Sint intocht

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jebb, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doe jij op de dag van de (landelijke) intocht?

1. Naar de plaatselijke intocht in de buurt.

2. Naar de landelijke intocht in Meppel.

3. Lekker voor de tv, kijken naar de intocht.

4. Niks wat met Sinterklaas te maken heeft.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. stressbal

stressbal Niet meer actief

Met mijn twee grote vriendjes verkleed als pietjes naar de plaatselijke intocht :D

Heb er nu al zin in :D

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Op tv, lekker rustig thuis... Sinterklaas kan maar op 1 plek per keer zijn.

De week daarna gaan we de stad in.

En hij komt ook op school...dus dan is het wel weer genoeg...

Super veel zin in...altijd zo'n gezellige tijd. Begint altijd met 11 november vind ik...Sint Maarten met de lampionnen langs de deur... en dan direct door met Sinterklaas.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben zelf niet in Nederland als de sint aankomt en laat het aan mijn man over. Voorgaande jaren keken wij eerst TV de landelijke intocht en daarna gingen we naar de palatselijke intocht.

4. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Gaat er niemand naar Meppel?

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen idee wat we doen. Misschien de intocht kijken, ligt aan de zwarte pieten.
    We hebben enkele intochten van de vorige jaren in huis dus mochten die verbannen worden is dat niet hier bij ons thuis. Intocht in het dorp hier is ook met alleen zwarte pieten. Daar gaan we ook naarheen maar weet niet precies welke datum dat is.

6. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    landelijke intocht kijken we op tv, de dag erna is de plaatselijke intocht. Daar aan we dit jaar voor het eerst heen (oudste nu 3.5jaar)

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Op 14 november kijken we de intocht op tv, hier in de stad is de intocht pas 5 december.

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Dit jaar zijn we tijdens de landelijke intocht met vakantie. Normaal zit ik wel voor de buis. M'n zoon is net 1, hij begrijpt er nog niets van.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Dit doen wij ook.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Precies dit. Sinterklaas kan zich in 10 minuten tijd verplaatsen van de ene intocht naar de volgende. Zo knap!

Bij ons is het een aardig uitgebreide optocht. Daardoor is het makkelijk om op een rustige plek te staan. Ik ga bewust niet naar de kade, dat vind ik veel te druk, maar 100 meter verderop is het heel prima en gezellig.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik werk in Meppel, maar moet het helaas missen. Was graag heen gegaan, maar zie het niet zo zitten. Vorige week bevallen en mij te druk met drie kinderen. Mijn man kan niet mee zoals het nu lijkt.

We kijken dus op tv en een week later is het bij ons in het dorp, dus dan gaan we wel allemaal. Wel jammer, maar het is niet anders.

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik twijfel nog of ik bij ons ga kijken (Meppel). Het lijkt me een unieke ervaring om erbij aanwezig te zijn, maar ik ben heel bang dat er rellen/gedoe ontstaat. Ik weet niet of ik mijn dochter daaraan bloot zou willen stellen. Twijfel, twijfel.

13. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh super leuk! Ik kijk het op tv. Vind dat zo gezellig! Een week later is de intocht hier in de stad en daar loop ik zelf mee als piet ;)

14. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Naar de intocht in de buurt! We hebben hier in de buurt een vrij grote intocht met heel veel (zwarte) Pieten.

15. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Zo doen wij het ook!

16. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    nop tv en zondag komt hij hier in het dorp. Dus wij doen ook bijde.

17. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik moet helaas werken, ik was graag met de kleine naar de intocht gegaan..
    denk dat mijn man met haar gaat en als hij niet gaan dan gaat ze zeker op de tv kijken..
    ze interesseert nog niet zo voor sinterklaas en zwarte piet maar wel voor cadeautjes :D

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij zitten nog in dubio of we naar Meppel gaan. Het is niet zo ver rijden en het lijkt me echt wel heel leuk (en de kinderen willen ook graag), maar idd angst dat er mensen gaan rellen.. :(

19. maliro

maliro Niet meer actief

Op tv.
    Mijn zoon met autisme houdt helemaal niet van drukte dus ik ga het hem niet aandoen
    Vorig jaar wel geweest en het arme kind was totaal in paniek.
    Mijn dochter is drie dus ik kijk volgend jaar wel of ze dan heen gaat. Voor nu zie ik er niet de meerwaarde van in

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij gaan even naar de lokale intocht, altijd leuk om Jeroen Krabbé als sinterklaas te zien. Er is veel muziek bij en veel paarden (dl is dol op paarden) en vorig jaar kreeg ze pepernoten vd pieten, dat vond ze heel leuk!

Deel Deze Pagina