AliExpress bestelling veel te laat, nu overbodig, hoe geld terugkrijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Schuurpapier, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Hoi,

    Ik had meerdere bestellingen geplaatst bij Ali. Waar de uiterste leverdatum eerst 2 oktober was, werd dat later 7 oktober. Dat ging nog. Dochter was 4 oktober jarig, maar 7 oktober vierden we het. Nu is de datum echter veranderd naar 2 november. Tja, leuk en aardig, maar dan kan ik er niets meer mee. Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je dan na ontvangst een geschil openen en kosteloos retourneren of ben ik nu gewoon m'n geld kwijt

    Mijn eerste bestelling, maar dus niet meteen een goede ervaring. Kon last minute zelf nog het e.e.a. aan versiering gaan kopen (verjaardag zonder slingers is natuurlijk niet leuk..)

    Alvast bedankt!
     
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Tja ik denk dat dat het risico van bestellen bij Ali is.
    Als je iets wil hebben voor een bepaalde datum, moet je het gewoon heel vroeg bestellen.
    Ik weet niet wanneer je het besteld hebt? Maar levering kan tot 2 maanden duren.
    Ik zou zeggen: pech gehad!
     
    Koektrommel, Melief, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Ligt er denk ik ook aan wanneer je het besteld hebt. Volgens mij hebben ze 60 dagen als ik me niet vergis.
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Gebeurde bij mij ook uiteindelijk meer dan half jaar gewacht op bestelling nog niet binnen. Volgens verkoper nog onderweg. Ik heb toen geld terug gekregen..

    Maar als je iets binnen 4 weken binnen verwacht heb je mi gewoon te laat besteld mijn inziens. Lekker volgend jaar gebruiken en afwachten of überhaupt komt.
     
  5. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Je kan ze altijd een bericht sturen. Ik heb ervaring ermee dat ze altijd wel antwoorden en een passende oplossing proberen te bieden. Wanneer er teveel mensen een geschil openen mogen ze niet meer adverteren via ali.
     
  6. beccie

    beccie Niet meer actief

    Jammer.
    Is het niet iets wat je kan geven met sinterklaas ?
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ligt er echt aan wanneer je het besteld hebt. Wat was de datum daarvan?
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  8. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Volgens mij gaat het om slingers voor een verjaardag. Geen leuk cadeau dus :p
     
    marb vindt dit leuk.
  9. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad.
     
  10. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nee dat gaat niet meer. Jammer de bammer, risico van bestellen bij Ali. Ik bestel veel en soms heb ik het binnen een week (zeldzaam hoor) en soms pas na 3 maanden. Zo werkt dat.

    Bewaren voor sinterklaas dus
     
  11. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    #11 Schuurpapier, 9 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2018
    Ik heb het ruim op tijd besteld, dus dat is het probleem niet ;) Zij leveren nu dus te laat. En eenhoorn slingers voor Sinterklaas lijkt me niet echt een leuk cadeau.. Ik ga kijken of ik het met de verkoper kan regelen na de levering en anders proberen te verkopen of bewaren voor volgend jaar. Er staat ook bij de nieuwe datum dat ik dan contact op moet nemen, ben benieuwd.

    Vind sommige reacties ook wat onaardig, zo van: jammer dan. Als je iets ruim op tijd bij Bol bestelt en zij leveren het een maand later dan de uiterste datum die er eerst stond, zeg je tegen jezelf toch ook niet: jammer dan!
     
    Lisa2, Strandbal, louan en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Heb het ook eens gehad, paw patrol ballonnen kwamen een paar dagen na haar verjaardag. Maar dat is gewoon pech, je krijgt je geld terug als het kapot is of uiteindelijk helemaal niet aankomt.
     
  13. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ah oké! Jammer is dat. Heb het daar besteld zodat het me minder geld kostte, en dan last minute dus uiteindelijk alsnog meer geld uit moeten geven :p
     
  14. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wanneer heb je het besteld dan? Wat was de verzenddatum? Je moet namelijk altijd uitgaan dat het minimaal wel een week of 12 kan duren. Loopt de protection order nog? Zo ja dan moet je die tijd gewoon uitzitten en of het dan op tijd binnen is of niet, daar moet je het gewoon mee doen.

    Er kan onderweg altijd iets gebeuren, het kan zijn dat het bij de douane vanwege controle blijft hangen, het kan zijn dat het kwijt raakt tijdens het vervoer.

    Het is niet te vergelijken met een bestelling die je via Bol.com ( bijvoorbeeld ) doet. Regels zijn gewoon anders. Als je iets op tijd wilt en leverings garantie wilt hebben dan moet je dus niet via Aliexpres bestellen.

    Ik denk altijd maar zo, het komt uit China en niet uit een winkel een dorp verderop.

    Je kan de verkoper altijd een berichtje sturen maar aan de andere kant denk ik, joh laat lekker gaan, als het echt om slingers gaat dan zal dat ook niet veel geld gekost hebben want dat kost geen drol daar.

    Ow ja, nog een tip. Ga nooit uit van de Aliexpress tracking gegevens, klopt vaker niets dan wel wat van.
     
    Koektrommel, owly, Melief en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93

    Bij bol.com betaal je ook voor die zekerheid en klaag je terecht ;)
     
    Athina vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is het punt; Aliexpress is niet te vergelijken met bol.com

    Maar als het volgens jou veel te laat is, gewoon contact opnemen met de verkoper. Kan wel zijn dat je het product retour moet sturen, en dat is flink aan de prijs...
     
    Koektrommel vindt dit leuk.
  17. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Bedankt dames! Volgende keer gewoon 3 of 4 maanden van tevoren bestellen dus :) Ik was er niet mee bekend, dus ik dacht ik vraag het even.

    Ik weet voldoende, @Beheer hij mag dicht!
     
  18. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Inderdaad beter een paar maanden dan een paar weken van te voren bestellen.

    Hier heb ik bijvoorbeeld al ergens in Maart wat kleine schoen kado's besteld voor Sinterklaas, de ene keer is het er binnen een week en de andere keer duurt het weken. Nu heb ik inmiddels alles binnen maar dan is het wel zeker weten op tijd.
     
    Schuurpapier vindt dit leuk.
  19. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Heb het in augustus besteld, paar dingen binnen een week binnen, maar had niet verwacht het pas in november te krijgen. Leer voor de volgende keer. Maar goed, het belangrijkste voor haar was er op tijd ;) Bekijk bijlage 592842
     
    Zara75, Strandbal, rums en 14 anderen vinden dit leuk.
  20. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Geweldige foto ❤️
     
    Schuurpapier vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina