doet, denk ik.
    Ze klaagt ook over buikpijn. Ze ziet er een beetje pips uit, maar echt ziek is ze niet en ook geen koorts. Slapen lukt ook nog niet nu.

2. biseco

biseco Actief lid

Apr 5, 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Symtomen kunnen inderdaad van een blaasonsteking zijn. Je zou met de huisartsenpost kunnen overleggen of ze urine nog na kunnen kijken. Dan kan ze evt vanavond nog met een kuurtje kunnen beginnen

3. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Het is nu stil boven, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon slaapt vannacht en als het dan morgne nog zo is, wilde ik sowieso overleggen met de hap.

4. biseco

biseco Actief lid

Apr 5, 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Inderdaad wel even laten nakijken. Ook als ze morgen geen klachten meer heeft zou ik het maandag dan toch voor de zekerheid bij de eigen huisarts laten nakijken.

5. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Vannacht toch bij hap geweest, ze bleef maar woelen en huilen in dr slaap en elke keer was dr onderbroek nat. Urine was idd niet schoon, dus ab gekregen en maar voor een keer weer een luier aangetrokken. Nu ligt ze al een hele poos te slapen.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe is het nu? Onze dochter is ook gevoelig op urinewegen, al 2x een blaasontsteking gehad en ook regelmatig 'prik plas' dan helpt veel drinken en inderdaad, een luier 's nachts zodat ze veel kan drinken 's avonds en 's ochtends niet zo'n sterke urine heeft.

7. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ze is in principe gewoon vrolijk, wilde ook mee naar het Sinterklaasfeest op het werk van mijn man. Maar zodra ze moet plassen is het nog drama. Ze durft niet goed, omdat het pijn doet.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Veeeeel laten drinken! Echt dat helpt. Dochter ook al 2x gehad maar zodra ze nu prik plas heeft krijgt ze veel water van me en dan is het snel weef weg!

9. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Het is geen grote drinker helaas en nu helemaal...
    Verder houdt ze haar plas nu ook lang op, omdat ze bang is dat het pijn doet. Ik krijg haar ook niet makkelijk overgehaald, om wel te gaan plassen. (ze is nogal eigenwijs ;) )

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Pakjes drinken geven? Onze kinderen krijgen die niet vaak is echt een traktatie dat hielp hier heel erg toen onze oudste een blaasontsteking had.

11. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Paracetamol geven? De pijn zou met medicatie + genoeg drinken binnen een paar dagen wel weg moeten zijn.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In bad of in de douche laten plassen! Dan prikt het minder n

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier net zo helaas. Gelukkig kan ik nu ze ouder is beter uitleggen dat ze moet drinken ivm pijn in dr buik. Nu doet ze t meestal wel. Wij plasten in het bad :p

14. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Vorige week heeft ze dus een kuurtje gehad (amoxicilline) en dat ging na een paar dagen beter, maar gisteren moest ze weer vaak naar de wc en vanmorgen deed het weer pijn met plassen.
    Weer urine laten checken en nog steeds niet schoon. Bacterie bleek ook resistent voor amoxicilline, dus nu een andere kuur gekregen en een verwijzing voor de kinderarts. Dat moet blijkbaar na twee keer blaasontsteking.

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Een tip voor het plassen. Ik heb als kind heel veel blaasontsteking gehad. Mijn moeder goot ijskoud water over mijn plasser tijdens het plassen. Er stond dan een grote maatbeker in de wc.
    En probeer haar veel te laten drinken en veel vitamientjes C te geven :) Beterschap voor je meisje!

Share This Page