Hey meiden, Onlangs hebben wij besloten dat we rond maart 2007 gaan stoppen met de pil, de reden hiervoor is dat wij in juli gaan trouwen en tja, we hebben toch óók een kinderwens en als ik heel eerlijk ben trouw ik liever niet met een 8-maanden-ik-ben-zwanger-buik. Nu ben ik de laatste tijd heel erg aan het twijfelen, ik heb zóveel kriebels. Moet ik mijn principes niet gewoon overboord zetten en toch gaan stoppen met de pil? Mijn vriend zou niets liever willen, vandaag begon hij er weer over. Hij begrijpt mijn standpunt wel, maar aan de andere kant; wat maakt het nou eigenlijk uit? Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor het antwoorden! xxx
ja moeilijke vraag. je weet nooit er zijn mensen die eerste ronde meteen zwanger worden. er zijn mensen waarbij het even duurt. wat dacht je van stoppen en iets anders gaan gebruiken condooms mischien. komt toch je cyclus opgang want dat duurt soms ook even. gr chantal.
Inderdaad, dat zat ik ook te bedenken toen ik je verhaal las. Leg de pil alvast aan de kant en laat je lichaam weer zn normale werk doen, kun je in de tussentijd wel een andere manier van anticonceptie toepassen (bijv. condooms) Als je dan een paar maanden voor je bruiloft zit kun je alsnog ervoor gaan, dan heb je ook zeker geen dikke buik... Succes! Groetjes jelske
Yep... hormonen weg... je lichaam even 'op orde' laten komen... Bij sommigen duurt het maanden voordat ze normaal ongesteld worden en soms ook nog eens heel lang voordat ze zwanger raken. Gewoon de pil de deur uit!
Ja, ik zat eigenlijk hetzelfde te denken; stoppen en desnoods condooms gebruiken tot aan maart. Mijn vriend vroeg gisteren: "Stel dat het ineens raak is volgende week ofzo?", ja, jammer dan, dan trouwen we met een giga buik, dat maakt me dan weer niet uit. Ik ga het vandaag voorstellen, ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor de reacties! Fijn om te weten hoe anderen erover denken....! xxx
ze hebben hele mooie jurken hoor voor zwangere buiken sterkte met zwanger worden hoop dat het snl lukt.
Ja, haha, dat is waar Chantal! Maarja, ik héb mijn jurk al... (nu is dát wel heel leuk, maar de jurk vermaken wordt lastig ben ik bang.... )
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden zwanger trouwen maar inderdaad alvast stoppen met de pil is wel goed dan kan je lichaam vast ontpillen en doe je het tussendoor met condoom, is op zich een goed compromis
Ben het met de rest eens....lichaam laten ontpillen en desnoods met andere conceptie doen.... Ben benieuwd wat je gaat deon...
Nou de kogel is door de kerk; Mijn vriend wil er dan ook gelijk helemaal voor gaan, hij wil geen geklieder met een condoom (hmpf), dus nu hebben we besloten dat we na mijn stopweek (ik moet ca. 06 jan. ongi worden) nog één strip doorslikken en dan voor het eggie gaan proberen. Oftewel; dan stoppen. En ach, wie zegt dat het gelijk raak is? Ik las op deze site dat die kans ZO klein is..... Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Liefs, Fem
Hai Fem, Hartelijk Gefeliciteerd. Wij gaan ook in juli trouwen, en ik zat in het zelfde schuitje als jou. Wil ik wel met een hele dikke buik trouwen. Nou zou het eerst geen problemen geven want ik was in mei uitgerekend. maar dat is dus niet goed gegaan. Ik zat dus eerst te twijfelen of ik weer met de pil zou beginnen en dan in maart weer stoppen maar heb het dus niet gedaan. mijn vriend zag het niet zo zitten en ik zelf ook niet want voor alles weer uit je lichaam is ben je misschien zo weer een tijd verder. Wij hebben nu zoiets van we zien wel wat er gebeurt voor het zelfde geld ben ik nog niet eens zwanger en anders zijn er wel weer andere oplossingen. Succes ermee! Groetjes Marie
Hey Marie, Gefeliciteerd met jullie huwelijk, wanneer gaan jullie trouwen? Onze trouwdatum is 20-07-2007! Ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt, vervelend voor je wat er gebeurt is. Sterkte ermee. xxx Fem
hoi fem, word een spannend jaar voor jou. gestopt met pil trouwen . leuk hoor hoop dat je snel zwanger bent. alleen moet je dan een nieuwe jurk kopen. gr chantal.
Hee Fem, Dat is toevallig! Wij hebben precies dezelfde trouwdatum 20-07-2007. Ha,ha staat wel mooi he. Hebben jullie al veel voorbereidingen gedaan? Wie weet kunnen we elkaar nog om advies vragen of tips geven. Succes in ieder geval! Groetjes Marie
Hey Marie, Ja, het is een populaire datum he? Misschien is het handiger een nieuw onderwerp te openen in de lounge onder: Trouwen 20-07-2007. Wij hebben al best veel geregeld, en jullie? Liefs, Fem
Hoi, Gefliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Ons voornemen was om ook in 2007 te trouwen en wel op 07-07-07 of 20-07-2007, helaas wordt dit m niet. We willen graag eerst bedrijfsovername geregeld hebben. Het liefste zien we wel dat we getrouwd zijn voordat er een kleine komt, omdat alles dan net iets beter geregeld is