Sint janskruid

Discussie in 'De lounge' gestart door Jekaterina, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jekaterina

    Jekaterina Niet meer actief

    Dat kan ik me voorstellen.. Dat is precies wat ik ook denk maar daarnaast ben ik ook gewoon bang voor wat het in mijn lichaam doet. Dat ik daar geen controle over heb
     
  2. Jekaterina

    Jekaterina Niet meer actief

    Dat kan ik me voorstellen.. Dat is precies wat ik ook denk maar daarnaast ben ik ook gewoon bang voor wat het in mijn lichaam doet. Dat ik daar geen controle over heb
     
  3. Jekaterina

    Jekaterina Niet meer actief

    Heel erg bedankt voor het delen van jouw ervaring! Wat fijn dat het bij jou zo snel heeft geholpen zeg.

    Wat je zegt over mensen die een goede ervaring hebben die het niet op internet zetten is natuurlijk wel zo. Zo denk ik ook over st janskruid vandaar dat ik er niet navraag naar deed.

    Ik ben denk ik vooral bang om de controle te verliezen over mijzelf, om 'afgevlakt' te worden, emoties niet meer te voelen. Hoofdpijn, misselijkheid en dat soort lichamelijke klachten daar kom ik wel doorheen als ik daar last van krijg.ook tijdelijk toenemen van angst, wat je beschrijft, is wel iets waar ik bang voor ben.

    Ik twijfel nog zo dat ik na 1 pilletje st janskruid gisterenavond, vandaag nog niks heb genomen. Ik moet eigenlijk ook ophouden met googlen want daar wordt het ook niet beter van
     
  4. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Juist dit!

    Snap ook niet dat ze dit nog zomaar mogen verkopen zonder recept.
    Het kan meer kapot maken dan je lief is...
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ik gebruik het omdat de onrust in mijn hoofd door ons traject teveel werd. Ik merk dat ik weer meer zin in het leven heb! Voor het gebruik kon ik moeilijk echt genieten van leuke dingen. Nu lukt mij dat weer. Mijn cyclus is niet van slag overigens.

    Ik ben mij bewust van het feit dat als ik aan medicatie/hormonen moet, ik ermee moet stoppen. Ik zal dus ruim voor die tijd stoppen.
    Voor ik ermee begon kende ik wel de risico’s.
     
  6. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik was ook echt bang voor de bijwerkingen van ad en ja het was de eerste 2 weken doorbijten, maar daarna ging ik me langzaam beter voelen.
     
  7. Treez

    Treez Niet meer actief

    Stel dat je afgevlakt raakt en geen emoties meer voelt, dan stop je toch gewoon met de medicatie of verlaag je de dosering in overleg met je arts? Sowieso kan je altijd met een hele lage dosis beginnen en de moderne ad zijn gelukkig niet zo heftig als vroeger.

    Wat betreft de angst is het inderdaad lastig. Deels wordt dit veroorzaakt door de bijwerkingen en dit neemt vrij snel af. Daarna ben je juist minder angstig dan voorheen. Groot deel wordt echter ook veroorzaakt doordat je juist al wat angstig bent voor bijwerkingen. Daardoor ben je erg gefocust op alles wat je voelt in je lijf. Hierdoor voel je ook sneller iets en dat versterkt weer je angst. Je lijf reageert op angst met fysieke symptomen, jij voelt deze lichamelijke reactie op angst en ziet dat weer als bewijs voor allerlei bijwerkingen en wordt nog angstiger etc. Het is een vicieuze cirkel, die je onbewust en onbedoeld (!) zelf veroorzaakt. Dit te snappen hielp mij om minder angstiger te voelen. Het waren geen bijwerkingen, maar een puur fysieke reactie op mijn eigen angst (vecht-vluchtreactie). Het kunnen verklaren en snappen geeft mij altijd een gevoel van controle. Ik ben zelf ook een ontzettende controlefreak ;).

    Overigens is het ook mogelijk om in de opstartperiode tijdelijk wat rustgevends te krijgen naast de ad om de angst te verminderen.
     
  8. Jekaterina

    Jekaterina Niet meer actief

    Dit is echt wel een hele goede voor mij om in gedachten te houden! Ik moet mezelf dan ook proberen te dwingen zo te denken. Het probleem is dat ik vaak niet eens meer rationeel kan denken als ik iets voel in mijn lichaam, en al snel doorsla en alweer de hap bel bijv
    Misschien kan ik dit eerst proberen in mijn gedachten te prenten, geeft misschien al een iets zekerder gevoel


    Ondertussen is er nog niks veranderd en heb ik op 1 st janskruid pilletje na nog niks genomen en staat er ook nog geen afspraak bij de ha. Ik wil hier morgen voor bellen.. wel veel gelezen nog op internet en wat ik mij nog afvraag, misschien weet iemand dat hier wel:

    Stel nou je neemt er janskruid maar ondertussen voel je je al wat beter, waardoor je serotonine niveau stijgt. Je blijft wel st janskruid nemen. Wordt dan het niveau niet te hoog (en dus gevaarlijk)?

    En stel dat je serotonine niveau redelijk op pijl is maar je somberheid etc ergens anders vandaan komt, hoe zit het dan? Of komt het sowieso door een tekort daar aan?

    Zomaar wat dingen waar ik uren over kan piekeren de laatste dagen..
     

Deel Deze Pagina